2017-10-27, 23:04
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strommingen
Och en del av dem attackerar nog gärna 60-åringar om det är en kvinna i den åldern som har oturen att komma i närheten.

Nu var det väl initialt en viss betoning från polisen på att det var osäkert om det rörde sig om mord eller inte, vilket, tycker man, borde betyda att uppenbara tecken på sexuellt våld borde saknats.
Citera
2017-10-27, 23:07
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strommingen
Vet du att det inte handlar om ett sexualmord? Hur kan du veta det?

Poliserna som var på brottsplatsen fan inget som tydde på sexuellt övergrepp ej heller att BO blivit utsatt för ett rån.
Citera
2017-10-27, 23:13
Medlem
Mantillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Inte ett smack om vad för slags mord det här handlar om har dom berättat vilket är osedvanligt slappt.
Detta är legio numera! Visa mig ett dödande eller en grov misshandel där polisen lämnat någon som helst närmare information till medier under det senaste halvåret.
Citera
2017-10-27, 23:13
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Poliserna som var på brottsplatsen fan inget som tydde på sexuellt övergrepp ej heller att BO blivit utsatt för ett rån.

Var står det? Senaste spaningsuppslaget var tre olika scenario, så är den här ynglingen inte rätt person så står dom snyggt och börjar om på ruta 1. Dom varnar ändå fortfarande att jogga ensam i området, så det här är förmodligen något mer allvarligt än ett random mord. Varnar man så finns risken att det sker nya attacker. Alltså något i stil med det andra joggingmordet.

Citat:
Ursprungligen postat av Mantilla
Detta är legio numera! Visa mig ett dödande eller en grov misshandel där polisen lämnat någon som helst närmare information till medier under det senaste halvåret.
Halvåret? Nä, fasen heller det finns fall där åklagaren pladdrat på långt innan åtal.
Citera
2017-10-27, 23:16
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Nej, det har inte varit häktningsförhandling. Häktningsförhandling och åtal är tidpunkten då det läggs fram vid domstol.

Nä,men skriv inte häktningsförhandling då om det inte är relevant i detta fallet. Du får se på måndag, och resten gick inte att läsa i ditt inlägg och totalt ovidkommande för brottsfallet i den här tråden.
Du har inget att delge vare sig tidigare eller i nuläget. Har inte pratat om häktningsförhandling det var du som malde på i ett meningslöst långt inlägg.
Citera
2017-10-27, 23:22
Medlem
Catings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Jag tycker det där ät ett lite oroande meddelande från polisen. Har man anhållit nån man är så pass osäker på att denne begått brottet?
Eller tror man att det finns en medhjälpare som nu måste operera på egen hand?
Att man tror att det är nån skogslevande galning framgår tycker jag.
Kanske bor det en hel flock rovlystna män i skogen?

Svar på ovanstående ;

Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Kanske ett gruppmotiv. MGM kan vara inblandad, men flera personer i en gruppering kan ha något emot Hylander.

Fast även om det är en gruppering som ligger bakom mordet, där endast en mgm är anhållen, så innebär väl inte den ev gruppen ett hot för allmänheten?
Då har ju inte polisen någon anledning attfortsätta förespråka att man inte skall gå ensam osv?
Det verkar i mina ögon snarare som om polisen är osäker på att de har rätt man, precis som LaScala skrev.
Citera
2017-10-27, 23:23
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Var står det? Senaste spaningsuppslaget var tre olika scenario, så är den här ynglingen inte rätt person så står dom snyggt och börjar om på ruta 1. Dom varnar ändå fortfarande att jogga ensam i området, så det här är förmodligen något mer allvarligt än ett random mord. Varnar man så finns risken att det sker nya attacker. Alltså något i stil med det andra joggingmordet.

?

Random mord är väl ungefär så allvarligt som det kan bli?
Citera
2017-10-27, 23:25
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
?

Random mord är väl ungefär så allvarligt som det kan bli?

Du jag frågade efter att det inte fanns spår av sexuellt inslag i det här mordet som du påstod?
Tja, du kan tolka random som normalgraden av mord och straffskalan för densamma ungefär, och det tror inte jag det handlar om utan ett grövre mord.
Citera
2017-10-27, 23:33
Medlem
Citat:

Motivet kan likväl vara av sexuell art. Eller av den arten att någon tog ut sitt dåliga mående och den orättvisa han tycker sig blivit utsatt för på en kvinna i motionsspåret. Störda människor finns det en hel del av.
Citera
2017-10-27, 23:33
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Du jag frågade efter att det inte fanns spår av sexuellt inslag i det här mordet som du påstod?
Tja, du kan tolka random som normalgraden av mord och straffskalan för densamma ungefär, och det tror inte jag det handlar om utan ett grövre mord.

Problemet är nog att man avlider av mord, alldeles oavsett graden, eller hur straffskalan ser ut.
Citera
2017-10-27, 23:36
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Nä,men skriv inte häktningsförhandling då om det inte är relevant i detta fallet. Du får se på måndag, och resten gick inte att läsa i ditt inlägg och totalt ovidkommande för brottsfallet i den här tråden.
Du har inget att delge vare sig tidigare eller i nuläget. Har inte pratat om häktningsförhandling det var du som malde på i ett meningslöst långt inlägg.

Kan du vänligen kliva ur din trollerilåda? Du har en väldig förmåga att inte kunna skilja på vad du önskar saker skulle vara och vad som är.

Du påstod att allmänheten får veta när det kommer till domstol. Jag skrev om häktningsförhandling som exemplifiering på att så inte alltid är fallet (då dessa kan ske bakom lyckta dörrar). Mitt inlägg är inte meningslöst eftersom du påstod något som faller under kategori "fria fantasier". Som du medvetet frekvent gör av någon outgrundlig anledning.
Citera
2017-10-27, 23:38
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Problemet är nog att man avlider av mord, alldeles oavsett graden, eller hur straffskalan ser ut.

Var det ditt svar på det här med att polisen sagt att det inte var sexuella inslag?
Nåja, mord bedöms olika så normalgraden utan försvårande eller förmildrande omständigheter. Så det har givetvis betydelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in