Citat:
Ursprungligen postat av
A1HORNYLAD
Det luktar lite hittepå också, kan jag tycka. Dels för att hon inte ville åka till sjukhuset för spårsäkring, dels för att hon nu håller sig undan. Dessutom har inga spår hittats på brottsplatsen.
Men om nu detta har hänt, är nog någon form av bekantskap med GM troligaste anledningen till att hon håller tyst.
Känns relativt vanligt att våldtagna inte vill anmäla, speciellt om de känner gärningsmannen. Det som kan hända är att gärningsmannen inte blir fälld och sedan börjar trakassera den våldtagna ännu mer.
Blev antastad en gång och gick inte till polis även om jag blivit tillbedd att göra det. Mestadels för jag inte pallade, ville inte gå igenom en lång process som ändå inte skulle leda någonstans, ville bara hem och glömma allt. Känns relativt vanligt, kanske inte det bästa sättet att ta hand om situationen, men ändå relativt vanligt.
Våldtagna blir oftast traumatiserade och deprimerade. Hon kan hålla sig borta då hon kanske mår så pass dåligt att hon inte vill göra något alls, typ ligger helt apatisk och tänker att hon vill dö.