Citat:
Ursprungligen postat av
Europe
Kan det ha att göra med att älgar inte lever på rov, d.v.s. jagar andra djur som byte för att äta upp dem? De äter väl inte upp de människor de dödar? Det är, åtminstone på många håll, vanligare att växtätare dödar människor än att rovdjur gör det. Allt från att elefanter och flodhästar toppar dödarstatistiken bland afrikas stora vilda djur till att kor och inte minst hästar dödar fler svenskar än hundar och katter bland våra domesticerade djur. Speciellt jämfört med katter, då kattdjur är de mest utpräglade rovdjuren bland landlevande däggdjur. Det är i hög grad storlek och styrka det handlar om.
Vet inte vad det är du inte fattar men du verkar ha svårt med bokstäver?
1) ngn föreslår att GM kanske istället är ett rovdjur (bokstavligt)
2) jag påstår att då borde det synas, det blir bit och klösmärken
3) ngn svarar att för ett tag sedan friades en man, som först fällts för mord. Man kom fram till att det var en älg som dödat kvinnan.
4) Då svarade jag igen: "Ehh älg kallas inte rovdjur ens när de dödar människor!" Underförstått OM det är en älg så är det ju inte ett rovdjur som gjort det.
Din biologilektion tackar jag för, nu vet jag att en älg är större än en katt. Men Fem myror är fler än fyra elefanter! Glöm inte det du