2017-10-30, 22:58
Medlem
blatteblasters avatar
En vän till mig såg gripandet. MGM greps på en buss på väg därifrån. Enligt min vän var MGM väldigt ung, runt 13-14 år gammal. MGM är invandrare.
Citera
2017-10-30, 23:00
Medlem
Conse...s avatar
Misstänkt skottlossning i Sickla – en person skadad
https://www.nvp.se/Nacka/Nacka/misstankt-skottlossning-i-sickla--en-person-skadad/
https://www.svd.se/en-skadad-i-skottlossning-i-sickla/i/senaste

Citat:
Ursprungligen postat av notreallyme
Att döma av bilden på Aftonbladet: Sickla sjöväg 5-7
Citat:
Ursprungligen postat av WGAS
Sickla sjöväg 7
Skapligt dyrt där. Normalt sett extremt lugnt, enligt polare som bor 100m från den vägen. Som andra varit inne på i tråden är det mest övre medelklass.

Citat:
Ursprungligen postat av ElvisFan
Hur mycket MENA finns det där? Tänker på skotten och tänkbar etnicitet på BO och GM.
Noll % MENA i Sickla strand-området, särskilt vid Sickla sjöväg.
Citera
2017-10-30, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Terranullius
Det finns två stora områden som är rikligt berikade, Fisksätra och Henriksdals ringen på var sin "sida" där brottet begicks, så det mer troligen än Storängen som är endast är ett "finare" villa område

Min vän säger att polisen ofta åker på larm till husen där ensamkommanden bor, mycket knark och skit där.
Citera
2017-10-30, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blatteblaster
En vän till mig såg gripandet. MGM greps på en buss på väg därifrån. Enligt min vän var MGM väldigt ung, runt 13-14 år gammal. MGM är invandrare.
Du kan inte säga MGM när det inte står något om det. Duvet ju inte om denna person på bussen är ett av de viktigare vittnena eller misstänkt. Droppa inte för mycket snack utan fakta.
Citera
2017-10-30, 23:03
Medlem
Indian Bruce Lis avatar
Är man torsk på kola, kommer detta som hänt nu som ett brev på posten tyvärr.
Ett tips: Sluta upp med kolan.
Citera
2017-10-30, 23:04
Medlem
En gammal gymnasiekompis som bor i huset brevid. Enligt honom så var det runt 6 skott med ett automatvapen. Han hörde ingen bil. Området är superfint och lägenheterna är runt 80-100 tusen per kvadratmeter. Han såg att det låg en man på marken som enligt honom blivit träffad flera gånger. Tvivlar starkt att han kommer överleva.
Citera
2017-10-30, 23:04
Medlem
Citat:

Att skicka minderåriga för att utföra sånna här dåd är så lågt att jag inte finner ord.

Edit: Om det nu är så, vilket självklart inte är säkert.
Citera
2017-10-30, 23:06
Medlem
BlurryFace69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Indian Bruce Li
Är man torsk på kola, kommer detta som hänt nu som ett brev på posten tyvärr.
Ett tips: Sluta upp med kolan.

Kan du utveckla det?
Är det någon som inte betalt sin skuld,
eller vad menar du?
Citera
Medlem
blatteblasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuumadree
Du kan inte säga MGM när det inte står något om det. Duvet ju inte om denna person på bussen är ett av de viktigare vittnena eller misstänkt. Droppa inte för mycket snack utan fakta.

Polisen grep alltså han på bussen och satte på handfängsel. Det torde tyda på att det är MGM och inte vittne eller BO.
Citera
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuumadree

Håller med.

Körs man till Sös eller Huddinge om man skjuts i Hammarby sjöstad? Hur är läget på akuten?

Kaos eller inget kaos ger en tydlig fingervisning om BO.
Citera
2017-10-30, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SillyWalks
En gammal gymnasiekompis som bor i huset brevid. Enligt honom så var det runt 6 skott med ett automatvapen. Han hörde ingen bil. Området är superfint och lägenheterna är runt 80-100 tusen per kvadratmeter. Han såg att det låg en man på marken som enligt honom blivit träffad flera gånger. Tvivlar starkt att han kommer överleva.

Är väl hyreshus där?
Citera
2017-10-30, 23:08
Medlem
qztars avatar
Citat:
Polisen grep alltså han på bussen och satte på handfängsel. Det torde tyda på att det är MGM och inte vittne eller BO.

BO kan det ju omöjligen vara då han åkte ambulans till sjukan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in