Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Kanske du kan dela med dig här av din samlingar av obsar? Du skriver att du är en av dom från HP gruppen som är mest insatt i Patriks försvinnande?
Ingen vet något om Patriks försvinnande som kan ge klarhet i vad som hänt honom. Alla famlar i mörkret, oavsett. De som känt Patrik närmast kan vara de enda som har något som helst aning om hur han fungerat den sista tiden.
Att en människa med hela livet framför sig försvinner, är så djupt tragiskt för alla nära att det inte går att ta in. Alla möjliga idéer om vad som hänt har kommit upp.
En del tror att deras teori är den enda möjliga, andra tror något annat. För anhöriga kan det möjliga vara omöjligt att ta in; att Patrik möjligen inte lever längre.
Att trolla, ironisera eller skämta i detta läge, känns okänsligt och även omoget. Att argumentera för sina synpunkter är det enda logiska för att föra fram sina synpunkter. Om man inte når fram, vad kan man göra? Man kan tycka annorlunda, helt annorlunda. Men att var ödmjuk och förstå att man även kan ha fel. Att driva med människor och Patriks tragiska öde känns vidrigt.
Om man inte gillar deras sätt att arbeta, eller Missing Peoples sätt att hantera uppgiften finns det mer konstruktiva sätt att angripa problemet. Att förstöra, trolla och förlöjliga är inte konstruktivt. Eller tycker du själv att du uppnådde ditt syfte?
Särskilt om man tycker sig veta mer än alla andra......
Jag var aldrig med i Hp gruppen särskilt länge eftersom jag bara blev utslängd. Däremot via en fejk profil följde jag med vad som hände.
Att skämta om döden och andras olycka har skett i tusentals år i människans historia. Fenomenet är knappast nytt och fyller en viktig funktion. Att bearbeta sorg.
Läs
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Svart_humor
Finns betydligt mer i engelsk litteratur.
Jag eller något annat Hp troll har knappast förstört eller påverkat negativt. Facebook radera automatiskt allt som skrivs anonymt väldigt snabbt. Vad är trolla att vara negativ och ironisk om Patriks försvinnande, det är väl fullt normalt med tanke på omständigheterna. Det som är tragiskt är att näthatar kollektivet ska massanmäla allt ”kränkande” ....
Är det vidrigt att skämta om Patriks liv?
Det är knappast synd om Patrik.
Jag har bott utomlands, i Thailand blev en patient som var en ofrivillig självmords kandidat som misslyckades med råttgift. Doktorns kommentar var att det finns bättte sätt.
Kanske Patrik hade ansvar för sig eget liv trots allt. Om han höll på med droger vems fel var det om han dukade under i en drog affär?
Om han valde ta självmord vems ansvar är det?
I slutändan är det Patriks fel att han försvann trots allt. Ska vi tycka synd om honom
Och ägna oerhört med resurser åt att finna ett resultat av hans egna val?
Det samma gället uppmärksamheten han fått och det arbete frivilliga och myndigheter gjort?
Hur mycket resurser ska läggas på en person
Som frivilligt avslutat sitt liv?
Patrik kanske vill ha en okänd naturgrav ute i skogen?
Missing People har ägnat hur mycket tid som
Helst åt Patriks försvinnande. Det försvann andra människor under tiden. Dessa har fått en bråkdel av all uppmärksamhet Patrik fått.
Michael och Lina försvann 1 månad efter Patrik. De har fått en bråkdel av den uppmärksamhet Patrik fått.
Titta hur många sidor i flashbacks tråd som handlar om Tina 3 st sidor jämfört med ca 700 st för Patrik,
Detta kanske betyder att det mest sjuka är all uppmärksamhet Patrik fått som valde att avsluta sitt liv.
Godhetsknarkare vad är det?
Godhetspatrik knarkare som har glömt bort resten av Sveriges försvunna.
😂