2017-10-30, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Det luktar lite hittepå också, kan jag tycka. Dels för att hon inte ville åka till sjukhuset för spårsäkring, dels för att hon nu håller sig undan. Dessutom har inga spår hittats på brottsplatsen.
Men om nu detta har hänt, är nog någon form av bekantskap med GM troligaste anledningen till att hon håller tyst.

Känns relativt vanligt att våldtagna inte vill anmäla, speciellt om de känner gärningsmannen. Det som kan hända är att gärningsmannen inte blir fälld och sedan börjar trakassera den våldtagna ännu mer.

Blev antastad en gång och gick inte till polis även om jag blivit tillbedd att göra det. Mestadels för jag inte pallade, ville inte gå igenom en lång process som ändå inte skulle leda någonstans, ville bara hem och glömma allt. Känns relativt vanligt, kanske inte det bästa sättet att ta hand om situationen, men ändå relativt vanligt.

Våldtagna blir oftast traumatiserade och deprimerade. Hon kan hålla sig borta då hon kanske mår så pass dåligt att hon inte vill göra något alls, typ ligger helt apatisk och tänker att hon vill dö.
Senast redigerad av HeleneVonKlister 2017-10-30 kl. 12:19.
Citera
2017-10-30, 13:33
Medlem
JDAMs avatar
Är det en vit svensk då blir det #metoo en invandrare från Mellanöstern locket på och mörkning ev kod 291. Hyckleriet når nu oanadehöjder och media kåren äcklar som aldrig förr.
Citera
2017-10-30, 13:44
Medlem
Om jag minns Skövde korrekt så ligger Boulognerparken bakom tågstationen bort från stadens centrum och har vid parkens början två (eller tre) höga byggnader i miljonprogramsnitt bestående av "studentlägenheter".

En medborgare som ensam går genom Boulognerparken mitt i natten måste känna sig odödlig. I synnerhet en kvinna. Detta är Sverige i det nuvarande året. Man kan inte röra sig ute hur som helst mitt i natten.

Rabiata feminister kan säga vad dom vill om ”belysning” som våldtäktsförebyggande åtgärd, det skrämmer säkert vissa våldtäktsmän som helst skrider till verket i skydd av natten - men det skrämmer inte en hord av undermänniskor, pundare eller annat löst folk.

Hoppas att kvinnan inte har infekterats med HIV oavsett om brott föreligger.
Citera
2017-10-30, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgeDahlkulle
Om jag minns Skövde korrekt så ligger Boulognerparken bakom tågstationen bort från stadens centrum och har vid parkens början två (eller tre) höga byggnader i miljonprogramsnitt bestående av "studentlägenheter".

En medborgare som ensam går genom Boulognerparken mitt i natten måste känna sig odödlig. I synnerhet en kvinna. Detta är Sverige i det nuvarande året. Man kan inte röra sig ute hur som helst mitt i natten.

Rabiata feminister kan säga vad dom vill om ”belysning” som våldtäktsförebyggande åtgärd, det skrämmer säkert vissa våldtäktsmän som helst skrider till verket i skydd av natten - men det skrämmer inte en hord av undermänniskor, pundare eller annat löst folk.

Hoppas att kvinnan inte har infekterats med HIV oavsett om brott föreligger.

Belysning låter iallafall som att det kunde hjälpa till viss del, ser inte hur det skulle skada iallafall. Större chans att vittnen ser också.
Citera
2017-10-30, 17:08
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeleneVonKlister
(...)
Hon kan hålla sig borta då hon kanske mår så pass dåligt att hon inte vill göra något alls, typ ligger helt apatisk och tänker att hon vill dö.
Jo, det slog mig också. Men är det mer sannolikt så, än hittepå?
Citera
2017-10-30, 17:42
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Jo, det slog mig också. Men är det mer sannolikt så, än hittepå?
Sedan så kan det ju handla om något relaterat till klantraditioner.
Kanske hon var bortlovad men nekade och brudgummens sida kände sig kränkta och bestraffade henne?

Eftersom klantradioner kan vara så förbannat vansinnigt sjuka så kan det ju t.o.m. vara så att flickan våldtogs p.g.a. något som ngn annan i hennes familj ställt till med.

Sverige har mycket att lära!
Citera
2017-10-30, 17:56
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Sedan så kan det ju handla om något relaterat till klantraditioner.
Kanske hon var bortlovad men nekade och brudgummens sida kände sig kränkta och bestraffade henne?

Eftersom klantradioner kan vara så förbannat vansinnigt sjuka så kan det ju t.o.m. vara så att flickan våldtogs p.g.a. något som ngn annan i hennes familj ställt till med.

Sverige har mycket att lära!
Och det ska en utflyttad lära oss?
"Flickan" och "flickan", det rör sig om en kvinna i 30-årsåldern. Som inte bor med sina föräldrar. Knappast en "klan-medlem" då, skulle jag säga. I den åldern är dessa redan gifta och har barn och springer inte ute fulla, på krogen och i skogen.
Citera
2017-10-30, 18:50
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Och det ska en utflyttad lära oss?
"Flickan" och "flickan", det rör sig om en kvinna i 30-årsåldern. Som inte bor med sina föräldrar. Knappast en "klan-medlem" då, skulle jag säga. I den åldern är dessa redan gifta och har barn och springer inte ute fulla, på krogen och i skogen.
Nja, det räcker ju faktiskt med att hon har skilt sig, eller på något annat sätt misshagat.
Så visst kan det vara "klanrelaterat", särskilt om kvinnan inte vill samarbeta med polisen.
Citera
2017-10-30, 19:26
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Nja, det räcker ju faktiskt med att hon har skilt sig, eller på något annat sätt misshagat.
Så visst kan det vara "klanrelaterat", särskilt om kvinnan inte vill samarbeta med polisen.
Men mamman var snabb att anmäla det hela. En generationskonflikt kanske?
Citera
2017-10-30, 19:45
Medlem
Orobanches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeleneVonKlister
Känns relativt vanligt att våldtagna inte vill anmäla, speciellt om de känner gärningsmannen. Det som kan hända är att gärningsmannen inte blir fälld och sedan börjar trakassera den våldtagna ännu mer.

Blev antastad en gång och gick inte till polis även om jag blivit tillbedd att göra det. Mestadels för jag inte pallade, ville inte gå igenom en lång process som ändå inte skulle leda någonstans, ville bara hem och glömma allt. Känns relativt vanligt, kanske inte det bästa sättet att ta hand om situationen, men ändå relativt vanligt.

Våldtagna blir oftast traumatiserade och deprimerade. Hon kan hålla sig borta då hon kanske mår så pass dåligt att hon inte vill göra något alls, typ ligger helt apatisk och tänker att hon vill dö.

Känns så ledsamt att läsa dessa tragiska berättelser gång på gång och även att livet inte längre är värdefullt!
Snälla alla ni som tänker så: Lägg er utanför akutmottagningen ni har närmast till hands och skrik som galningar! Skrik skrik och skrik så att vårdpersonal kommer ut och tar hand om er. Sluta inte att skrika förrän ni fått den hjälp ni enligt lagen ska ha! Ge inte upp! Ge aldrig upp!
Livet är det mest värdefulla som finns.
Är du troende eller inte sök hjälp hos kyrkan. Jag vet att det finns hjälp där också men det är också ett lotteri, men ge inte upp!
Citera
2017-10-30, 20:49
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Men mamman var snabb att anmäla det hela. En generationskonflikt kanske?
Likt alla andra.....inte en aning.

Men, att hon vägrar att samarbeta och att hon sedan har gått upp i rök, är för mig ett möjligt tecken på att det handlar om "hedersvåld" på något sätt.
Men visst, det kan lika gärna vara en vanlig tjej som är så chockad att hon tar irrationella beslut eller en tjej som mycket väl vet vilka gärningsmännen är och som helt enkelt är för rädd för att samarbeta med polisen?
Det är helt enkelt omöjligt att sia.
Men som sagt var.....det är ju lite ovanligt med våldtäktsoffer som vägrar samarbeta med polisen.
Citera
2017-10-30, 20:55
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Likt alla andra.....inte en aning.

Men, att hon vägrar att samarbeta och att hon sedan har gått upp i rök, är för mig ett möjligt tecken på att det handlar om "hedersvåld" på något sätt.
Men visst, det kan lika gärna vara en vanlig tjej som är så chockad att hon tar irrationella beslut eller en tjej som mycket väl vet vilka gärningsmännen är och som helt enkelt är för rädd för att samarbeta med polisen?
Det är helt enkelt omöjligt att sia.
Men som sagt var.....det är ju lite ovanligt med våldtäktsoffer som vägrar samarbeta med polisen.
Ja, antingen hedersproblematik - eller hittepå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in