2017-10-27, 18:41
Medlem
kardashanarsels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Tror inte hon ville gå så långt som att dö. Vad är det för nytta för någon?Ville hon bli martyr är det det du säger. Undrar om hennes familj tycker som du. P

Nej nej jag menar om hon vurmade för folk som levt svårt så trodde hon ju på dem
Hon tyckte nog om sitt jobb
Citera
2017-10-27, 18:42
Medlem
Flashshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proximac
De två tösar som log och poserade i färglada sjalar och uppmanade till "kärleksmarsch" var två som är involverade i integrationsprojekt.

Den ene skrev böcker om adoption och var gift med en man som försökte få in "flyktingarna" i arbetslivet.

Den andre var mycket engagerad i diverse integrationsprojekt och på hennes facebook talades det om eldsjälar, kärleksmaifestationer, empati och medmänsklighet. Därtill hyllade hon givetvis att Stockholm möttes upp och visade kärlek vid terrodådet, att hatet och rädslan inte skall gå vinna.

Om det var dessa två sedan som organiserade denna kärleksmarsch i Ulricehamn vet jag inte då artikeln var låst, men däremot tror jag ett och annat ...

Vad är det för fel på dessa asylkramare?
Blev dom inte vaggade tillräckligt när dom var små? Betong i sandlådan? En skallig Barbie, eller en "My little pony" med bara en färg på manen?

Suck...
Citera
2017-10-27, 18:43
Medlem
BlurryFace69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kardashanarsel
Nej nej jag menar om hon vurmade för folk som levt svårt så trodde hon ju på dem

Det gjorde hon säkerligen, men inte så mkt att hon ville dö i ett motions-spår för det
Citera
2017-10-27, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Max2009
Källa: http://www.bt.se/ulricehamn/just-nu-man-anhallen-for-mordet-i-ulricehamn/

20-30årsåldern brukar väl vara "signalement" och inte uppgift på en person de nu haft i flera timmar? Vet de ännu inte vem han är? Vägrar lämna id/körkort?

Dessutom:

"Enligt polisen har brottet varit svårutrett och i går kväll sa Lena Matthijs:
– Vi är inte i närheten av att kunna utföra tvångsåtgärder mot någon person."

Dagen efter har de en misstänkt? Det är väl inte så jättelång tid jämfört med andra fall? Svårt enligt henne men gick snabbare för de som kom utifrån till hjälp?

Edit: Ser att fler reflekterat över detta redan... kanske var en tänkbar teori helt otänkbar för henne..?
Citera
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proximac
De två tösar som log och poserade i färglada sjalar och uppmanade till "kärleksmarsch" var två som är involverade i integrationsprojekt.

Den ene skrev böcker om adoption och var gift med en man som försökte få in "flyktingarna" i arbetslivet.

Den andre var mycket engagerad i diverse integrationsprojekt och på hennes facebook talades det om eldsjälar, kärleksmaifestationer, empati och medmänsklighet. Därtill hyllade hon givetvis att Stockholm möttes upp och visade kärlek vid terrodådet, att hatet och rädslan inte skall gå vinna.

Om det var dessa två sedan som organiserade denna kärleksmarsch i Ulricehamn vet jag inte då artikeln var låst, men däremot tror jag ett och annat ...

Det är såna kvinnor som skrämmer vettet ur mej. Ondska kamouflerad till kärlek.
Citera
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zakkris
De har plockat in en misstänkt idag. Min syvbror blev vittne till händelsen, om han va hemma var de i mitten av stan ungefär, men vet inte om han var de så kan inte säga exakt.
Mer info än så har jag inte just nu.
Försöker gräva så mycket jag kan, visserligen bor jag 5 min utanför stan, men är uppvuxen här och känner många inne i stan, har bara inte nån som riktigt kan få tag på info lätt
Vet du om det var en svensk eller utlänning de tog? Ring gärna din styvbror och fråga om du har möjlighet.

Adressen gripandet skedde på vore också kanon att få reda på.

Tack på förhand.
Citera
Medlem
PapaEmeritus99s avatar
95% säker på att det är en invandrare.
Citera
2017-10-27, 18:45
Medlem
kardashanarsels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlurryFace69
Det gjorde hon säkerligen, men inte så mkt att hon ville dö i ett motions-spår för det

Nej det är hemskt men jag menar är det tacken för att hon jobbar och hjälper
Citera
2017-10-27, 18:46
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kardashanarsel

Då missförstod jag dig, då måste hon ha hamnat på rätt plats i livet. Synd för alla att hon inte får vara med längre .
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Åh, fan - nu fick vi ålder på grabben plötsligt! Inte illa.

Det måste vara läckor inifrån polishuset eller dylikt. Vore ju kanon om de kunde klämma fram etnicitet när de ändå är i gång.

Nja, står ju på polisens hemsida..

”2017-10-27 17:20, Uppdatering, Ulricehamn
Gällande den kvinna som 17-10-24 hittades död i anslutning till ett joggingspår i Ulricehamn.

Åklagare har på eftermiddagen i dag anhållit en man misstänkt för mordet i Ulricehamn. Utredningsarbetet pågår och i nuläget kan ingen mer information lämnas i ärendet.

Uppdatering kl 18.00: Efter ett intensivt spanings- och utredningsarbete kunde polis hämta den misstänkte mannen till förhör, efter förhöret blev mannen anhållen av åklagare. Mannen som är anhållen misstänkt för mord är i åldern 20-30 år och hemmahörande i Ulricehamns kommun.

Organisation
Polisen Västra Götaland”
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zakkris
De har plockat in en misstänkt idag. Min syvbror blev vittne till händelsen, om han va hemma var de i mitten av stan ungefär, men vet inte om han var de så kan inte säga exakt.
Mer info än så har jag inte just nu.
Försöker gräva så mycket jag kan, visserligen bor jag 5 min utanför stan, men är uppvuxen här och känner många inne i stan, har bara inte nån som riktigt kan få tag på info lätt
Se till att få etniciteten på fanskapet. Detta är viktigt. Jag bryr mig inte eller hoppas. Vill bara veta.

Skönt att Matthijs inte grep en älg dock. Polisen läcker...
Citera
2017-10-27, 18:48
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Flashshit
Vad är det för fel på dessa asylkramare?
Blev dom inte vaggade tillräckligt när dom var små? Betong i sandlådan? En skallig Barbie, eller en "My little pony" med bara en färg på manen?

Suck...

De förstod väl bara inte att de kunde råka ut för sådana monster som och dina kusiner
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in