2017-10-27, 17:47
Medlem
Browndawgs avatar
Eftersom personen är anhållen på låg misstankegrad kan det nog vara personen vars namn varit upp till diskussion här inne.
Citera
2017-10-27, 17:48
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Det kan finnas personer i BOs närhet som känt till en hotbild.
Jag tror att kommunanställda, speciellt chefer över hela kommuner, drar till sig manifestationer oavsett hur eller av vem dom tas av daga.
Citera
2017-10-27, 17:48
Medlem
kardashanarsels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Eftersom personen är anhållen på låg misstankegrad kan det nog vara personen vars namn varit upp till diskussion här inne.

Vilket namn var det ?
Citera
2017-10-27, 17:51
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Jag tror att kommunanställda, speciellt chefer över hela kommuner, drar till sig manifestationer oavsett hur eller av vem dom tas av daga.
Det kan absolut vara så men det betyder inte att personen inte har känt sig hotad.
Citera
2017-10-27, 17:52
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kardashanarsel
Förklara vad du menar

Det brukar bli kärleksmanifestationer och fackeltåg när en nysvensk är inblandad! Fråga mig inte varför?
Citera
2017-10-27, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Det står inte på vilken misstankegrad han är anhållen. Tydligen satt han i förhör i två timmar innan åklagare beslutade att de skulle behålla honom. Namnet lär väl komma ut efter helgen då får man antaga.

Edit: Det är den lägre misstankegraden.

http://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4stsverige/man-anh%C3%A5llen-f%C3%B6r-mordet-i-ulricehamn-1.4774845
Snabbt agerat av polisen. Det bör antingen vara en närstående eller person som hon har haft kontakt med i arbetet.
Citera
2017-10-27, 17:58
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Har dom någon häktad? Det var mer än vad jag visste. Har du någon källa? Eller häktningsframställan?

Anhållen, inte häktad.
Citera
2017-10-27, 18:00
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothoburgum
Snabbt agerat av polisen. Det bör antingen vara en närstående eller person som hon har haft kontakt med i arbetet.

Eller en vittnesuppgift.
Citera
2017-10-27, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Du menar att manifestationen hade nys om nationaliteten på GM innan polisen gick ut med att dom ens hade något häktad? Ge dig.

Ja varför inte? MGM anhölls ju 'under em' efter att först ha suttit gripen några timmar; vad säger att det inte fanns vittnen till när han greps? Vittnen som direkt 'slog larm' om att nu måste något göras, de mörka krafterna bekämpas etc?

Har alltså ingen alls bestämd uppfattning om MGM men tycker inte att man absolut kan utesluta ett samband med arrangerandet av 'kärleksmarschen'.
Ser det som sannolikt att det är en svensk.

Citat:
Ursprungligen postat av kardashanarsel
Förklara vad du menar

Kan du inte ana? Exempel från verkligheten: papperslös kör ihjäl ett antal människor på gågata i Sthlm. Dagarna efter håller man kärleksmanifestation på stadens torg där man hoppar och dansar och sjunger och knyter näven i skyn för att visa sympati med flyktingar.

Edit: såg nu att jag var 🏒-3:a på lastbilsexemplet.
Senast redigerad av Rubar 2017-10-27 kl. 18:04.
Citera
2017-10-27, 18:02
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothoburgum
Hmm, tror inte det faktiskt. GM är nog en knäppgök utan social koppling till BO. Däremot tror jag de fick ett tips angående MGM från någon som har koll på honom, eventuellt en anhörig. Att de valde att anhålla honom efter förhör var nog för att han ljög för fullt etc. när de ställde enkla frågor om vart han befunnit och så vidare. De får nog skaka fram något mer handfast om de ska få honom häktad.
Senast redigerad av Axis.bold.as.love 2017-10-27 kl. 18:07.
Citera
2017-10-27, 18:04
Medlem
Citat:

Även jag undrar vilket namn det var. Har följt tråden ganska bra men jag har inte sett något sådant namn
Citera
2017-10-27, 18:05
Medlem
kardashanarsels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ja varför inte? MGM anhölls ju 'under em' efter att först ha suttit gripen några timmar; vad säger att det inte fanns vittnen till när han greps? Vittnen som direkt 'slog larm' om att nu måste något göras, de mörka krafterna bekämpas etc?

Har alltså ingen alls bestämd uppfattning om MGM men tycker inte att man absolut kan utesluta ett samband med arrangerandet av 'kärleksmarschen'.
Ser det som sannolikt att det är en svensk.

Kan du inte ana? Exempel från verkligheten: papperslös kör ihjäl ett antal människor på gågata i Sthlm. Dagarna efter håller man kärleksmanifestation på stadens torg där man hoppar och dansar och sjunger och knyter näven i skyn för att visa sympati med flyktingar.

Nej det är verklighetsfrämmande för mig finns inte ens i fantasin
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in