2017-10-27, 18:17
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Det är Antingen pappan som berövats på sina barn, eller en knäppgök från något psykboende nere vid sparbanken.
Skulle kunna vara en anhörig också såklart, men det känns osannolikt i det här fallet.

Spänningen är olidlig

Stefan eller Ahmed?

Tips! Dör rapporteringen ut i massmedia=Achmed. Är det Stefan kommer det att skrivas spaltkilometer om motiv, bakgrund, familjeförhållanden, tidigare domar, profil och helbilder kommer att publiceras. OBS. Media jobbar efter pressetiska regler, vilket innebär att bilderna kommer att publiceras först efter fällande dom! Bär jag på ett misstroende mot svensk press? Nääääää!
Citera
2017-10-27, 18:19
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
De vid psykboendet lämnar aldrig parkeringsplatsen och rökrutan, ingen av dom är ens kapabel att ta sig så långt...

Jo då, jag vet flera som knallar runt fritt i staden och lever som om det vore ett kollektiv-boende.
Matas med piller morgon och kväll.
Så nej, den möjligheten är absolut inte utesluten.

Jag tror dock att det rör sig om pappan som berövats barn i det här fallet.
Och jag har fått mer info från min källa och kan med 99% säkerhet säga att han är från Syrien.

Men vi får se.

Får hämta mer chips och hoppas att någon ulricehamnare hoppar in i tråden och delger information om iakttagen polisaktivitet under eftermiddagen
Citera
2017-10-27, 18:20
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Du menar att manifestationen hade nys om nationaliteten på GM innan polisen gick ut med att dom ens hade något häktad? Ge dig.

Sett ur ett allmänt ordningsperspektiv så är det rimligt att ta in en kille som ryktas hårt som misstänkt då det finns en historia och en tidigare hotbild. Det blir lite av en "ususal suspect", och man försäkrar sig om att man har killen under kontroll. Har man dessutom en "kärleksmanifestation" så vill man kanske undvika att en sådan utvecklas till lynchparty fram på småtimmarna. Och så hjälper man killen med beslutet att inte gå dit (till manifestationen). Om ni förstår.

Det betyder inte automatiskt att man tror stenhårt på att det är han. Och så får man förstås chans att höra honom. Och så kan man då ev. offentligen fria honom sen. Vilket ger intryck.

Detta mot alternativet att spana på honom eller avlyssna honom eller försöka gräva fram mer bevis eller indicier först. Och låta tiden gå.

Men vi får se.
Citera
2017-10-27, 18:25
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Brottsplatsen talar för motsatsen. En GM som triggats av hennes yrkesroll hade haft svårt att planera och vänta så länge att han skulle behöva dräpa henne i ett motionsspår. Det mordet hade snarare skett i vrede på hennes arbetsplats.

Det är ju inte säkert att GM omgående vill åka fast. Om inte så erfordras det kartläggning och rekognosering av BO:s rutiner.

Jag tror inte att det här brottet skett i affekt.
Citera
2017-10-27, 18:25
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Om inte annat så kan man misstänka att BO delade deras kärleksdravel när det gäller små späda ensamkommande baaaaarn och därför vill kärlekmanisfestera?
Hon är ju i den kritiska VISU-åldern. Och se bara på polischefens vurmande.
Därför är det ju inte sååå långsökt att misstänka att GM kommer ur nån "utsatt nyanlänningsgrupp".
De har ju redan ställt till med den del.
I det här fallet VET vi ju inte men får ju spekulera.
Jag sätter en peng på att GM är en
"ensamkommande" afghanhanne eller liknande som känner sig missnöjd med sin situation och uppbackningen.
Brottsoffret tycks ju vurmat för dem.
Kanske GM ville se till att få stanna i landet likt IKEA- mördaren.
Citera
2017-10-27, 18:27
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
Tips! Dör rapporteringen ut i massmedia=Achmed. Är det Stefan kommer det att skrivas spaltkilometer om motiv, bakgrund, familjeförhållanden, tidigare domar, profil och helbilder kommer att publiceras. OBS. Media jobbar efter pressetiska regler, vilket innebär att bilderna kommer att publiceras först efter fällande dom! Bär jag på ett misstroende mot svensk press? Nääääää!
Jag gillar också Nordkorea. Eller gillar var väl att överdriva. Jag har börjat förstå att vi har pressetik som Nordkorea. Hjärntvätt av folket, rätta nyheter får bara tryckas. Påverka massorna att tycka det rätta. Om jag gillar det? Nej jag var ironisk. Spännande att se vilken typ av gärningsman det är och motiv. Den här hösten har ingen deckare behövt läsas. Först Kim och nu detta. Hujedamig.
Citera
2017-10-27, 18:27
Medlem
Max2009s avatar
Citat:
En man i 20-30-årsåldern från Ulricehamn har anhållits som misstänkt för mordet i Ulricehamn. Mannen hämtades in till förhör vid 15-tiden och anhölls cirka en timme senare.
Källa: http://www.bt.se/ulricehamn/just-nu-man-anhallen-for-mordet-i-ulricehamn/
Citera
2017-10-27, 18:29
Medlem
BlurryFace69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Jo då, jag vet flera som knallar runt fritt i staden och lever som om det vore ett kollektiv-boende.
Matas med piller morgon och kväll.
Så nej, den möjligheten är absolut inte utesluten.

Jag tror dock att det rör sig om pappan som berövats barn i det här fallet.
Och jag har fått mer info från min källa och kan med 99% säkerhet säga att han är från Syrien.

Men vi får se.

Får hämta mer chips och hoppas att någon ulricehamnare hoppar in i tråden och delger information om iakttagen polisaktivitet under eftermiddagen

Hur var LH inblandad i pappan och sina barn????
Citera
2017-10-27, 18:30
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Hur ser det ut med telefonmaster i området? Antar att det är ett rätt svagt indicium eftersom spåret ligger rätt nära "stadskärnan" Ulricehamn? Har man ens flera master i byn?

Den golfintresserade polisområdeschefen lär ha pingats samtidigt som BO och GM i alla fall.

Om jag tolkar det rätt, vilket jag tror att jag gör, så finns det gott om master i närområdet. Mycket god täckning förefaller det vara.

https://kso.etjanster.lantmateriet.se/?e=407304&n=6406575&z=11

Edit: Minst fem master i närområdet ser det ut att finnas.
Senast redigerad av LeeVan 2017-10-27 kl. 18:35.
Citera
2017-10-27, 18:31
Medlem
kardashanarsels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Jag sätter en peng på att GM är en
"ensamkommande" afghanhanne eller liknande som känner sig missnöjd med sin situation och uppbackningen.
Brottsoffret tycks ju vurmat för dem.
Kanske GM ville se till att få stanna i landet likt IKEA- mördaren.

Ja men då hade han väl stannat vid brottsplatsen för gratis mat och husrum framöver i swe
Citera
2017-10-27, 18:32
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kardashanarsel
Att ha kärleksmanifestationer vid dessa situationer är inte normalt

Det är ett litet samhälle. Någon i samhället har begått ett vidrigt dåd mot någon annan i samhället, och raserat hennes anhörigas liv för kortare eller längre tid. Människor går och tittar snett på varandra och sprider rykten. De anhöriga och andra undrar vem det är de möter på gatan och i skogen och i affären och äcklas över tanken att det kan vara kvinnans mördare, som är antagligt sjuk i huvet och kan slå till igen.

Vad är problemet, tycker du?

Ibland kan man ha lite tillit till att samhällets institutioner åtminstone försöker göra rätt saker. "Misstänkandet" förvrider ju allt, när man i stället måste ha lite ödmjukhet inför att detta är samhället i aktion – medan misstänkande filurer här bara är nollor i samhällets marginal som bollar med abstrakta hypoteser. Livet är långt, människorna många, samhället mångtusenårigt i tradition – hur kommer det sig att just du är smartare än allt och alla?

Detta är ju f.ö. oberoende av motivet och vem GM är, och reflekterar mer att GM är lös i samhället, mitt ibland alla.
Senast redigerad av Lonnrot 2017-10-27 kl. 18:43.
Citera
2017-10-27, 18:32
Medlem
kardashanarsels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Ja det får vi hoppas men det brukar bli att fokus hamnar på att det är synd om gärningsmannen som haft ett helvete som vi inte känner till. Vila i frid.

Ja men då dog hon för en god sak sin livstro om det är så
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in