2017-10-28, 20:23
Medlem
leffebois avatar
Hej!

Jag har studerat distans i cirka 3 mån vilket går bra men jag saknar erfarna och utbildade lärare nära vid behov. Det vore också trevligt med studiekamrater samt lättare att uppehålla rutiner så jag vill nu studera på plats i skola.

Jag sitter och funderar över vilken skola jag ska söka till JENSEN, Competens eller ABF.

Dela jättegärna med er om ni har erfarenhet eller annat av betydelse som kan hjälpa till mig att ta beslut.

Tack på förhand. //N
Citera
2017-10-28, 20:41
Medlem
Kebabfysikers avatar
Vad är det du vill studera?
Citera
2017-12-14, 20:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av leffeboi
Hej!

Jag har studerat distans i cirka 3 mån vilket går bra men jag saknar erfarna och utbildade lärare nära vid behov. Det vore också trevligt med studiekamrater samt lättare att uppehålla rutiner så jag vill nu studera på plats i skola.

Jag sitter och funderar över vilken skola jag ska söka till JENSEN, Competens eller ABF.

Dela jättegärna med er om ni har erfarenhet eller annat av betydelse som kan hjälpa till mig att ta beslut.

Tack på förhand. //N
Studera vad?
Citera
2017-12-15, 01:45
Bannlyst
Jag har pluggat på Jensen och ABF i Stockholm under 2013. Nu är det ju några år sedan, men efter mina erfarenheter skulle jag starkt avråda från ABF, och rekommendera Jensen. Har även pluggat på Åsö, Hermods och Miroi.

På ABF rådde ingen policy alls. I den kursen jag läste var lektionerna ganska ostrukturerade och det enda jag fick med mig var hur man skriver en bra labbrapport, vilket visserligen var guld värt, men allt annat var bara rörigt. Med tanke på hur andra elever mest strödde omkring i allmänna utrymmen var nog de andra kurserna lika dåligt sammanhållna. Det var bara flummigt och flamsigt, och deras lärplattform var under all kritik. Jag fick inte tag på läraren för att kunna boka in provet, och det hela slutade med att jag under nästa studieperiod valde att plugga kursen igen på Jensen. Där var alla lektioner betydligt mer planerade, och jag lärde mig väldigt mycket mer. Lärplattformen fungerade bra och lärarna har en policy att svara inom ett dygn (tror jag det var). Därför fortsatte jag läsa flera kurser genom dem.

Nu anser jag inte att man som elev eller student ska hålla på att maila läraren stup i kvarten, som studerande är det ju ens jobb att plugga och läsa i litteraturen. Men nog måste ju en lärare svara snabbt om när man kan skriva provet (detta skulle tydligen bestämmas med läraren).
Citera
2017-12-15, 13:44
Medlem
Det kan vara stor skillnad beroende på vilken stad du ska läsa i, även om det är samma företag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in