2017-10-29, 19:09
Medlem
CoopColas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gautama
Vad får er att tro att det är Soran? Rada gärna upp fakta som pekar på detta.
Ska vi sammanfatta tråden åt dig för att du inte orkar läsa? Folk har skrivit inlägg av din typ ungefär 2ggr i timmen sen igårkväll.. sök!

Citat:
Ursprungligen postat av deltoro
Va??!! Menar du att våldtäkt är "att få ligga"??!!!
Hela grejen med våldtäkt är väl att man inte får ligga med personen i fråga?
Citera
2017-10-29, 19:09
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Warulv
Anhållen
Något du vet?
Citera
2017-10-29, 19:10
Medlem
Provokatörs avatar
Podcasten Smultronstället kommer att ta upp ämnet som spelas in idag och sänds imorgon, Sandra Ilar och Martin Buchts podcast som dom tagit över av Aron Flam.

"Kommer ni att beröra ryktena kring Soran Ismail i närtid?"

"VI kommer tala om den situationen i avsnittet vi spelar in ikväll. Det avsnittet släpps sedan imorgon."

https://www.facebook.com/groups/smul...5/?pnref=story

Sandra Ilar är bl.a ståuppkomiker: https://sv.wikipedia.org/wiki/Sandra_Ilar

/Provokatör
Citera
2017-10-29, 19:11
Medlem
Även om alla såna här anklagelse är allvarliga får man inte bli så naiv att man dömer folk på förhand. Kvinnor är inte heller helgon, finns psychon av kvinnligt kom också som kan drivas av hämnd eller bara hat.

Det är inte så svårt att kasta ur sig anklagelser eftersom det inte kostar någonting just nu. Alla tar allting på största allvar och man kan göra stor skada med liten insats, som med komikern som blivit anklagad men inte döms men redan blivit av med jobb.

Jag vet inte om han är skyldig eller inte men man ska kanske inte tro att det inte finns folk som utnyttjar situationen liksom... Om det stämmer att den gör komikern är ett svin så är junridken stor att det finns en del som vill hämnas på honom. Han är han dessutom uttalat anti-SD vilket säkert kan få en del kvinnor att spela martyrer för att fälla honom.
Senast redigerad av Dannebil 2017-10-29 kl. 19:14.
Citera
2017-10-29, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gautama
Vad får er att tro att det är Soran? Rada gärna upp fakta som pekar på detta.

Varför ska vi fortsätta rada upp fakta när du precis bevisat att du inte är läskunnig?
Citera
2017-10-29, 19:13
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nojesblad...te-med-komiker
Citera
2017-10-29, 19:13
Bannlyst
Kvällens artiklar från AB och Expressen känns lama, går fortfarande inte övertyga folk att det är Soran med deras tramsartiklar.
Citera
2017-10-29, 19:14
Medlem
deltoros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flygandeflax
Vilken halmgubbe, att folk här "tycker att soran ser så snäll ut och därför inte kan begå våldtäkt", det är det väl ändå ingen som har sagt. Däremot har SI en uppsyn som är lite förvånad, hundögd, gullig, oskyldig... en uppsyn han har odlat i sin roll som komiker. Likadant med Björn Gustafsson, en blond, söt kille med uppspärrade ögon som på så sätt "driver" med sitt eget utseende. Och det är det ju inget fel i. Jag tror att man man är så primitiv och naiv att man reagerar spontant, "nä men han som ser så snäll ut" innan logik och vett och sans sätter in.
F.ö. Özz, SI ... ja vi vet ju inget än. Faktiskt.

Hade man kunnat se på folks utsida hur insidan ser ut skulle det ju vara toppen. Men att tro att man kan se på folk vad de går för är sprunget ur rädsla och vanmakt. Inbillar sig att man visst kan avgöra om någon är farlig eller inte så kan man ju fortsätta känna sig trygg.
Samma fenomen som när kvinnor skuldbelägger våldtäktsoffer med hänvisning till klädsel, beteende, fylla. "JAG klär mig inte så/beter mig inte som en slampa/dricker mig inte full så JAG kommer aldrig bli våldtagen".
Citera
Medlem
GabrielToshs avatar
Allt tyder på att det är Soran nu.

Citat:
Ursprungligen postat av Nillah59
Första inlägget, men case closed!

http://www.expressen.se/noje/komiker...as-med-mannen/

Och han jobbar för Discovery:

http://www.dplay.se/en-skam-for-sverige/
Citera
Medlem
flygandeflaxs avatar
Måste säga att jag också blev ledsen eller besviken, ang Soran-grejen. Inget är bevisat än iofs. Men SI är ju en invandrare jag inte har haft ett skit emot, han är välintegrerad (känns helt enkelt jävligt svensk), rolig, inte så macho utan med självdistans. Ja ja jag vet att jag kommer få mothugg från alla som verkligen inte tål en enda babbe oavsett hur de sköter sig...

Och som sagt, det är inget som är klarlagt än. Men om anklagelserna nu skulle stämma blir jag både förbannad och ledsen. jag hade verkligen INTE trott det om honom.
Citera
Medlem
Kalle81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marion86
Var har kvällspressen fått info om OS-samarbetet ifrån?

https://www.resume.se/nyheter/artikl...dlad-os-kanal/

Ja det nämns inga andra komiker i något pressmeddelande, verkar som de gjort klart med idrottsexperterna först, Anja Pärson, Håkan Loob, Peter Forsberg.

Sen är det förstås naturligt att ha med en profil som inte har idrottsbakgrund, Anton Glanzelius t ex gjorde det i något fotbolls-vm.

Men det säger de ju själva i expressen, att komikern ska vara med.

Frågan är sen vilken komiker som skulle vara naturligt att ha med? Det som talar för Soran är;

-Han har redan deltagit på sportevenemang i kanalen, och även fått sina stand-up sänd där.

-Han skulle passa bra till detta, då han gjort andra liknande reportageserier, bland annat Absolut svensk, där han åkte runt och intervjuade folk. Han skulle passa mycket bra till att intervjua koreaner och idrottsmän.
Citera
2017-10-29, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marion86
Kvällens artiklar från AB och Expressen känns lama, går fortfarande inte övertyga folk att det är Soran med deras tramsartiklar.

Det enda som skulle få vissa trögskallar här att tro det är Soran är om Soran själv våldtar dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in