Citat:
Ursprungligen postat av
OriginalBiceps
Har inte folk någon jävla anamma idag eller? Hade jag arbetat tillsammans med någon som skällde ut mig utan anledning så hade jag självklart inte bara stått och tagit emot.
Lovar ifall folk stått upp emot han så hade han slutat. Folk är så jävla mesiga idag och nej det är inte samhällets jobb att ta hand om dem. Darwinism osv.
Folk har stått emot både Timell och Grimlund. De jobbar inte kvar längre. Problemet i mediebranschen är ju att alla är anställda på korta projektkontrakt; nya jobb får man bara om folk kommer ihåg och gillade en. Det betyder också att ingen någonsin sparkas... man låter bara kontraktet löpa ut, och sedan raderas den "jobbiga" personen ur telefonboken.
Det är ju inte så att det inte har kommit fram saker om båda dessa herrar, även i "gammelmedia", tidigare - skillnaden nu är att fler vågat berätta, och att cheferna inte kunnat sopa det under mattan
.
Timell hade till exempel garanterat klarat sig även denna gång om inte Frida Olsson, en tidigare exekutive producenten på TV4 som lämnade företaget bland annat efter att ha försökt få bort Timell, gått ut och backat upp de olika berördas upplevelser och avslöjade att cheferna vetat om allt. Då blev det svårt för cheferna, och Timell offrades direkt - inte synd om honom, men cheferna på TV4 borde ta sitt ansvar för att detta fått fortgå.