2017-10-30, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonHoward
Undrar om Soran någonsin kommer kunna arbeta i Sverige igen? Känns som att Åkesson fick rätt trots allt, Soran kommer nog "åka hem igen"..

Definitivt inte inom samma område. Hans karriär är helt förstörd nu. Jag gissar att han flyttar till Kurdistan då det lär vara svårt att visa sig ute bland folk i Stockholm med hans last i bagaget. Alternativt tar han väl jobb som lagerarbetare eller liknande. Snacka om att förstöra för sig själv fullständigt!
Citera
2017-10-30, 21:46
Medlem
SI övar på försvarstalet i Parlamentet?

https://imgur.com/gallery/nr0P6
Citera
2017-10-30, 21:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Jag trodde han var reko faktiskt. Totalt min motsatt politiskt, men i övrigt. Jag trodde absolut inte att han kunde vara kapabel att (om han nu gjort det) våldta någon. Killen är ju en liten spena till räkvarelse, men det visar hur lite man vet, och att man inte ska döma folk efter utseendet.

Hur som helst, och det jag skulle komma till, är att jag faktiskt överväger om inte både Soran och Özz borde ta en paus nere i norra Irak, eftersom de bedriver utrikespolitik via sina plattformar. Något jag tycker de kan göra på plats istället. Gillar inte att Sverige blivit nån slags bas för alla politiska flyktingar att bedriva sina kampanjer ifrån. Är man svensk, är det Sverige som gäller; inte "Kurdistan", Palestina eller någon annan konflikthärd. Det kan man göra där på plats, eller skita i det och anpassa sig till sitt nya hem. Så.

Vad är det ni inte förstår..? Det handlar om kvinnosynen från en del av världen där kvinnan har en lägre rang..

Shan Atci kunde, SI kunde.. bara en tidsfråga innan det kommer fram uppgifter om ÖN.. i Kurdistan så är kvinnan mindre värld.. detta är förankrat djupt i släkten..
Citera
2017-10-30, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av All.
Definitivt inte inom samma område. Hans karriär är helt förstörd nu. Jag gissar att han flyttar till Kurdistan då det lär vara svårt att visa sig ute bland folk i Stockholm med hans last i bagaget. Alternativt tar han väl jobb som lagerarbetare eller liknande. Snacka om att förstöra för sig själv fullständigt!

Jag tror faktiskt att hans ADHD diagnos spelar in. 40 procent av de på fängelset har ADHD. Dålig impulskontroll.
Citera
2017-10-30, 21:47
Medlem
Graf.Mensdorffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bpjan
Dom har väl en poliskälla som kollat anmälningarna bara. Tror knappast att han är häktad.

https://www.kriminalvarden.se/lattla...for-ett-brott/

Jag tror det blir häktningsförhandling imorgon.
Citera
2017-10-30, 21:48
Medlem
Citat:
Expressen har de senaste dagarna sökt komikern och hans manager vid upprepade tillfällen för frågor om anklagelserna.
I ett sms skriver managern:
”Vi har inte någon information om detta. Vi kan inte kommentera saker vi inte har fått information om”.
Följdfrågor har lämnats obesvarade.

En tanke är ju att personen i fråga är på psyk. Han har ju tidigare helt öppet talat om sin depressioner och panikångest attacker.

Det kan ju även förklara polisens ovilja att tala om status om han är häktad.
Senast redigerad av stickmonkey 2017-10-30 kl. 21:52.
Citera
2017-10-30, 21:49
Medlem
Witkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zetax
Jag känner vare sig beundran eller hat emot SI. När jag läser allt hat emot honom så börjar mina tankar vandra och jag funderar över hur långt någon som saknar spärrar skulle kunnna gå för att förstöra hela hans karriär. Jag blir lite fundersam när jag läser de här berättelserna. Jag skulle då aldrig följa med en man som hade tvingat sig in under mina trosor. I skenet av det så kan jag tycka att de andra två vittnesmålen lika gärna kan vara fejkade som sanna. Man får fan vara försiktig och inte blint följa alla drev som dras igång.

Vad konstigt att folk hatar på en våldtäktsman (om han nu är det) om han är det så har han förstört sin karriär helt på egen hand helt utan några som helst spärrar.

Håller med dig helt ang sista stycket, dock så kan han ju ha förföljt den fulla kvinnan som han tafsat på tidigare under kvällen.
Citera
2017-10-30, 21:50
Medlem
SerieSpetsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Jag trodde han var reko faktiskt. Totalt min motsatt politiskt, men i övrigt. Jag trodde absolut inte att han kunde vara kapabel att (om han nu gjort det) våldta någon. Killen är ju en liten spena till räkvarelse, men det visar hur lite man vet, och att man inte ska döma folk efter utseendet.
Instämmer, jag kan inte ens föreställa i huvudet hur det skulle låta eller se ut när han aggressivt stoppar in kuken i någons mun och uppmanar denne att suga på den. Jag har också helt annorlunda politiska åsikter från Soran och förutom en något självbelåten attityd då och då verkade han som en bra person i allmänhet även om hans åsikter ofta var ganska naiva.

Detta får en ju verkligen att fundera över sin umgängeskrets och hur många av dessa rådjursögda pojkar i själva verket är sexförbrytare.
Citera
2017-10-30, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarskutan
Killar och tjejer, gå ut och köp dagens Expressen och titta på den pixlade stora bilden på på Soran, kolla sen in den här bilden. Den blå duffeln är samma. (Expressenbilden finns bara som lågupplöst skräp på nätet, duger inte som jämförelse)
Solklart.

https://www.metro.se/artikel/sorans-...och-säg-hej-xr

"Rolig" story där i artikeln också. Soran lurar ett kvinnligt fan att skämma ut sig, och tycker det är jätteroligt. Han verkar ta varenda chans han får att förnedra en tjej.
Citera
2017-10-30, 21:53
Medlem
dsns avatar
Kan det vara ett PR-jippo? Låter sjukt, men inte helt omöjligt ändå va? Har så svårt att tänka mig SI göra de saker han anklagas för.
Citera
2017-10-30, 21:55
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lammern78
"Rolig" story där i artikeln också. Soran lurar ett kvinnligt fan att skämma ut sig, och tycker det är jätteroligt. Han verkar ta varenda chans han får att förnedra en tjej.

Mm kvinnor ska vara fredade mot skämt. De tål inte skämt på samma sätt som män gör.
Citera
2017-10-30, 21:55
Medlem
Kollar hans officiella Facebook-sida. Han är totalt rökt. Folk lynchar honom där. Samtliga kommentarer spyr galla över honom.

En sa det bra, "Efter all skit du gett kan jag säga, hellre SD:are än våldtäktsman."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in