2017-10-26, 19:20
Medlem
mjukmjukares avatar
Jag tänker skriva detta i två trådar för att rätt man tar sitt ansvar.
Patrick Grimlund.
Vi är många många som vet.

Du är TV3 Profilen.
Gå ut. Ha modet att reagera.
Eller är du svag?

För ditt svaga namn kommer fram.

´
Citera
2017-10-27, 03:41
Medlem
Kravallstakets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är väl en jäkla skillnad på att någon är otrevlig eller skäller och på att personen på något sätt utsätter andra sexuellt.
.

OK och vad är skillnaden?
Citera
2017-10-27, 06:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kravallstaket
OK och vad är skillnaden?

T ex så här:

A. Du är en jävla idiot Kravallstaket! Utvecklingstörd jävla horunge är vad du är.

B. [Jag stoppar upp ett finger i ditt rövhål samtidigt som jag kommer i ditt ansikte]
Citera
2017-10-27, 13:27
Medlem
Limhamns avatar
Det verkar inte bättre än att någon försöker tiga ihjäl detta?

Om det nu är så många som vet, varför kliver inte dessa fram och berättar vad som egentligen hänt? Hur illa har det varit?

Timell och Virtanen (och möjligen även Kronér) var riktiga lågoddsare men Grimlund hade jag inte väntat mig.
Citera
2017-10-27, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kissemizz
sådär ja, då var karriären slut för dessa 2 herrar!

http://forumbilder.se/G9TC2/snip20171022-3.png

och det är rätt det, skit ska skit ha!

Det där är snarare ett fall för facket angående mobbing och har inget att göra med sexuell utnyttjande, däremot är det verkligen oroande att ett sådant uppenbart rövhål kan skapa en sådan dålig arbetsmiljö för så många andra medarbetare. Han borde bli omplacerad till ett jobb med mindre kontakt med arbetskollegor. Det där är tyvärr också vanligt vid alldeles för många arbetsplatser i landet. I regel beter de sig som svin tills de antingen får på käften eller blir av med jobbet.
Citera
2017-10-29, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Problemet är väl brist på solidaritet i dessa kretsar. Det är inte "alla för en" som gäller utan "jag, jag, jag" även hos de som innerst inne ogillar grisen och vill få bort honom. Men istället för att ställa upp smickrar man förövaren och vill bli kompis med honom, eftersom det betyder pengar i ens egen ficka.

Ja det kan ju stämma. Men om han varit så "hemsk" och folk har lite självrespekt så hade de ju allihop slutat och då hade Grimlund/Timell stått där ensamma med skägget i brevlådan. Så antingen är de inte elaka gentemot alla, utan endast vissa individer och då kan man ju fråga sig varför?
Citera
2017-10-29, 16:42
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Det faktum att någon har en diagnos borde inte hindra henne/honom från att arbeta – ifall hon/han nu klarar av det.
Spelar ingen roll heller ifall man är ”självupptagen” om det inte skadar andra.
Men att skylla på ”ångest” eller ”missbruk” när man blir anklagad för att ha begått övergrepp.. Den gubben går inte..
Jag har svårt att se dessa män som feminister. Snarare är de lika mycket feminister som kapten Klänning var. De låtsas något inför ögonen på den lättlurade publiken – för att sedan göra något helt annat när lampan släcks.
Det kommer alltid att finnas störda individer på alla skolor och alla arbetsplatser. Frågan är bara varför friska människor tillåter dem agera som de vill? Cheferna är ju där för att styra. Inte att jamsa med en idiot som saknar omdöme och ev har även missbruksproblem.

Psykopater och egocentrerade verkar aldrig tröttna på att försöka spela ut det kortet. Vi får väl se om Patte håller igång karriären och levnadsstandarden. Annars kan man ju alltid medverka i Lyxfällan.
Citera
2017-10-29, 17:10
Avslutad
Nu kan ju vem som helst skriva en saga om någon "dumming" och så sprids det hur mycket som helst.
Börjar bli svårt att tro på all skit som cirkulerar.
Folk klarar inte ens av när folk blir arga längre. Det räcker tydligen för att få karriären sönderslagen.
Citera
2017-10-31, 10:06
Medlem
TV3 bryter med programledare: ”Rätt sak att göra” - https://www.aftonbladet.se/a/XGnjn

Är det han som åker ut nu?!
Citera
2017-10-31, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motacilla
TV3 bryter med programledare: ”Rätt sak att göra” - https://www.aftonbladet.se/a/XGnjn

Jag tvivlar på det. Han har väl bara varit på Lyxfällan sedan 2010? Citat från din länk:

Citat:
Programledarens kränkande beteende ska ha pågått i minst tio år, säger tidigare kollegor.
Citera
2017-10-31, 10:17
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motacilla

Enligt citaten är det ju det:
https://blogg.ng.se/bloggbevakning/2017/10/fler-mediaman-hangs-ut-som-svin
Citat:
Enligt uppgifter ska TV3-profilens beteende fångats på film, klipp som sedan spelades upp för mannen för att göra honom uppmärksam på sitt eget beteende.

”Till slut fick vi lov att filma honom när det gått för långt att folk mådde dåligt varje dag på jobbet. Han blev konfronterad många gånger, men det var inte han som rök, det var alla andra”, skriver Jenny Appelgren i ett inlägg i sociala medier, som Nöjesbladet har fått tillåtelse att citera.

Det ordagranna citatet handlar ju om Grimlund.
Citera
2017-10-31, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Office
Jag tycker det är minst lika illa att någon översittare får en tjej att gråta sig till sömns i två veckors tid p.g.a mobbning och elakheter. Varför ska man inte hänga ut honom men hänga ut någon som har varit fylledräggig mot nån praktikant går alldeles utmärkt?

Vad är exempelvis några dickpics mot en psykopatchef som mobbar dig?

Psykopatchefer och folk som är grisiga kör man lättast ner i stövelskaften så fort man märker det. Tyvärr vågar folk i gemen inte stå upp mot idioter. Men jag tycker ändå man måste göra skillnad på folk som är allmänna svin och folk som är brottslingar (sexualbrott är straffbart, att vara en knöl är inte det).

Det finns ett antal excentriker och bufflar ute i arbetslivet som dock är kompetenta med vad de gör. Tyvärr är alla på chefspositioner inte psykologiskt eller socialt begåvade nog att begripa när någon känner sig kränkt och likaså finns det gott om folk som inte har skinn på näsan nog att ta kritik eller skilja sin arbetsroll från sin privata person och blir kränkta vid minsta konfrontation.

Jag tycker dock att man bör akta sig noga för att likställa bufflar med tafsande äckel och folk som faktiskt utför straffbara handlingar.

Jag jobbar själv gärna med folk som må vara hetlevrade och konfliktsökande (så länge det är något som gagnar arbetet) om de är kompetenta och kan ta initiativ. Risken är annars att man skapar arbetsplatser där konflikträdsla råder och då får passiv-aggressiva psykopater och andra spelrum istället för en arbetsplats som utvecklas. Däremot finns det ju en balansgång när det handlar om enskilda individer och mobbing (vilket aldrig är acceptabelt).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in