2017-10-29, 21:21
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Nix, det är den inte, och det finns inget som säger att det är rätt person som är anhållen heller för den delen. Lägsta nivån jag sett på länge i en brottstråd då det inte finns ett enda dugg med relevant information utan bara skvaller och spekulationer.

Kallade han sig "Tysken" på sin FB även före detta hände eller är det FB som döpt honom och han sitter bara hemma och skrattar åt oss.
Citera
2017-10-29, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Kallade han sig "Tysken" på sin FB även före detta hände eller är det FB som döpt honom och han sitter bara hemma och skrattar åt oss.
Han kan väl inte sitta och skratta åt oss när han är anhållen .I arresten har han väl inte tillgång till media, eller hur tänker du?
Citera
2017-10-29, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riskan
Han kan väl inte sitta och skratta åt oss när han är anhållen .I arresten har han väl inte tillgång till media, eller hur tänker du?

Så länge polis/åkl inte har gått ut med vem som anhållits så går det väl att tänka sig att det är någon annan än Tysken som sitter?
Ja eller tills driftig fb:are lägger ut papper från TR.
Citera
2017-10-29, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schabrak
På Tyskens FB syns ett foto på en hund, en tanke som slog mig. Kan han ha haft sin hund springandes löst och kvinnan reagerat på detta och tumult uppståt varpå det brister för Tysken och han slår till henne? Hon kanske hytte med stavarna mot hunden för att den var för närgången och sådär?

Ja hund hade Kristoffer i Väsby också. Kan vara ett bra (svep)-skäl för att vara ute och spana efter kvinnor i skogen..
Citera
2017-10-29, 22:39
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster

Jag vet inte det faktiskt eftersom jag noterade det först i dag. Men jag tror inte det är han före jag ser det själv eftersom knarkklientel inte stämmer in direkt med mordet. För det är väl vad skvallret säger att det är missbrukskrets typ?
Citera
2017-10-29, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proximac
P g a den promenad hon skulle ta, den längre väderförhållandena och slutet av oktober så tänker jag hon hade handskar. Stavarna är inte värmeledande. Båda var nog fullt påklädda både GM och BO, det var inget innomhusprojekt eller en varm sommardag i shorts och t-shirt.

Jag tror inte det finns biologiskt DNA på henne från GM däremot annat runt fyndplats så som jag föreslog nycklar tändare osv annars rörande DNA, t ex en fimp, tuggumi ja egentligen vad som helst. Men just det att de sistnämda DNAet är flyttbart så kan gumman likabra fått det under skorna och då får det ju mindre värde.

Men bra här i alla fall att LH hittades snabbt, vilket är bra för både spårsökning och spårsäkring.

Ungefär så ...

Svårbegripligt svar men ihop med de andra inläggen du gav plockade jag upp poängen din. Vem är det du påstår ringt in han då som misstänkt, en eller flera vittnesmål? De konstiga skadorna måste i så fall finnas i ansiktet, han var nog inte lättklädd när överfallet skedde sen är också en fråga hur långa eller korta BO och den anhållne är ...

Vet ej var skadorna var men bekantskapskretsen har reagerat på dessa samt beteendet och sedan tipsat polisen.
R blev dumpad, fick en livskris, började umgås med fel folk, använder droger och haft flera psykoser och då varit paranoid under dessa. Så.
Citera
2017-10-29, 23:11
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stuvxyz
Vet ej var skadorna var men bekantskapskretsen har reagerat på dessa samt beteendet och sedan tipsat polisen.
R blev dumpad, fick en livskris, började umgås med fel folk, använder droger och haft flera psykoser och då varit paranoid under dessa. Så.

Du har hört att han spårat ur lite i livet?
Det ser ju onekligen mörkt ut då.

Nu ägnar han ju sig åt skateboard och ett antal andra fritidsaktiviteter som kan ge en del smällar, men man har reagerat ändå då?

Har han sin mor i Ulricehamn? Är det henne han bor hos, eller Bäckström eller ngn annan?
Citera
2017-10-30, 02:00
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riskan
Han kan väl inte sitta och skratta åt oss när han är anhållen .
Varför skulle han inte kunna sitta och skratta åt tråddeltagarna?

Om han är oskyldig skulle han väl kunna tänka: "Oj, nu tror alla att det är jag som är mördaren eftersom jag är anhållen. De skulle bara veta hur det egentligen ligger till. Men, skrattar bäst som skrattar sist!"
Citera
2017-10-30, 03:30
Bannlyst
Bäckström, är inte det zigenarsläkt?
Citera
2017-10-30, 06:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smokes-Lets-go
Bäckström, är inte det zigenarsläkt?
Nej?
Citera
2017-10-30, 07:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stuvxyz

Jaha ja, känns vagt och mest som nyfikenhet runt "paret". Men idag är ju häktningsförhandling så vi får väl se om den anhållne bir fri eller häktad i annat fall kanske ÅK får MGM häktad på en utrdningsvecka om det inte inkommit DNA svar.

Konstigt att varken åklagare eller försvar är namngivna i press, inga uttalanden heller ännu från
någon av dessa ...
Citera
2017-10-30, 09:18
Medlem
Min kollega bor i samma hus som RB och det är alltid skumma människor där och ljud som inte är normala både ifrån lägenheten och från källaren. Tydligen har det väldigt ofta varit "möten" i källaren vid 3 på natten. Dock har denne kollegan inte sett R*di nån gång. Det är mycket knark i omlopp och barn som lever med dessa människor. Kollegan har hittat knark i huset flera gånger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in