2017-10-29, 11:30
Medlem
Sweederssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Är det bara jag som känner mig väldigt utanför vad ni pratar om? Rudis i Ulricehamn...? Hur hittar jag hen? Kan ni som vet vilka udda typer som cyklar runt, hinta oss utsocknes så vi kan hänga med?

Den som påstås vara häktad är R*di G*nther (*=u,ü). Alla som hoppas på att det är en icke-svenne som är GM har sedan dess lyst med sin frånvaro...
Annars har det mest varit skvaller om de i staden som gått i "livets hårda skola" och på ett eller annat sätt har kopplingar till mordet tidigare i år och/eller annan kriminalitet. De som ingen skulle bli förvånad över ifall de var skyldiga till mordet på LH. Inte heller här har det förekommit några direkta kopplingar till IS eller liknande...
Senast redigerad av Sweedersson 2017-10-29 kl. 11:48.
Citera
2017-10-29, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
http://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4stsverige/nya-f%C3%B6rh%C3%B6r-med-misst%C3%A4nkte-m%C3%B6rdaren-1.4776475

GM är mellan 20-30 år... Ett ensamkommande ”barn” som man inte hunnit åldersbestämma men som ser äldre ut än 17 år... Solklart att det är en afghan eller liknande. Annars vet man ju åldern!

Är tysken som de pratas om 100 % inget annat.
Citera
2017-10-29, 12:41
Medlem
Är det Rudi G*nther från Åre vi pratar om här eller? Han ser ju väldigt spenslig ut på sin facebook.
https://www.facebook.com/Stroboo22?fref=nf
Citera
2017-10-29, 13:16
Medlem
Jag undrar verkligen vad denna Rebe**a Bäc**tröm och RG isåfall haft för motiv för mord mot denna LH, har inte dessutom denna RB barn med en tidigare kille?
Citera
2017-10-29, 13:33
Medlem
På Tyskens FB syns ett foto på en hund, en tanke som slog mig. Kan han ha haft sin hund springandes löst och kvinnan reagerat på detta och tumult uppståt varpå det brister för Tysken och han slår till henne? Hon kanske hytte med stavarna mot hunden för att den var för närgången och sådär?
Citera
2017-10-29, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hermanhe
Är det Rudi G*nther från Åre vi pratar om här eller? Han ser ju väldigt spenslig ut på sin facebook.

Ja de är han som är anhållen.
Citera
2017-10-29, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sweedersson
Den som påstås vara häktad är R*di G*nther (*=u,ü). Alla som hoppas på att det är en icke-svenne som är GM har sedan dess lyst med sin frånvaro...
Men vaddå? Är tysken en svenne?
Citera
2017-10-29, 14:14
Medlem
kardashanarsels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schabrak
På Tyskens FB syns ett foto på en hund, en tanke som slog mig. Kan han ha haft sin hund springandes löst och kvinnan reagerat på detta och tumult uppståt varpå det brister för Tysken och han slår till henne? Hon kanske hytte med stavarna mot hunden för att den var för närgången och sådär?

Ja det är en möjlig teori om hon skadade hunden med staven kan han blivit riktigt arg ?
Citera
2017-10-29, 14:34
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan
Men vaddå? Är tysken en svenne?

Du vet väl att vem som helst kan vara svensk? 😉
Citera
2017-10-29, 14:55
Medlem
mjohan84s avatar
Rudis sista aktivitet på fb verkar vara den 25e okt

Han kommenterade en bild med rumpsteken som han la upp samma dag som kvinnan dog (den lades upp kl 18:58)

Sjukt om det är han, iskallt att mörda henne för att sedan lägga upp bilden

Såg nu att han la upp en musikvideo den 26e också
Senast redigerad av mjohan84 2017-10-29 kl. 14:58.
Citera
2017-10-29, 15:27
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hermanhe
Han ser ut som att han har något syndrom (vilka ofta rymmer kognitiva nedsättningar: allmänt svag, dålig impulskontroll etc.).
Citera
2017-10-29, 15:48
Medlem
JDAMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Du vet väl att vem som helst kan vara svensk? 😉

Nja man kan vara svensk med svenska kristna åsikter och värderingar, sedan kan man vara svenskmedborgare helt utan ovannämnda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in