2017-10-21, 22:57
Medlem
Godkväll

Så fick nyligen min alfa awus036nh wifi adapter levererad med en riktbar antenn.

Jag kör just nu Kali 2017.2 via Virtual Box på windows 10.

Behövs det någon patch till wifi drivisaarna ska kunna stödja inject osv eller är det bara köra med dom som kali bidrar med ?
Citera
2017-10-22, 01:04
Medlem
Kryptos avatar
Det ska fungera out of the box.
Varför testar du inte bara om du nu har Kali igång?
Citera
2017-10-22, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lee Sterling
Godkväll

Så fick nyligen min alfa awus036nh wifi adapter levererad med en riktbar antenn.

Jag kör just nu Kali 2017.2 via Virtual Box på windows 10.

Behövs det någon patch till wifi drivisaarna ska kunna stödja inject osv eller är det bara köra med dom som kali bidrar med ?

Nja, Virtual Box emulerar ju ett nätverkskort som syns inifrån Kali Linux, och Virtual Box brukar alltid emulera dem som anslutna till LAN nätverkskabel, det finns ju ingen annan anledning att Virtual Box ska emulera något annat,
Default mode är alltid NAT, men du kan ju i o för sig ställa in som du vill ha det

Vill du ha flera nätverkskort i din maskin så kan du ju sätta dit sådana, och knyta ett eller flera av dem till Kali om du vill,

Du bör dock försöka komma ihåg precis vilka inställningar du gör,
Om du tappar WiFi-et, så kan du behöva göra en reset

Kolla din anslutning inifrån Kali med ping kommandot, ser du att ping tiden ligger stadigt och utan paketförluster så kan man anta att allt är okej.

Jag tycker själv att Win 10 är besvärlig för man har svårt att hitta nätverkskonfigurationsinställningar, detaljinställningarna, själv föredrar jag faktiskt Win 7

I Win 7 har jag ju lärt mig om hur jag blockar alla uppdateringar, vilket är en fördel om man vill hålla Linux igång under lång tid, Dvs om Win 7 startar om under tiden Linux rullar så sparas inte maskintillståndet i Virtual Box, och det du då hade i din Linux kan ha gått förlorat.

En del Linuxar är inte 100 % pålitliga när det gäller suspend och hibernate,
Du bör alltid vara säker på att detta fungerar pålitligt innan du använder dem,
en del Win 10 datorer fungerar ej heller pålitligt i suspend/hibernate och att återvinna Linuxsessionen, bla pga att IP-adressen kan bytas vid omstarter/wakeup och det gör att man får se till att det blir gjort inne i Linuxen,

Vidare så finns det problem med Linuxars beteende ihop med vissa pekplattor så då har jag ibland bara en vanlig extra mus utan krusiduller

Själv tycker jag det behövs SSD i maskinen om det behövs mycket hårddiskprestanda,

Citat:
Ursprungligen postat av Krypto
Det ska fungera out of the box.
Varför testar du inte bara om du nu har Kali igång?

Jo det är precis vad det brukar göra,
Bara att prova
Senast redigerad av DrSvenne 2017-10-22 kl. 16:54.
Citera
2017-10-22, 22:27
Medlem
Jodå den fungera out of the box när jag väljer att ha med Adaptern under USB anslutningar.

Men det jag tänkte på om det krävdes någon "extra" patch för att möjligöra all Alfan har att bjuda på, inject/ etc.. ja innom wifi hacking rent allmänt.

Förresten som en sidonot, hur högt vågar jag gå upp i transmitting power?
Just nu har jag den i "TX Power 30dBm"
Citera
2017-10-23, 17:19
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Jodå den fungera out of the box när jag väljer att ha med Adaptern under USB anslutningar.

Men det jag tänkte på om det krävdes någon "extra" patch för att möjligöra all Alfan har att bjuda på, inject/ etc.. ja innom wifi hacking rent allmänt.

Förresten som en sidonot, hur högt vågar jag gå upp i transmitting power?
Just nu har jag den i "TX Power 30dBm"

Nja, den har ett ralink RT3070 chipset. Finns redan inbakat i kärnan.

Den har en transmit power på 2000 mW (33 dBm) ur kontakten.

Den faktiska uteffekten därefter har mestadels med din antenn att göra.

Har varit med om att köra en 30 dBm riktantenn på runt 1 meter genom en (trä)vägg kopplad till ett Alfa-kort, osäker på modell men det var på 2000 mW den med.
Man fick stickningar i huden, röda utslag efter någon dag och huvudvärk bara av att vistas i samma rum en kortare stund, som en svagare mikrovågsugn mao. Säkert jättelegalt med.

Maximal sändarstyrka i Sverige (och Europa) lagligen ligger på 100 mW (17 dBm) för 2.4 Ghz bandet och för 5 Ghz ligger det på 200 mW.

https://www.pts.se/upload/Documents/...ng_2004_12.pdf
https://www.pts.se/upload/Foreskrift...-tillstand.pdf

Halva nöjet med att ha ett väldokumenterat nätverkskort ligger dock inte i att använda den som sändare utan mottagare.

Så länge du befinner dig närmare än 30 meter i fri luft från de accesspunkter du är intresserade av så kommer det att fungera litegrann som att skrika in i en megafon, man dränker/stör ut vad som nu går genom luften. Är du mannen i mitten kan det vara positivt att vara den alla har bäst åtkomst till, i annat fall har du bara skapat RFI.

Du kan gå genom väggar och golv, men trä och betong består mestadels av vatten och vatten och radiovågor är inte kompisar och armeringsjärn fungerar som faradays bur.

I princip är det bara porösa material som gips, spån, kakel, tegel och i viss mån marmor som det blir realistiskt att skicka radio rakt igenom.
Senast redigerad av Bleppe_Bf 2017-10-23 kl. 17:31.
Citera
2017-10-23, 22:43
Medlem
Citat:

Jag vet inte riktigt vad du menar att du vill göra ? Eftersom du har Win 10 som host så har den första tjing på all nätverkstrafik, detta kan du inte styra inifrån Kali. Vill du specifikt styra all trafik på ett WiFi så får du ha ett separat nätv-kort som du hookar till Kali, och att Kali har separat access till det nätv-kortet. Kom ihåg hur du ställer in det men även om hur du återställer det så inte Win 10 plötsligt tar över all trafik på bägge korten.

Vissa äldre kort lirar inte ihop med varandra pga att klienten för att konfig kortet kan förstöra inställningarna för det andra kortet. Men det är bara att prova, så småningom kommer du på hur man gör

Citat:
Ursprungligen postat av Bleppe_Bf
Har varit med om att köra en 30 dBm riktantenn på runt 1 meter genom en (trä)vägg kopplad till ett Alfa-kort, osäker på modell men det var på 2000 mW den med.
Man fick stickningar i huden, röda utslag efter någon dag och huvudvärk bara av att vistas i samma rum en kortare stund, som en svagare mikrovågsugn mao. Säkert jättelegalt med.

Bara Kvackelisnack det där, dvs bara BS, sändareffekten försvinner bara i form av värme. 100 mWatt sändareffekt tar 34 dygn att värma upp en liter vatten till kokpunkten. Alltså en piss i Atlanten, typ...

Gissar att du ska byta mäskrecept istället så slutar klådan i huden ?

Även människokroppen själv sänder ut mikrovågor enligt svartkroppstrålningsteoremet, fast jag inte räknat på detta.

Hursomhelst så innebär 100 mWatt sändareffekt på huden en belastning på 0,0052 mWatt/kvcm på en normal man, om allt skulle tas upp i huden (kroppsyta cirka 1,9 kvm),
medans människokroppen strålar ut cirka 1000 ggr mera i värmeeffekt.

Så jag tycker det mest är fånerier med strålningsretorik

Såklart att mikrovågor i vissa fall är skadliga om de kan koncentreras, bla så är ögats lins ett organ som tar skada av för mycket mikrovågor, det blir en form av grå starr kan man säga, enkelt.

Men om det ens är möjligt att koncentrera denna utan hjälp av tex en parabol elr fresnellins låter jag vara osagt. Mikrovågor har stor förmåga att sprida sig i alla riktningar och kan inte "styras" på samma sätt som tex vanligt ljus.
Citera
2017-10-24, 05:11
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSvenne
Jag vet inte riktigt vad du menar att du vill göra ? Eftersom du har Win 10 som host så har den första tjing på all nätverkstrafik, detta kan du inte styra inifrån Kali. Vill du specifikt styra all trafik på ett WiFi så får du ha ett separat nätv-kort som du hookar till Kali, och att Kali har separat access till det nätv-kortet. Kom ihåg hur du ställer in det men även om hur du återställer det så inte Win 10 plötsligt tar över all trafik på bägge korten.

Vissa äldre kort lirar inte ihop med varandra pga att klienten för att konfig kortet kan förstöra inställningarna för det andra kortet. Men det är bara att prova, så småningom kommer du på hur man gör.

Det går att släppa kontakten med kortet i windows så att du har kontroll över det i Kali, Backtrack eller whatever. Bara att köra disable så kan man claima själva usb-bussen till vad man nu har för virtualiseringsmiljö.

Citat:
Bara Kvackelisnack det där, dvs bara BS, sändareffekten försvinner bara i form av värme. 100 mWatt sändareffekt tar 34 dygn att värma upp en liter vatten till kokpunkten. Alltså en piss i Atlanten, typ...

Gissar att du ska byta mäskrecept istället så slutar klådan i huden ?

Även människokroppen själv sänder ut mikrovågor enligt svartkroppstrålningsteoremet, fast jag inte räknat på detta.

Hursomhelst så innebär 100 mWatt sändareffekt på huden en belastning på 0,0052 mWatt/kvcm på en normal man, om allt skulle tas upp i huden (kroppsyta cirka 1,9 kvm),
medans människokroppen strålar ut cirka 1000 ggr mera i värmeeffekt.

Så jag tycker det mest är fånerier med strålningsretorik

Såklart att mikrovågor i vissa fall är skadliga om de kan koncentreras, bla så är ögats lins ett organ som tar skada av för mycket mikrovågor, det blir en form av grå starr kan man säga, enkelt.

Men om det ens är möjligt att koncentrera denna utan hjälp av tex en parabol elr fresnellins låter jag vara osagt. Mikrovågor har stor förmåga att sprida sig i alla riktningar och kan inte "styras" på samma sätt som tex vanligt ljus.

En gång till, det var 2000 mW sändeffekt ut ur kortet, alltså 20 ggr mer än 100 mW och en stor riktantenn för 2.4 Ghz (Yagi-Uda Cantenna) med 30 dBm antennförstärkning, tänk dig storleken av ett affischrör och en spridning på 20 H 15 V. 2.4 Ghz bandet används i mikrovågsugnar därför att det är resonansfrekvensen för vatten.

Även vid normal signalförlust borde det varit någonstans i närheten av 40 dBm ut ur antennen, då är vi isf uppe i 10000 mW eller 10 Watt. För att koka en liter vatten kan jag dock tänka mig mycket lämpligare metoder då det med överslagsräkning borde ta 1.7 dygn.

Om anledningen till att man satt en laglig begränsning vid 100 mW i Många länder dels är för att undvika att nätverken stör ut varandra men även för att starka strålkällor i 2.4 ghz bandet kan vara såväl störande som skadliga.

https://w.wol.ph/2015/08/28/maximum-...power-country/

I USA däremot finns inga sådana hälsorisker i åtanke.
Det är inte en begränsning i standarden utan en hälsoreglering.

Finns en tabell för sändstyrka här.
http://www.digitalairwireless.com/wi...e-simples.html
Senast redigerad av Bleppe_Bf 2017-10-24 kl. 05:18.
Citera
2017-10-24, 15:08
Medlem
Citat:
Det går att släppa kontakten med kortet i windows så att du har kontroll över det i Kali, Backtrack eller whatever. Bara att köra disable så kan man claima själva usb-bussen till vad man nu har för virtualiseringsmiljö.

Tack för mycket bra svar, jo Virtual Box är en mycket kompetent virtualiseringsprogramvara, som klarar av en hel del. Det finns även möjligheter att konfig VBox med kommandon i kommandotolken, tex ifall det inte finns ngn GUI att ställa in med.

Nu har jag senaste åren mest kört Linux som host och VBox inne i den, Win 10 använder jag inte längre så mycket, VMWare används på ett par Win 7 datorer här i närheten.

Citat:
En gång till, det var 2000 mW sändeffekt ut ur kortet, alltså 20 ggr mer än 100 mW och en stor riktantenn för 2.4 Ghz (Yagi-Uda Cantenna) med 30 dBm antennförstärkning, tänk dig storleken av ett affischrör och en spridning på 20 H 15 V. 2.4 Ghz bandet används i mikrovågsugnar därför att det är resonansfrekvensen för vatten.

Även vid normal signalförlust borde det varit någonstans i närheten av 40 dBm ut ur antennen, då är vi isf uppe i 10000 mW eller 10 Watt. För att koka en liter vatten kan jag dock tänka mig mycket lämpligare metoder då det med överslagsräkning borde ta 1.7 dygn.

Jovisst, jag råkade räkna på 100 mWatt, Ja Yagi-antennerna är kanon, hjälpte till med att installera en sådan ute i tassemarkerna, Och på knappt 2 km så håller den bra link, utom vid tex kraftigt snöfall, eller väldigt tjock dimma eller häftiga regn
Märkte dock inget av att den skulle ge upphov till klåda på huden, fast jag testade att ha den igång inne i huset
Citera
2017-10-24, 18:33
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Tack för mycket bra svar, jo Virtual Box är en mycket kompetent virtualiseringsprogramvara, som klarar av en hel del. Det finns även möjligheter att konfig VBox med kommandon i kommandotolken, tex ifall det inte finns ngn GUI att ställa in med.

Nu har jag senaste åren mest kört Linux som host och VBox inne i den, Win 10 använder jag inte längre så mycket, VMWare används på ett par Win 7 datorer här i närheten.

I vilket fall. Kali har förkompilerade drivrutiner för den adaptern som du kan använda dig av så länge det har direktkontakt med den genom usb-bussen. Om kortet är delat/bryggat med värd-OS:et så kan du i princip inte göra ett vitten med den.

Citat:
Jovisst, jag råkade räkna på 100 mWatt, Ja Yagi-antennerna är kanon, hjälpte till med att installera en sådan ute i tassemarkerna, Och på knappt 2 km så håller den bra link, utom vid tex kraftigt snöfall, eller väldigt tjock dimma eller häftiga regn
Märkte dock inget av att den skulle ge upphov till klåda på huden, fast jag testade att ha den igång inne i huset

Det kanske beror på att du använde dig av vanlig (och laglig) utrustning.

Här är en kalkylator man kan använda för att få fram den faktiska uteffekten av den kombinationen.

http://www.l-com.com/content/Wireless-Calculators.html

Om vi räknar bort signalförluster, då antennsladden var på 60 cm så blir 33 dBm ut ur kortet plus 30 dBi antennförstärkning så slutar vi på 63 dB (signalförlusten på 60 cm antennsladd är nog försummbar.) Vi säger 61 för att åtminstone ha det i åtanke.

http://www.radio-electronics.com/inf..._dBW_table.php

60 dBm motsvarar enligt denna tabell då 1 KW.
61 är dubbelt så starkt då måttet är logaritmiskt.

Experimentet upphörde inom minuten då ingen av de inblandade ville vara med längre med tanke på obehaget. Såhär i efterhand så antar jag att det som hände var att vi i princip körde en maser in i ett järnrör eller någonting som fanns mellan väggarna, hade strålen gått rakt in i vad som borde varit massivt trä och fortsatt rakt fram så hade den bara avtagit i styrka.

Radiostrålning är inga leksaker.
Senast redigerad av Bleppe_Bf 2017-10-24 kl. 19:05.
Citera
2017-10-24, 23:46
Medlem
Citat:
I vilket fall. Kali har förkompilerade drivrutiner för den adaptern som du kan använda dig av så länge det har direktkontakt med den genom usb-bussen. Om kortet är delat/bryggat med värd-OS:et så kan du i princip inte göra ett vitten med den.

Ja, jo det behövs ju för att kunna detaljstyra vad det gör, host-OS kapar annars USBn, tyvärr finns det ju limits hos en del bärbara datorer vad man kan göra och inte kan göra,
på en del äldre Linuxar bör man stänga ner den virtuella maskinen innan man diskonnektar en USB-enhet, Sorgligt nog kan tex en daemon eller rentav kerneln frysa om man gör det medans den snurrar.

Citat:
60 dBm motsvarar enligt denna tabell då 1 KW.
61 är dubbelt så starkt då måttet är logaritmiskt.

Experimentet upphörde inom minuten då ingen av de inblandade ville vara med längre med tanke på obehaget.

Men nu har du väl ändå räknat fel ? (*) 1 kWatt i uteffekt betyder att du måste knuffa in minst 1 kWatt i effekt på ditt nätverkskort ? Så betyder det att du har någon slags superdator som kan ge 200 Ampere vid 5 Volt ? Eller typ 80 Ampere vid 12 Volt

I teorien så kan man ju plocka isär en mikrovågsugn (**) och använda den som sändare men det blir ju inte så lätt att modulera bärvågen på något vettigt sätt, någon slags morsekod kan hända, typ

Det angivna nätverkskortet i TS trådstart drar bara knappt 500 mA som jag förstår eftersom det är certifierat för USB 2.0

(*) Man kan inte bara addera dB talen till varandra
(**) Jag har provat att köra en mikrovågsugn med mekanisk timer i ett litet utrymme med träväggar och blockat bort säkerhetsspärrarna med öppen lucka, det enda som händer är att utrymmet blir uppvärmt om den får stå på en stund, så visst i teorin så kan en sådan sätta igång en brand
Senast redigerad av DrSvenne 2017-10-24 kl. 23:55.
Citera
2017-10-25, 17:02
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Ja, jo det behövs ju för att kunna detaljstyra vad det gör, host-OS kapar annars USBn, tyvärr finns det ju limits hos en del bärbara datorer vad man kan göra och inte kan göra,
på en del äldre Linuxar bör man stänga ner den virtuella maskinen innan man diskonnektar en USB-enhet, Sorgligt nog kan tex en daemon eller rentav kerneln frysa om man gör det medans den snurrar.

Citat:
Men nu har du väl ändå räknat fel ? (*) 1 kWatt i uteffekt betyder att du måste knuffa in minst 1 kWatt i effekt på ditt nätverkskort ? Så betyder det att du har någon slags superdator som kan ge 200 Ampere vid 5 Volt ? Eller typ 80 Ampere vid 12 Volt

Nope.

Kolla wifi kalkylator här.

2000 mW uteffekt + 30 dBi Antennförstärkning blir en hel del.

http://www.radiolabs.com/stations/wifi_calc.html

Ta sedan db värdet och konvertera det till Watt om du inte tror mig.

Hade du bråkat så här mycket om någon berättar om en anekdot när de använt en ljudanläggning som har 20 ggr starkare uteffekt än det normala samt en jättestor högtalare och därefter fått ont i öronen?

Lägg ner nu.

Citat:
I teorien så kan man ju plocka isär en mikrovågsugn (**) och använda den som sändare men det blir ju inte så lätt att modulera bärvågen på något vettigt sätt, någon slags morsekod kan hända, typ

Det angivna nätverkskortet i TS trådstart drar bara knappt 500 mA som jag förstår eftersom det är certifierat för USB 2.0

(*) Man kan inte bara addera dB talen till varandra
(**) Jag har provat att köra en mikrovågsugn med mekanisk timer i ett litet utrymme med träväggar och blockat bort säkerhetsspärrarna med öppen lucka, det enda som händer är att utrymmet blir uppvärmt om den får stå på en stund, så visst i teorin så kan en sådan sätta igång en brand

* Har använt flera kalkylatorer som säger samma sak. Eftersom att jag inte vet exakt signalförlust på kabeln så får man höfta att det finns en förlust och med tanke på att det är en kort kabel så bör det inte spelat så stor roll.

Det skall såklart tilläggas Samtliga kalkylatorer använder sig av det man inom elektroniken kallar för ideala kretsar, dvs allting är 100% effektivt.

Då ingen av oss började brinna eller osa rök så får jag utgå ifrån att det inte kom några 2 KW ut ur antennen då den omöjligt kan ha varit 100% effektiv.
Tar du mitt första bud på runt 40 dB eller 10 watt?

(ljudanläggning 20 ggr starkare än normalt+ jättestor högtalare = ont i öronen)

Det angivna nätverkskortet i trådstarten har 2000 mW i uteffekt om det drivs med en Y-kabel.
Den använder två stycken usb 2.0 kontakter där den ena kontakten används för data samt ström och den andra enbart för ström.

Så här ser en Y-kabel ut.

https://www.startech.com/eu/Cables/U...o-B~USB2HAUBY3

** Radar var den första mikrovågsugnen.

https://www.youtube.com/watch?v=4h1ESUz2H3E

Även om radar normalt sett inte används för tvåvägeskommunikation så finns det ju bistatic radar eller passiv radar som har mycket av samma egenskaper.

https://en.wikipedia.org/wiki/Bistatic_radar

Den stora skillnaden är dock att magnetronen i en mikrovågsugn använder sig av en rätt liten vågledare och är allt ifrån koncentrerad.

Det är dock samma grundprincip, Macguyver skulle definitivt kunna bygga om en mikrovågsugn till en radar. Kanske ett gäng Indiska eller Kinesiska civilingenjörsstudenter skulle kunna ta på sig det som ett exjobb med.

https://en.wikipedia.org/wiki/Cavity_magnetron
Citera
2017-10-26, 04:44
Medlem
Citat:
Hade du bråkat så här mycket om någon berättar om en anekdot när de använt en ljudanläggning som har 20 ggr starkare uteffekt än det normala samt en jättestor högtalare och därefter fått ont i öronen ?

Jo, på ett sätt ger jag mig i denna diskussionen -- Men en stor stärkare behöver mycket ström
energiprincipen gäller ovillkorligt, vill du ha mycket uteffekt måste du pumpa in en hel del.
Du kan inte skapa energi ur ingenting,
Klart att jag vet att det finns separata antennförstärkare som kan tvinga upp sändareffekten. Men det verkar inte som att du har en sådan enligt vad du beskrev
Även om din antenn har 30 dB i förstärkning så lär du behöva en extern energikälla för det, eller så når den helt enkelt inte upp i de nivåerna.

Det finns en hel del missförstånd till detta, läs tex om radar för fritidsbåtar:
http://www.livetombord.se/artiklar/a...-fritidsbatar/
Tex Furono M-1623 där det nämns i spec att uteffekten är 2,2 kWatt men förbrukningen är bara på 42 Watt ? -- det kan helt enkelt inte stämma, någon har räknat fel här.
Önskar att jag hade antennböckerna här men de är utlånade allihopa, och ids inte bläddra igenom en massa pdfer, Och att jag kunnat ge bättre räkneexempel. Såklart att man kan ha 30dB i förstärkning vid mottagning men då rör det sig om väldigt futtiga energinivåer vid mottagning.

Hehe, i Mythbusters (Discovery) hänger de upp en tinad kyckling i en radarantenn men den blir inge varm eller grillad av det.

Generellt vid antennförstärkning gäller att förstärkaren måste vara "well-behaved", dvs det är ingen idé att bruset också förstärks för mycket -- Antennteknik är inte så enkelt som man kan tro

Experiment har gjorts att försöka överföra relativt stora effekter med mikrovågor men det har givit mycket nedslående resultat

Citat:
Tar du mitt första bud på runt 40 dB eller 10 watt ?

Såklart att jag kan köpa det om du mäter om hur mycket ström hela enheten tar, du kan inte få 10 Watt ut om du inte knuffar in >= 10 Watt.

Citat:
Macguyver skulle definitivt kunna bygga om en mikrovågsugn till en radar. Kanske ett gäng Indiska eller Kinesiska civilingenjörsstudenter skulle kunna ta på sig det som ett exjobb med.

Ursäkta att jag påpekar petitesser men tycker att det är viktigt att hålla reda på ineffekt och uteffekt. Utav intresse kan jag nämna att jag mätt förbrukningen hos några gamla mikrovågsugnar (*), och när de går på tomgång, dvs att det inte finns något föremål eller vatten som kan värmas upp, så drar de inte mycket effekt. Det är först när det finns ett sådant föremål i ugnen som de drar märkeffekten. Med lite tricks och knep lyckades jag tex få brödskivor att brinna mm. Tex kan man vika lite aluminumfolie så att man får energin att bli mera koncentrerad. Man kan ju för skojs skull stoppa in tex en tuss stålull i ugnen och slå på den, det blir ju lite tomtebloss av det...

Också mekat med sådana gamla ugnar och fått dem att ge betydligt mera effekt (4-6 ggr) fast då höll de bara några minuter, sen rök det utav h-e

Men du har alldeles rätt i att kraftiga mikrovågsenheter är mycket farliga, det är inget snack om den saken, tex särskilt om man har pacemaker eller metallimplantat. Det är lika illa som att pinka i brödrosten eller stoppa fingrarna i väggutaget, typ...

Eller som en annan idiot hade gjort, dragit ut sitt skitiga solarium på uppfarten och tvättat det med högtryckstvätten...

(*) Nyare ugnar är knepigare att meka med, de har en mängd spärrar och regleringskretsar osv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in