2017-10-27, 15:47
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Jag vet inte, jag frågar dig. Om det finnns en vits att bete sig så för att minimera ljud och splitter.

I hus med systemlås/ sjutilljållarlås kan väl finnas problem med att få ut stöldgods annat än via fönster, vilket möjligen kan påkalla särskilda tekniker för att hantera eller rensa glas ur fönsterramar etc. Jag vet inte om det finns tjyvtekniker omkring hur man minimerar problem.

Det väsentliga från mitt perspektiv är om man kan argumentera för att tejpen inköptes för ett inbrott som gick snett, inte för rån, utpressning och mord på synbart väldigt lösa boliner (hoppas få ut pengar på bankomatkort, hoppas kameran i bankomaten är sönder, hoppas ingen kollar att tejperna är köpta samtidigt på Netto (eller var var det var).

Det är liksom ovärdigt korkat.
Nej det finns ingen vits med det, eftersom huset ligger avsides.

Tror själv att tejpen köptes för att binda fast paret. Jävligt klantigt dock att inte använda kontanter.

Tror nog att det var planerat, men det räcker med att se några b-filmer från Hollywood, för att förstå att man ska använda kontanter.

Att GM var så klantig, motsäger även mitt påstående att det var planerat. Samtidigt åker man inte till Mantorp från Mullsjö, och mördar ett pensionärspar hur som helst.
Citera
2017-10-27, 15:53
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trams82
Nope, håller inte. Vi vet att BOs bil används för att åka till Borensberg. Den återfinns sedan vid huset.

Va? Vi (här på FB) vet ju bara att bilen inte var parkerad som den brukar vara. Har jag missat nåt?
Citera
2017-10-27, 17:20
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Va? Vi (här på FB) vet ju bara att bilen inte var parkerad som den brukar vara. Har jag missat nåt?
Jo då. Bilen användes för att åka till Borensberg, och tillbaka.

Citat:
¤ Gärningsmannen/männen tog ut pengar från makarnas konto i en bankomat på Husbyvägen i Borensberg på söndagen.

Brottsoffrens bil – en grå Volvo S40 av 2005 års modell, ska ha använts under resan. Bilden stod parkerad utanför huset i Mantorp när polisen kom dit. Den har undersökts av kriminaltekniker.

Källa: Corren.se
Citera
2017-10-27, 17:31
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Det där med att han skulle ha pissat på dom är bara något jag drog till med eftersom gw pratade om det som att det något absurt kring själva dna-efterlämnandet.

Skulle vara kul att veta var uppgifterna om styckning och kladd med inälvor kommer från.
Jag bor i närheten och borde hört rykten. Om någon som jobbat med fallet skulle ha läckt skulle det finnas fler detaljer. I någon tidning stod det att mordet var bestialiskt och därifrån har nog folk börjat fabulera fritt.
Det enda rykte jag hört irl är att gm tog fel hus.

Det fetstilta lät intressant!! Vad har sagts om det, vet du om MGM har nån koppling till ägarna av det huset som skulle rånats eller vad han nu var ute efter?
Citera
2017-10-27, 17:33
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Jo då. Bilen användes för att åka till Borensberg, och tillbaka.

Källa: Corren.se

Det är en TEORI!!!
Citera
2017-10-27, 17:45
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Nej det finns ingen vits med det, eftersom huset ligger avsides.

Tror själv att tejpen köptes för att binda fast paret. Jävligt klantigt dock att inte använda kontanter.

Tror nog att det var planerat, men det räcker med att se några b-filmer från Hollywood, för att förstå att man ska använda kontanter.

Att GM var så klantig, motsäger även mitt påstående att det var planerat. Samtidigt åker man inte till Mantorp från Mullsjö, och mördar ett pensionärspar hur som helst.

Hm.

Han har bergis Västgötabankens guldkort och ville inte missa tillfället att flasha kortet för expediten. 😄

Han tog väl ut 100:- i Borensberg också när han ändå var där, visar det sig väl, för omkostnader på hemvägen. Det finns ett bra gatukök i Karlsborg.

Ja, vi får snart sätta ihop en liten flashbackfolder och dela ut på arbetsplatser om att man inte köper ducktejp, bodybags, kofötter och straps på kort på Biltema i anslutning till mordorgier. Med bilder på **-svaan och **-vic. Och några bildrutor tomma för framtida revisioner av broschyren.

Jag tror iofs det kan vara så enkelt att EG hade färdats mycket i trakten tiden innan och behövde en söndagsutflykt. Och pengar till droger. Och hade fått lite skäll av sambo och barn att han var ett så j-a hopplöst fall.

En del spelar golf...
Senast redigerad av Lonnrot 2017-10-27 kl. 18:01.
Citera
2017-10-27, 17:45
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det är en TEORI!!!
Enligt Corren så ska den ha använts.

De skriver inte vad som helst.
Tokkärring.
Citera
2017-10-27, 18:05
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Enligt Corren så ska den ha använts.

De skriver inte vad som helst.
Tokkärring.

Citat:
Brottsoffrens bil – en grå Volvo S40 av 2005 års modell, ska ha använts under resan.

Enligt polisens teori så ska den ha använts.

Problem med läsförståelsen oxå?
Senast redigerad av gloriouslife 2017-10-27 kl. 18:13.
Citera
2017-10-27, 18:13
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Enligt polisens teori så ska den ha använts.

Problem med läsförståelsen?
Corren skriver ingenting om att det är en teori. Enligt deras källa, vilket vi kan förutsätta är polisen, så ska just den bilen använts.

Du får gärna förklara, hur du ser på saken.
Citera
2017-10-27, 18:20
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qwart
Det fetstilta lät intressant!! Vad har sagts om det, vet du om MGM har nån koppling till ägarna av det huset som skulle rånats eller vad han nu var ute efter?

Ryktet handlar om att ngn granne är väldigt tät.
Citera
2017-10-27, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Polisen vet nog om var BO tagit ut pengar, tror du inte det?

Jadå. Men jag menade att MGM kan ha sett BO tagit ut pengar i Mantorp, följt efter och velat ha mer. Därefter tagit med dem(någon av dem) alt haft medhjälpare som vaktade dem medan han åkte till Borensberg.
Allt är ju spekulationer.
Tids nog får vi veta. Det enda jag är säker på är att MGM inte har någon koppling till BO. Har han inte haft medhjälpare så är det nog slumpen.
Citera
2017-10-27, 18:55
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Corren skriver ingenting om att det är en teori. Enligt deras källa, vilket vi kan förutsätta är polisen, så ska just den bilen använts.

Du får gärna förklara, hur du ser på saken.

Senast jag hörde ngt substantiellt kring det där så efterlyste man vittnen till bilens färdväg och lite sånt, antydande att man har någon form av data som anger att bilen varit ute och åkt.

Men jag har själv inte sett fastslaget att det skulle förhålla sig så att bilen med bestämdhet färdats till Borensberg o tillbaka.

Däremot kan man ju tänka sig att man med hjälp av ngn data har skäl att anta att så varit fallet.

Men fastställt blir det väl kanske inte förrän i en Fup. Eller så. Det kan ju vara svårt om man inte har ett vittne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in