2017-10-26, 12:24
Medlem
kardashanarsels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dricksglas55
Haha knappast. För tunna! Väger ju bara hälften av en rottis. En rottis är klart tusen gg säkrare. Rediga vovvar!

Offtopic

Om ryktena är sanna, har dock Doberman starkaste käken av alla inhemska raser.
Citera
2017-10-26, 12:27
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Frågan är om man kan utesluta att B.O. gjorde sällskap med nån? Var nån med henne i bilen?

Det är ju trots allt inte jättevanligt med galningar som strövar omkring i skogen och bara slår ihjäl kvinnor och släpar in dem i buskarna. Nästan alla kvinnoöverfall är sexuella och här har polisen uttryckligen sagt att hon inte har blivit våldtagen. Hon har inte heller blivit rånad.

Det är ju också som så att det är senhöst och dåligt väder. Det är inte riktigt säsong att röra sig ute i skogen såvida man inte är motionär eller är ute med hunden.

Det är lite för många saker som är udda med mordet.

Fetmarkerat: Jag tror inte det stämmer, i de fall det slutar med att kvinnan dör. De senaste ≈tio åren i Sverige har det antagligen skett fler gånger att en man angripit en för honom obekant kvinna och dödat henne utan att det finns ett sexuellt motiv, än att det skulle finnas det.
Senast redigerad av Troian 2017-10-26 kl. 12:30.
Citera
2017-10-26, 12:28
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Kommunalt anställda har i regel en friskvårdstimme i veckan. Poliser har lite olika beroende på vilket distrikt de tillhör. Men poliser brukar ofta köra träning i anslutning till ett arbetspass så om den kvinnliga polisen t.ex. har ett kvällspass som börjar kl 16 så är det naturligt att träna vid 15-tiden.
Polisen ifråga är Områdeschef för polisen i Västra Götaland och jobbar därmed sannolikt mest kontorstid, förmodligen med en del övertid.
Citera
2017-10-26, 12:29
Medlem
LaScalas avatar
Det känns angeläget att detta mordfall löses snabbt innan inte bara vi i tråden flyttar fokus från brottet till polischefen.
Hon har ju faktiskt bäddat för det.
Citera
2017-10-26, 12:30
Medlem
kardashanarsels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Fetmarkerat: Jag tror inte det stämmer. Åtminstone i de fall de slutar med att kvinnan dör. De senaste ≈tio åren i Sverige har det antagligen skett fler gånger att en man angripit en för honom obekant kvinna och dödat henne utan att det finns ett sexuellt motiv, än att det skulle finnas det.

Konstigt om mördaren bara ville mörda utan motiv
Om det var någon hon kände finns motiv men en okänd som bara slår ihjäl ? Varför
Citera
2017-10-26, 12:31
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Fetmarkerat: Jag tror inte det stämmer. Åtminstone i de fall de slutar med att kvinnan dör. De senaste ≈tio åren i Sverige har det antagligen skett fler gånger att en man angripit en för honom obekant kvinna och dödat henne utan att det finns ett sexuellt motiv, än att det skulle finnas det.

Det är möjligt, men inte vid den här typen av överfall. Hur ofta blir kvinnor överfallna av en okänd man i skogen utan att motivet är sexuellt?

Polisområdeschef Matthijs menar alltså att vi har män som rekar i skogen och bara väntar på att slå ihjäl kvinnor utan några särskilda motiv regniga dagar på senhösten. Sorry, men jag tror inte på det.
Senast redigerad av fernebo 2017-10-26 kl. 12:37.
Citera
2017-10-26, 12:31
Medlem
kardashanarsels avatar
Citat:
Det är möjligt, men inte vid den här typen av överfall. Hur ofta blir kvinnor överfallna av en okänd man i skogen utan att motivet är sexuellt?

Precis
Citera
2017-10-26, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dricksglas55
Haha knappast. För tunna! Väger ju bara hälften av en rottis. En rottis är klart tusen gg säkrare. Rediga vovvar!

Dom har inte lika bra bett och inte heller samma
Mentalitet, därför polis och väktare inte använder rottisar, svårt att hitta en bra
Citera
2017-10-26, 12:33
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Varför ska man fråga sig varför hon gav sig ut i regnet?

Vad jag förstår åkte hon bil till spåret? Är det klarlagt hur långt hon hann springa?
Om jag förstått rätt regnade det inte när hon försvann utan det började en stund senare.

Enligt uppgifter i flera tidningar gick kvinnan stavgång och befann sig c:a 7 km in på milslingan. Dock är det oklart var hon startat. Finns uppgifter om att hennes bil stått parkerad någonstans i närheten av spåret.
Citera
2017-10-26, 12:36
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kardashanarsel
Konstigt om mördaren bara ville mörda utan motiv
Om det var någon hon kände finns motiv men en okänd som bara slår ihjäl ? Varför
Motivet kan ju ha varit sexuellt men slutat som det gjorde då GM tog i för hårt. Exempelvis ett armgrepp runt halsen när han släpade upp henne i skogen, sedan inser han att hon tuppat av och får panik och flyr.
Citera
2017-10-26, 12:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Hon har fantasi, jag har läst hennes böcker. Ond, bråd död och utsattta arma flyktingar i en läsvärd blandning.

Bättre att hon skriver gråtinlägg på facebook och böcker än står i media och lanserar teorier i tid och otid åt folket. Gällande sina vittnesmål skall hon som alla andra behålla dessa i utredningen istället för att ge dem i första hand till media.

Man riktigt hör Martha och Arne vid fikastunden idag:

Martha: -Arne, skall vi inte ringa polisen i alla fall och säga att vi hörde två skrik.
Arne: -Nej Martha, Matthijs har ju redans sagt att ingen ropat på hjälp eller allahu akbar som du säger dig hört, gumman.
Martha: -Kanske du har rätt Arne, vi låter polis sköta detta.
Arne: -Så gör vi Martha därtill har ju jag hörapparat så ingen kommer lyssna på oss.
Martha; -Du har givetvis rätt Arne, vill du ha en kanelbulle till?
Senast redigerad av proximac 2017-10-26 kl. 12:47.
Citera
2017-10-26, 12:47
Medlem
Citat:

Polisområdeschef Matthijs menar alltså att vi har män som rekar i skogen och bara väntar på att slå ihjäl kvinnor utan några särskilda motiv regniga dagar på senhösten. Sorry, men jag tror inte på det.

Personen kan ju ha fixat en koja/vindskydd på platsen. Finns ju en del "hemlösa" som väljer att bo i skogen.

Lite udda att polischefen var så nära:

"– Jag var på golfbanan precis intill. Jag var ganska ensam och den enda som spelade där då. En stor del av min golfrunda var jag inom höravstånd, men jag hörde ingenting, säger Lena Matthijs."

Inget alibi med andra ord...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in