2017-10-27, 18:33
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Åh, fan - nu fick vi ålder på grabben plötsligt! Inte illa.
Citat:
Mannen är i 20-30-årsåldern och hemmahörande i Ulricehamns kommun.
http://www.bt.se/ulricehamn/just-nu-man-anhallen-for-mordet-i-ulricehamn/

Det måste vara läckor inifrån polishuset eller dylikt. Vore ju kanon om de kunde klämma fram etnicitet när de ändå är i gång.
Citera
2017-10-27, 18:34
Medlem
joxarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Jo då, jag vet flera som knallar runt fritt i staden och lever som om det vore ett kollektiv-boende.
Matas med piller morgon och kväll.
Så nej, den möjligheten är absolut inte utesluten.

Jag tror dock att det rör sig om pappan som berövats barn i det här fallet.
Och jag har fått mer info från min källa och kan med 99% säkerhet säga att han är från Syrien.

Men vi får se.

Får hämta mer chips och hoppas att någon ulricehamnare hoppar in i tråden och delger information om iakttagen polisaktivitet under eftermiddagen
"Mannen greps i Ulricehamn" så han måste vara från staden eller i direkt anslutning.Hoppas att det är rätt person som haffats.
Citera
2017-10-27, 18:36
Medlem
De har plockat in en misstänkt idag. Min syvbror blev vittne till händelsen, om han va hemma var de i mitten av stan ungefär, men vet inte om han var de så kan inte säga exakt.
Mer info än så har jag inte just nu.
Försöker gräva så mycket jag kan, visserligen bor jag 5 min utanför stan, men är uppvuxen här och känner många inne i stan, har bara inte nån som riktigt kan få tag på info lätt
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av proximac
Osäker på handhjärtan men vad som gäller för marschen är i alla fall färgglada halsdukar, tindrande lyckliga ögon och ett riktigt brett leende.

http://www.ut.se/ulricehamn/karleksmarsch-for-att-hedra-dodsoffret/
Makabert. Helvete jag har alltid undrat hur det mänskliga psyket fungerar. Har LH beställt en kärleksparad vid tidigt frånfälle?

Knappast. Hon var säkert en glad skit som jobbade hårt, men lismande wannabees i UTs låsta artikel gör mig kort sagt förbannad. Förbannad på lismare och media.

Begrav henne med respekt. De närmaste och bara de närmaste gör hennes sista önskan eller vad de tror att hon ville. En gravöl. Kaffe med tårta. Eller fest. Men ett jävla jippo ger mig kräks i munnen.

En gärningsman går fri och vi kärleksbombar. Detta #Metoo-land som så sällan tänker på giftinjektioner och elektriska stolen...
Citera
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlurryFace69
Hur var LH inblandad i pappan och sina barn????

LH’s kollega och i samarbete med LH tog beslut (?) om omhändertagande av barn under våren då det förekom missbruk i hemmet.
Vad som hänt med mamman vet jag ej.
För några månader sedan riktade denna pappa dödshot mot LH’s kollega.
I korridorerna i kommunhuset de senaste dagarna har denna person/pappa varit huvudmisstänkt. Om polisen haft samma uppfattning vet jag inte.

Och allt detta är hörsägen från en kommunanställd.
Citera
Medlem
5549s avatar
Gissar att GM är känd sedan tidigare för mindre brott. Kanske velat blivit "någon" men inte vågat.
Citera
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max2009
Källa: http://www.bt.se/ulricehamn/just-nu-man-anhallen-for-mordet-i-ulricehamn/

Låter ungt för att vara den tidigare omtalade pappan från Syrien?
Citera
2017-10-27, 18:37
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Åh, fan - nu fick vi ålder på grabben plötsligt! Inte illa.

Det måste vara läckor inifrån polishuset eller dylikt. Vore ju kanon om de kunde klämma fram etnicitet när de ändå är i gång.

De måste ordna tolk innan de kan lämna mer information?
Citera
2017-10-27, 18:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Kan du inte ana? Exempel från verkligheten: papperslös kör ihjäl ett antal människor på gågata i Sthlm. Dagarna efter håller man kärleksmanifestation på stadens torg där man hoppar och dansar och sjunger och knyter näven i skyn för att visa sympati med flyktingar.

Edit: såg nu att jag var 🏒-3:a på lastbilsexemplet.

De två tösar som log och poserade i färglada sjalar och uppmanade till "kärleksmarsch" var två som är involverade i integrationsprojekt.

Den ene skrev böcker om adoption och var gift med en man som försökte få in "flyktingarna" i arbetslivet.

Den andre var mycket engagerad i diverse integrationsprojekt och på hennes facebook talades det om eldsjälar, kärleksmaifestationer, empati och medmänsklighet. Därtill hyllade hon givetvis att Stockholm möttes upp och visade kärlek vid terrodådet, att hatet och rädslan inte skall gå vinna.

Om det var dessa två sedan som organiserade denna kärleksmarsch i Ulricehamn vet jag inte då artikeln var låst, men däremot tror jag ett och annat ...
Citera
2017-10-27, 18:39
Medlem
BlurryFace69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
LH’s kollega och i samarbete med LH tog beslut (?) om omhändertagande av barn under våren då det förekom missbruk i hemmet.
Vad som hänt med mamman vet jag ej.
För några månader sedan riktade denna pappa dödshot mot LH’s kollega.
I korridorerna i kommunhuset de senaste dagarna har denna person/pappa varit huvudmisstänkt. Om polisen haft samma uppfattning vet jag inte.

Och allt detta är hörsägen från en kommunanställd.

Tack för det! Kan det vara han som de anhållit med tanke på åldern??
Citera
2017-10-27, 18:39
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kardashanarsel
Ja men då dog hon för en god sak sin livstro om det är så
Tror inte hon ville gå så långt som att dö. Vad är det för nytta för någon?Ville hon bli martyr är det det du säger. Undrar om hennes familj tycker som du. P
Citera
2017-10-27, 18:41
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Som flera redan varit inne på var det nog snabba puckar i dag på eftermiddagen:
Citat:
Enligt polisen har brottet varit svårutrett och i går kväll sa Lena Matthijs:

– Vi är inte i närheten av att kunna utföra tvångsåtgärder mot någon person.

I dag sa det dock pang. Ger mig fan på att de fått in ett riktigt bra och trovärdigt samtal från en anhörig till MGM eller dylikt. MGM har nog betett sig riktigt udda under förhöret. Börjat lipa eller vägrat prata etc.

Hoppas de har rätt gubbe nu bara. Lär bli rättspsyk på detta om det nu är någon oskuld till 25-åring som tog ut sin ensamhet och sexuella frustration på en oskyldig tant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in