2017-10-27, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Det där med att han skulle ha pissat på dom är bara något jag drog till med eftersom gw pratade om det som att det något absurt kring själva dna-efterlämnandet.

Skulle vara kul att veta var uppgifterna om styckning och kladd med inälvor kommer från.
Jag bor i närheten och borde hört rykten. Om någon som jobbat med fallet skulle ha läckt skulle det finnas fler detaljer. I någon tidning stod det att mordet var bestialiskt och därifrån har nog folk börjat fabulera fritt.
Det enda rykte jag hört irl är att gm tog fel hus.

Det där med fel hus har jag också varit inne på och diskuterat med div Mantorpare. Men då lär det vara planerat. Och var det rätt hus då tror jag mer på att han följt efter.
Citera
2017-10-27, 09:06
Medlem
hollyvanarxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZaphodBeeblebrox
Det där med fel hus har jag också varit inne på och diskuterat med div Mantorpare. Men då lär det vara planerat. Och var det rätt hus då tror jag mer på att han följt efter.
Tror inte det är så enkelt! Jag är övertygd att någon annan hade planerat dådet.Och någon som verkligen ville mörda dem.Rånet var nog bara för att dölja den verkliga anledningen.
Citera
2017-10-27, 11:08
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Jag tror fortfarande att BO var i Borensberg
och tog ut pengar, att EG såg det och följde
efter dem hem och rånmördade dem.

Det har något mer över sig. Men hur vet han att de inte bor i lgh?
Citera
2017-10-27, 11:11
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:

Det fanns, redan före fb, folk som gärna sätter ihop rövarhistorier för att kunna beröra andra människor... och bearbeta sin egen oro.

Skitsnacket uppfanns inte här.
Citera
2017-10-27, 11:19
Medlem
Hummm..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Om det stämmer, vilket det säkert gör, så betyder det bara att polis/utredare över hela världen redan brottats med den problematiken sedan DNA först började nyttjas. Om du förstår.

Typiskt fall av "slrivbordsforskning" eller snedvinklad, i värsta fall exploaterad, förvrängd sanning. Åklagare och utredare som skulle gå all-in på DNA-spår utan annan bevistäckning eller grund skulle snart göra sig omöjliga när åtal skulle övergå i rättegång. Åtminstone amerikanska advokater skulle smula sönder trovärdigheten på några minuter.

I fallet EG är det ju tydligt att polisen arbetat från "andra hållet", dvs. man har "hårda bevis" (tejp av två olika sorter) som man sedan hittar köpare till i närområdet som man sedan topsar mot DNA-fynd på relevanta platser. Om du sannolikhetskalkylerar det så får du riktigt bra siffror.

Ett villahem är troligtvis precis nedlusat med DNA-spår, men vilken polis eller forensiker vill i alla händelser sitta och samla och analysera en miljon meningslösa prover när det går att gå från "andra hållet"?

Tilläggas bör ang DNA; En försvårande omständighet är om GM (MGM, misstänkt gärningsman) vanligtvis inte brukar vara där. I det här fallet verkar EG inte ha någon anknytning till brottsoffren och sådeles inte har någon anledning att vara där. Ändå har hans DNA hittats på brottsplatsen.

I annat fall då MGM är släkt och besöker ofta så finns naturligtvis DNA på den blivande brottsplatsen. Men då får man utgå ifrån var DNAt hittades och vilket ursprung det hade. Urin, blod, .. Är DNA naturligt placerat eller är det placerat så att det kan antas att det har med brottet att göra?
Citera
2017-10-27, 11:24
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hummm..
Tilläggas bör ang DNA; En försvårande omständighet är om GM (MGM, misstänkt gärningsman) vanligtvis inte brukar vara där. I det här fallet verkar EG inte ha någon anknytning till brottsoffren och sådeles inte har någon anledning att vara där. Ändå har hans DNA hittats på brottsplatsen.

I annat fall då MGM är släkt och besöker ofta så finns naturligtvis DNA på den blivande brottsplatsen. Men då får man utgå ifrån var DNAt hittades och vilket ursprung det hade. Urin, blod, .. Är DNA naturligt placerat eller är det placerat så att det kan antas att det har med brottet att göra?

Naturligtvis.
Citera
2017-10-27, 11:49
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Håller med. Men kan lika gärna ha varit i Mantorp BO tog ut pengar, kanske en mindre summa och MGM följde efter. Ville ha mer men ville inte åka tillbaka till samma bankomat.

Polisen vet nog om var BO tagit ut pengar, tror du inte det?
Citera
2017-10-27, 12:22
Medlem
Hummm..s avatar
En tanke ang relationen fam. L och EG. EG kan ha varit en "dejt-kille" för TL. I mitt umgänge och de kretsar jag rör mig inom känner jag flera äldre män som är gifta/sambo men ändå har en kille bredvid för sex och umgänge. Gubbar (svenska) kan vara bra kåta och bisexualitet/homosexualitet var helt tabu under deras uppväxt.

Det var bara en teori ang. att fam. L. inte hade någon uppenbar anknytning till MGM. Lägger inget negativt värde i scenariot, snarare tvärt om i så fall.
Citera
2017-10-27, 12:26
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hummm..
En tanke ang relationen fam. L och EG. EG kan ha varit en "dejt-kille" för TL. I mitt umgänge och de kretsar jag rör mig inom känner jag flera äldre män som är gifta/sambo men ändå har en kille bredvid för sex och umgänge. Gubbar (svenska) kan vara bra kåta och bisexualitet/homosexualitet var helt tabu under deras uppväxt.

Det var bara en teori ang. att fam. L. inte hade någon uppenbar anknytning till MGM. Lägger inget negativt värde i scenariot, snarare tvärt om i så fall.
Han kan ju lika gärna vara fruns älskare i så fall.
Citera
2017-10-27, 12:38
Medlem
Jo EG är ju en riktigt snygg-smaskig hunk och sexbomb så det ligger nog nära sanningen ...
Citera
2017-10-27, 13:47
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferdinand666
Jo EG är ju en riktigt snygg-smaskig hunk och sexbomb så det ligger nog nära sanningen ...

Ja med den fantasin undrar man varför det inte finns fler döda därute.... 😂
Citera
2017-10-27, 15:37
Medlem
Anonymares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Tack. Det är väl så då. Men det är knasigt.

Det enda rimliga med det för mig är att någon då far iväg och lämnar någon/några med paret. Vilket betyder flera GM.

Att EG inte pekat ut någon skulle antyda att han är kvar i Mantorp medan någon annan åker iväg och är borta en dryg timme och bara råkar stöta på en bankomat med ej fungerande kamera. Allt medan GM sitter och lägger patiens och håller utkik efter söndagsbesökare en junidag.

Man blir arg bara man tänker på hur dumt det är.

EG kan väl ha utfört allt själv. De kan mycket väl ha varit bundna med silvertejp under resan till bankomaten. Efter att han fått ut pengarna så åkte han tillbaka för att säkra att det inte fanns några levande vittnen. Sen slog det över och han passade på att leva ut sina undertryckta slaktarlustar när han ändå hade chansen, lite som Madsen i Ubåten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in