Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-26, 13:14
Bannlyst
En spionskandal där israel anklagas för att ha erbjudit en spion PUT och boende i Sverige har täckts över av flashback. Detta är oerhört allvarligt, historiskt och måste korrigeras. Att främmande makt har infiltrerat Sverige är mycket allvarligt!

Denna tråd blev raderad:
(FB) SPIONSKANDAL? Ordnar israeliska Mossad svenskt boende och PUT till spion? (Mod)

Moderator skriver att "tråd finns". Jag har klagat på att det är skillnad på utrikes och inrikes men får inte svar.
Dessutom ändrade mod rubriken till en som passade israel bättre genom att göra den till en fråga ist för ett påstående som den ursprungligen var.

Denna tråd bevisar att jag har rätt och att ämnena ska diskuteras i olika trådar:
(FB) Vad menas med Politik - Utrikes?

Det är ju helt löjligt! Det är en stor spionskandal, kanske den största på årtionden.

Varför stängdes tråden? Öppna den! Styr israel flashback?
Citera
2017-10-26, 14:13
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreeBirdSeed
Jag ser framför mig en stor lokal med massa datorer och personer som har på sig sig foliehattar som sitter och sprider dessa trådar

Frågan är ju om det verkligen är så många personer? Flertalet av de här återkommande hysteriska judetrådarna som då och då poppar upp görs vanligen av nyregistrerade enstakapostare, med samma typ av meningsuppbyggnad och språkbruk (specifika stavfel och nyckelord såsom "israheli"), och brukar få stöd utav ett par medhållande nyreggade förstapostare som skriver med samma meningsuppbyggnad, stavfel och nyckelord. Just sayin...
Citera
2017-10-26, 14:43
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bolbol000
En spionskandal där israel anklagas för att ha erbjudit en spion PUT och boende i Sverige har täckts över av flashback. Detta är oerhört allvarligt, historiskt och måste korrigeras. Att främmande makt har infiltrerat Sverige är mycket allvarligt!

Denna tråd blev raderad:
(FB) SPIONSKANDAL? Ordnar israeliska Mossad svenskt boende och PUT till spion? (Mod)

Moderator skriver att "tråd finns". Jag har klagat på att det är skillnad på utrikes och inrikes men får inte svar.
Dessutom ändrade mod rubriken till en som passade israel bättre genom att göra den till en fråga ist för ett påstående som den ursprungligen var.

Denna tråd bevisar att jag har rätt och att ämnena ska diskuteras i olika trådar:

Det är ju helt löjligt! Det är en stor spionskandal, kanske den största på årtionden.

Varför stängdes tråden? Öppna den! Styr israel flashback?
Fast om en mod hänvisar till en befintlig tråd, varför använder du inte då den? Det är fritt att diskutera ämnet, i den tråden.

Nej, Flashback styrs inte av Israel. Dumheter.
Citera
2017-10-26, 14:46
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ingen vågar bemöta sakfrågan...Styr israel flashback?
Har du möjligen postat i fullständigt fel delforum eller missat någon tråd där det passar? Konspirationsforat om man hävdar inte bara att Israel har inflytande på utan även STYR Flashback?

Sakfrågan är väl inte så märklig. Sverige och många andra länder ger vittnesskydd och liknande åt vissa individer när det behövs.

Sverige har länge hjälpt Israel att slippa svarta flyktingar till exempel utan att det väckt större uppseende.
Citat:
Sweden Accepts Dozens of Eritrean Asylum Seekers From Israel

https://www.haaretz.com/israel-news/1.567450
Citera
2017-10-26, 14:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Har du möjligen postat i fullständigt fel delforum eller missat någon tråd där det passar? Konspirationsforat om man hävdar inte bara att Israel har inflytande på utan även STYR Flashback?

Sakfrågan är väl inte så märklig. Sverige och många andra länder ger vittnesskydd och liknande åt vissa individer när det behövs.

Sverige har länge hjälpt Israel att slippa svarta flyktingar till exempel utan att det väckt större uppseende.

Tråden handlade om SPIONSKANDALEN, alltså att främmande makt erbjuder PUT och boende i Sverige i utbyte mot spioneri. Detta ska diskuteras i PI och sakfrågan är varför den raderades.

Dina exempel är irrelevanta och inte samma sak.
Citera
2017-10-26, 14:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Fast om en mod hänvisar till en befintlig tråd, varför använder du inte då den? Det är fritt att diskutera ämnet, i den tråden.

Nej, Flashback styrs inte av Israel. Dumheter.

Jag har bevisat att tråden som hänvisats till är fel tråd att diskutera ämnet i.

Citera
2017-10-26, 15:03
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Jag har bevisat att tråden som hänvisats till är fel tråd att diskutera ämnet i.

Det spelar ingen roll, använd den tråden som du blivit tillsagd.
Citera
2017-10-26, 15:03
Medlem
Citat:
Tråden handlade om SPIONSKANDALEN, alltså att främmande makt erbjuder PUT och boende i Sverige i utbyte mot spioneri. Detta ska diskuteras i PI och sakfrågan är varför den raderades.

Dina exempel är irrelevanta och inte samma sak.

Någon mod tyckte att detta var olämpligt och tog på get bevåg bort diskussionen från forumet. Inget nytt på flashback men bra att det uppmärksammas. Folk är väl inte så naiva att de tror på yttrandefrihet på nätet?
Citera
2017-10-26, 15:13
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:

din trådstart baseras ju endast på en "nyhet" från farsnews, som ju är känd sedan länge att vara en enda stor fars, alternativt konspiratorisk antivästsk iran-blaska.

Hade du placerat din tråd i (FB) Konspirationer och alternativa teorier istället för i Politik Inrikes, så hade den förmodligen fått vara kvar.

Citera
2017-10-26, 15:30
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Det spelar ingen roll, använd den tråden som du blivit tillsagd.

Men om det man vill diskutera eller den riktning man vill ta i diskussionen avviker från tråden man blivit hänvisad till så får man ju en varning? Ponera att man har ett resonemang som rör tråden men som också i stora delar kanske tillsynes ligger utanför så får man en varning och ska man diskutera ett ämne eller en sammansatt historia i 3-4-5 olika trådar så blir det omöjligt att 1. föra en diskussion 2. få överblicken.

Citat:
Ursprungligen postat av killing.fields
If you are a hammer, everything is a nail.

Bravo! En floskel. Sov vidare...
Citera
2017-10-26, 15:42
Medlem
Glajjans avatar
Vad har TS för problem med originaltråden? Hur motiverar TS att den extra trådens behov?
Jag tycker dina trådstarter är infantila med alla !!! STORA BOKSTÄVER.

Originalet:
(FB) Fängslade KI-forskaren dömd till döden i Iran

GALEN!! EXTRA EXTRA!!! SE HIT!!! :

Om du hade gjort en bättre trådstart så tror jag moderatorn hade bakat ihop trådarna. Men din trådstart innehöll väldigt lite av värde. Fortsätt att diskutera ämnet i originaltråden.
Nej, jag tror inte att flashback är Israel lojala eller liknande.
Citera
2017-10-26, 15:48
Medlem
franges avatar
Citat:
Visst är det sjukt och det är även sjukt att det inte får diskuteras på detta forum. Det är viktigt att man går till botten med detta.

Visst fan får du diskutera Israel och Israels varande eller icke varande - och legitimitet/illegitimitet som stat här på Flashback. Men gör det i rätt forumsdel och i rätt trådar, då. Skall det vara så svårt?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in