2017-10-28, 21:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Denna tystnaden är värre än under Virtanen faktiskt. Inte en enda kändis är beredd att ta en kula för de utsatta offrena, för de vet att det innebär slutet på deras karriärer. Soran Ismail är en av Sveriges mäktigaste människor, nästan på samma nivå som Alex Schulman och Jonas Gardell.

De är branschens mäktigaste personer
71 (Tidigare 78) Soran Ismail, komiker och programledare. Har nytt program på SVT

Nov 2015

https://www.resume.se/nyheter/artikl...es-maktigaste/
Citera
2017-10-28, 21:52
Avstängd
nidbilds avatar
Har soran sexuellt trakaserat Betnér ? Den frågan måste ställas.
Citera
2017-10-28, 21:53
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danielpettersson
Några indicier:
1) Han är en välkänd komiker från både radio & tv.
2) Hans ex har i ca 2 år pratat om hans manipulativa och kvinnofientliga person.
3) Flera kvinnor har under lång tid vittnat om olika övertramp han begått mot dem.
4) Han har gått i total radiotystnad sedan spekulationerna började igår.
5) Ingen av hans nära vänner/kollegor har sagt ett ord för att försvara honom från spekulationerna.

Av dessa punkter är det nog nummer 5 som gör mest intryck på mig i dagsläget.
Citera
2017-10-28, 21:55
Medlem
ElvisFans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herter
Oj vad viktigt det var att han är just kurd. När det är någon gm med svensk bakgrund vill jag se kommentarsfält fulla med "svensk", "myssvensk" osv. Idioter.

Ytterst sällan det är svenska gm och självklart är det viktigt att han är invandrare. Invandrare är överrepresenterade i våldtäktsstatistiken.

Är blatten häktad? Läste att någon sett att han inte uppdaterat på Instagram eller något sånt på 10 dagar.

Verkligen humor att vi fyllt landet med våldtäktsmän. Vi går en spännande framtid till mötes.
Senast redigerad av ElvisFan 2017-10-28 kl. 21:58.
Citera
2017-10-28, 21:57
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nidbild
Har soran sexuellt trakaserat Betnér ? Den frågan måste ställas.

Du, där är frågan vem som jagat vem med ballen!
Båda är lågbegåvade och allmänt sunkiga.
Citera
2017-10-28, 21:58
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Av dessa punkter är det nog nummer 5 som gör mest intryck på mig i dagsläget.

Tre av dom, Finnlaugsson, Jackson och Soneby har även insinuerat, utan större blyghet, att det skulle vara han. De i deras kommentarsfält som ställer frågan rakt ut får dessutom stå kvar.
Citera
2017-10-28, 21:59
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Nja, jag menar (precis som inlägget jag citerade i min post) att det finns ganska lite riktig substans kring anklagelserna och att det mest vevats runt samma spekulationer de senaste 24 timmarna. Jag var inne i tråden ganska intensivt vid den här tiden igår och tycker den ser ungefär likadan ut idag.

Håller med om att Soran är den som strålkastaren lyser starkast på just nu, men vi VET inte att det är han. Ännu

En del här inne har ju uttalat sig jävligt tvärsäkert. De kanske har rätt. Jag är bara en skyldig åskådare. Men jag har ännu inte sett något som övertygar mig till 100%.

Nä, helt säker är man inte. Men att det kommer från så många olika källor gör att åtminstone jag är 99,99999 % säker att det här han.
Citera
2017-10-28, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nudebrainsurgeon
Han är väl livrädd att han själv står på tur, tror inte en sekund på att han aldrig gjort något antifeministiskt mot någon kvinna under hela sin karriär.

Jag hoppas vi kan fortsätta gräva i det förflutna och hitta något smaskigt om mansgrisen Betnér.
Citera
2017-10-28, 22:04
Medlem
Blott ett axplock av det som har skrivits om Såran bara på FB:

"helittlefriend
Soran gillar att ragga upp mycket yngre kvinnor och sedan göra dom illa. Välkänt i branschen."

"Jag är vet alldeles säkert att P3-komikern som pekas ut är Soran Ismail. Han har både våldtagit och trakasserat 2 tjejer jag känner."

..."Dock så är SI den P3-profil som det talas om. Nästan helt säker på det. Han beskrivs som ett riktigt jävla äckel enligt många."

"Kompis, det är en väldigt dåligt bevarad hemlighet att Soran är ett svin. Han har absolut sexuellt trakasserat och våldtagit."

"Hengus
Soran hade sex med en polare till mig igår som är på 17 bast.

Hengus
Tjej. Enligt henne sa han rätt grova saker under samlaget som t.ex. "Jag ska förstöra din tighta tonårsfitta" och annat som jag inte ville veta.
Det mest underhållande var att hon behövde gå igenom Sorans dotters rum där dottern sov för att sedan komma in till Sorans rum."

"ensamemeritus
Han har tvingat till sig sex av redlös tjej (kompis till mig) i Uppsala 2014."

intermittentexplosivitet
"Jag minns tiden när det ryktades här om att han snuskat med någon 16-åring och han satt i Morgonpasset (tror jag, kanske PP3), som gäst, och någon antydde något - stämningen blev minst sagt jobbig innan de bytte ämne. Jag var helt säker på att det skulle redigeras bort, men det gjorde det inte. Minns inte när det var, men för minst ett år sedan."

Hamletgranath
"Det är han! Han är riktigt vidrig! Har vänner som blivit utsatta för honom. Vill att någon ska börja prata om honom också. Lovar att tjejer från HELA landet kommer instämma med tanke på att han lär ha utnyttjat minst en tjej i alla städer han turnerat. Det var så mina vänner blev utnyttjade."
Senast redigerad av Geigerzehler 2017-10-28 kl. 22:06.
Citera
2017-10-28, 22:05
Avstängd
nidbilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wowvadintressant
Välkommen till Flashback, där kriminella svenskar som växt upp i världens kanske allra bästa land att växa upp i, med svenska föräldrar, är psykfall, socfall, dampbarn, pillermissbrukare, och så vidare, men krigsskadade grabbar som vuxit upp i socialt utanförskap i någon storstadsförort inte är mer än vad deras rasgenetik tillåter och förprogrammerade att röva... Man ska inte ta det här stället på för stort allvar.

Citat
Kakan Hermansson om sin programledarkollega Soran Ismail: ”Han är en av få män som genom det förtryck han själv utsätts för förstår förtrycket av kvinnor. Han tar både i sin person och i offentligheten ganska mycket ansvar och är en bra förebild för killar.”

https://www.dn.se/kultur-noje/man-sk...ont-i-hjarnan/

Tveksam nu när kakan påstår detta
Citera
2017-10-28, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freddy1975
En satans kurd
Det finns många bra kurder. Tino Sanandaji, Sakine Madon och även Nalin i sina bästa stunder. Och jag kan räkna upp flera. Det verkar uppenbart att inte Soran klassar in i gänget. Diskussionen här på fb är intressant, och SI förtjänar allt skit han kan få om han är skyldig. Har dock aldrig förstått att det kan finnas en marknad för komiker av Özz och Sorans kaliber. Men smaken är som baken. Nollor enl mig.
Citera
2017-10-28, 22:08
Medlem
nickomyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElvisFan
Ytterst sällan det är svenska gm och självklart är det viktigt att han är invandrare. Invandrare är överrepresenterade i våldtäktsstatistiken.

Är blatten häktad? Läste att någon sett att han inte uppdaterat på Instagram eller något sånt på 10 dagar.

Verkligen humor att vi fyllt landet med våldtäktsmän. Vi går en spännande framtid till mötes.

Han twittrade igår ... inte häktad .. möjligtvis anhållen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in