2017-10-29, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Har hon inte snarare sagt att de hoppas hitta kopplingar, att det kan vara möjligt att göra.

Detta har diskuterats några varv i tråden redan. Jag har svårt att tro på det om jag summerar allt vi vet i fallet. Men nå.

"Ur funktion" eller "inte i drift" har jag tolkat det som. Men nå igen.

En helt osannolik men inte omöjlig teori är, att han har en okänd enäggstvilling. För att lansera något nytt här. Det sker experiment med enäggstvillingar som separeras eller byts ut på BB. Enäggstvillingar har identiskt DNA.
Knappast troligt att han är utgör ena halvan - av enäggstvillingar- nu får du se upp för sådana teorier kan snabbt leda till tråd-sanningar
tror inte på den teorin - mor Gyllensvahn skulle väl inte dumpa en av sina egna tvillingar när hon samtidigt utökar familjen med ett nytt extra barn till familjen, den adopterade flickan.
Men tror absolut att din teori kan finna gehör hos en del personer....
Citera
2017-10-29, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ferdinand666
Då tar vi det en gång till.

"personen i stallet är identifierad-hörd OCH avförd från utredningen".
Kan ingen be att denna stallflicka själv,
förklara - hon kan be någon bekant att skriva här- så vi kan få avslut.
Hennes besök i det främmande stallet är märklig omständighet.
Polisen har ingen orsak att förklara vem hon är eller varför hon befann sig just där denna dag
hon borde kunna göra detta själv. Anonymt här.
Citera
2017-10-29, 20:58
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Citerar mitt eget inlägg här ovanför eftersom jag upptäckte något ganska intressant:

Apropå servicebox för dagskassor, så måste företagare/handlare i Motala sedan 2016 åka till antingen Linköping eller Borensberg om de vill deponera sina dagskassor på kvällar och helger, eftersom Swedbanks servicebox i Motala flyttat till en galleria som har stängt på kvällar/helger.

http://www.affarsliv.com/motala/svartillganglig-box-problem-for-motalaforetagare-om4600522.aspx

Tänk om EG (plus en eventuell kumpan) ursprungligen avsåg att råna någon företagare/handlare som skulle deponera sin dagskassa? Eftersom just serviceboxen i Borensberg numera har ett väldigt stort uppsamlingsområde på söndagar. Därav valet av/kopplingen till Borensberg

(Sedan specifikt hur makarna L*kander kommer in i bilden, eventuellt som besökare till själva bankomaten. Men det jag menar är att kopplingen Borensberg och kontanthantering på söndagar blir ganska intressant om EG avsåg att råna någon på pengar. Eftersom det fortfarande verkar finnas frågetecken kring MGM's koppling till just Borensberg).

Serviceboxen vid Swedbank i Borensberg kanske är svaret på den frågan.

Om man vinner relativt stor summa på travet får man pengarna i handen direkt eller....?
Citera
2017-10-29, 20:58
Medlem
Anonymares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Kan ingen be att denna stallflicka själv,
förklara - hon kan be någon bekant att skriva här- så vi kan få avslut.
Hennes besök i det främmande stallet är märklig omständighet.
Polisen har ingen orsak att förklara vem hon är eller varför hon befann sig just där denna dag
hon borde kunna göra detta själv. Anonymt här.

Det finns redan ett avslut:

"personen i stallet är identifierad-hörd OCH avförd från utredningen".

Ge dig!
Citera
2017-10-29, 21:00
Medlem
PeterNosters avatar
Eftersom ingen hört av sig om den mintgröna bilen kanske det aldrig funnits någon. Hämta in ögonvittnena.
Citera
2017-10-29, 21:23
Medlem
linkebodabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Eftersom ingen hört av sig om den mintgröna bilen kanske det aldrig funnits någon. Hämta in ögonvittnena.
Eller så läser man hela artiklar och inte bara rubriker, så slipper man posta puckade inlägg.
Citera
2017-10-29, 21:28
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Om man vinner relativt stor summa på travet får man pengarna i handen direkt eller....?
Ja, alltså, man kan ju spela med kontanter och då borde man kunna få ut kontanter, åtminstone på travbanan. Säg att du lirar 10.000 kr kontant på en häst som vinner till 25 ggr. Då borde du kunna casha ut 250.000 kontant. Men jag är inte insatt i exakta regler och ev. gränsbelopp vad man kan satsa eller casha.
Citera
2017-10-29, 21:31
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Knappast troligt att han är utgör ena halvan - av enäggstvillingar- nu får du se upp för sådana teorier kan snabbt leda till tråd-sanningar
tror inte på den teorin - mor Gyllensvahn skulle väl inte dumpa en av sina egna tvillingar när hon samtidigt utökar familjen med ett nytt extra barn till familjen, den adopterade flickan.
Men tror absolut att din teori kan finna gehör hos en del personer....
Nähä, ok. Det var så klart ett långskott. Men de dealar med barn varje fall, på sitt sätt.
Vet inte om exemplet adoptivbarn gjorde mig mindre benägen att tro på tvillingteorin direkt ...
Citera
2017-10-29, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linkebodabo
Som jag redan har svarat dig tidigare..
(FB) Ann-Christine och Tor Lekander hittade döda på gård i Mjölby 2017-06-12
..så tolkar jag det som att EG är inofficiellt kopplad till Borensberg. Precis som det är inofficiellt klarlagt att det var GM som har använt BOs bil dit och tillbaka.
Jag bygger dessa tolkningar på följande..
http://linkopingnews.se/24-aring-haktas-for-dubbelmordet/
http://www.corren.se/nyheter/linkoping/24-aringen-kan-kopplas-till-bankomatuttag-om4820529.aspx

Tack för detta.
Så tröttsamt med folk som vägrar släppa teorier som är helt ogrundade och går stick i stäv med det lilla som ändå framkommit.

So plezzze people;
1. Släpp stallflickan
2. Inse att GM tog ut pengar och
3. Att BOs bil användes för att komma till Borensberg.

Det är knappast så orimligt att det måste ältas och ältas och ältas. Svaret på varför man valde Bb kommer tids nog.

Nu, vänligen fokusera och kom med mer info kring misstänkta medkumpaner.
Citera
2017-10-29, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Ja, alltså, man kan ju spela med kontanter och då borde man kunna få ut kontanter, åtminstone på travbanan. Säg att du lirar 10.000 kr kontant på en häst som vinner till 25 ggr. Då borde du kunna casha ut 250.000 kontant. Men jag är inte insatt i exakta regler och ev. gränsbelopp vad man kan satsa eller casha.

För att spela på ATG så måste man nog ha ett konto och vara registrerad. Så jag tror inte någon får ut 1 miljon på travbanan.
Så den eventuella travvinsten kan inte vara motivet att slå till mot makarna.
Men låt oss säga att Svanen är ute och åker med sin jänkare och får soppatorsk någonstans på Östgötaslätten nära Mjölby. Han är påverkad av något och går till första bästa hus.
Citera
2017-10-29, 21:58
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
För att spela på ATG så måste man nog ha ett konto och vara registrerad. Så jag tror inte någon får ut 1 miljon på travbanan.
Så den eventuella travvinsten kan inte vara motivet att slå till mot makarna.
Men låt oss säga att Svanen är ute och åker med sin jänkare och får soppatorsk någonstans på Östgötaslätten nära Mjölby. Han är påverkad av något och går till första bästa hus.
Jag spelar i stort sett dagligen på ATG, kontant över disk utan att ha något konto hos dem. Så det behövs inte. Hos vanliga ATG-ombud (tobaksaffärer, ICA o.s.v.) kan man få ut 20.000 utan att blinka, högre summor är de inte skyldiga att betala ut. Men på travbanan är det generösare, så långt vet jag. Men som sagt, osäker på exakta gränserna där.
En travvinst kan m.a.o. vara motivet.
Citera
2017-10-30, 00:08
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZaphodBeeblebrox
Och jag tror att det var ett lustmord. Tror inte det finns någon koppling alls. Men eftersom de hade Yale doorman så måste de öppnat på nåt sätt. Låtsades han/de vara försäljare? Hade med sig en av BO och hotade komma in? Vi har inga svar, bara frågor. Bara hoppas att de hittar resterande GM(om det finns fler) för anhörigas skull.

Det var försommar och söndagseftermiddag.
De kan ha varit ute i trädgården och blivit överfallna där.
Senast redigerad av gloriouslife 2017-10-30 kl. 00:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in