Citat:
Ursprungligen postat av
adolf512
Sekterism behövs för att hålla igop organisationen, sunda organisationer behöver däremot inte vara sekteristiska för att överleva.
Ingen organisation behöver vara sekteristisk för att överleva. Men alla folkgrupper behöver vara sekteristiska för att överleva i en mångkultur.
Citat:
Ursprungligen postat av
Aegishjalmr
Det får nog betraktas som ett vedertaget faktum att marxismen genom sin utpräglade etatism passiviserar folk. Skillnaden gentemot äldre typer av stater är omfattningen. Det finns knappt några organiska strukturer kvar, knappt någon naturlig interaktion mellan människor. Den omhändertagande marxiststaten har invaderat och institutionaliserat nästan varenda sfär. Massan må ha varit konformister i alla tider men passiviteten och den blinda tilliten till de styrande var inte i närheten lika utbredd förr.
"Vedertaget faktum" är per definition påhittat av någon annan och därför saknar det trovärdighet. Exempelvis i högstadiet sa min biologilärare att ögonfransar inte kunde växa ut igen, att hjärnceller inte kan nybildas, och att två föräldrar med blåa ögon alltid får barn med blåa ögon. För att göra en lång historia kort har jag aldrig accepterat dessa vedertagna faktum och jag har alltid fått rätt till sist eftersom jag genom min intuition beräknar sådana sannolikheter snabbare än "vetenskapen".
Visst är passiviseringens omfattning större idag. Men inte på grund av att marxismen är värre än kristendomen på att övertyga folk att bli regimanhängare. Utan på grund av att aveln på fårliknande människor kommer längre för varje år som går sedan staten uppfanns.
Denna avel är helt nödvändig faktiskt, eftersom slaveriet avskaffats. När man inte längre får tvinga folk med våld, så måste man avla fram en ny slavras som finner sig i att vara boskap.
Det vi och Motståndsrörelsen måste göra är att identifiera oss med den avlande härskarrasen, istället för med den avlade slavrasen.
Den här killen har rätt attityd:
https://www.youtube.com/watch?v=VCC1H7MSIsg
Citat:
Ursprungligen postat av
Aegishjalmr
NMR fungerar nog lite som en sekt och jag håller med om att det inte är någon nackdel. För mig representerar NMR ett äldre stoltare och mer stoiskt kynne än det som utmärker de flesta av dagens svenskar. På så sätt kan man inspirera och locka över fler svenskar i takt med att samhället blir allt sjukare och mer fragmentiserat.
Det kommer bara att bli mer och mer så när folk börjar fatta att det inte är önskvärt att tvinga miljoner vänsterpsykfall att bli nationalister. Det är mycket mer önskvärt att det ramlar ett piano på dem eller att de startar sin egen folkgrupp tillsammans med negrer.