Citat:
Ursprungligen postat av
CrispyKreem
Har du Jonas Sjöstedt som idol eller var får du den där grova vänstervinklingen ifrån? Jämför antalet företag som såldes ut under Perssons tid (i antal och belopp) med dem som såldes ut under Reinfeldts tid. Återkom. För övrigt var utförsäljningarna av Vin & Sprit m.m. ingenting mot de ökade skatteintäkterna, och dessutom var det i många fall en vinstlott eftersom det skedde innan finanskrisen. De sålde till höga priser strax innan aktierna blev nästan värdelösa.
Ingenstans skrev jag att gränsen är stängd. Ännu konstigare blir det när du hävdar att jag sagt det "om och om igen". Vi har normaliserat asylpolitiken, gått över till TUT som huvudregel och gjort diverse andra justeringar, och vi har gränskontroller och transportöransvar och avtal med Turkiet och fan och hans moster som vi inte hade tidigare. Anledningen till att det bara har pressat ner inflödet till pre-2014-siffror är en kombo av att invällarna inte fått memot om förändringarna samt att vi dessvärre redan har ett gigantiskt jävla diaspora-kluster som alla utifrån vill ansluta till, istället för att bli enda somaliern i nån finsk by.
Att tro att SD skulle kunna göra en enorm skillnad långt bortom de skärpningar som S har gjort är magiskt tänkande. Folk verkar tro ungefär att om SD blir största parti så kan de tillverka en jättestor skylt där det står "FUCK OFF" och sätta upp den i Malmö så kommer alla att vända där och bara "aha! De vill inte vi ska komma, vi får väl testa Tyskland då istället."
Det som kan göra meningsfull skillnad är den här övergången till kvotsystem som EU filar på nu och som M (och SD m fl) vill ansluta sig till. De verkligt omvälvande förändringarna i invandringspolitiken kommer inte att ske i Sveriges riksdag, det kommer att ske genom ett pennstreck som dras i tystnad vid ett förhandlingsbord i Bryssel.
Jag säger som jag sagt länge - förändringar som kan styras från Sverige är bara i marginalen, det avgörande kommer att ske hos EU, och den viktigaste behållningen för mig är skadeglädjen och den hämndporr som kommer att spelas upp när vänstern och liberalerna ska gråta floder över valresultatet.
Den här bilden sammanfattar min drivkraft och varför jag personligen äter popcorn i väntan på valet:
Klockan är 19:58 söndagen den 9 september 2018. Det spöregnar och blåser, luften är rå och kall. På trottoaren utanför Södermoskén på en tunn bädd av blöta höstlöv sitter Virtanen och tigger med en pappmugg bredvid sig. Muggen är tom, så när som på en soggig portionssnus som en förbipasserande lagt ut. En annan förbipasserande valde att lägga en snorloska som blandar sig med gruskorn, tuggummin och annat skräp som fångats i hans dyngsura, stripiga hår. 19:59. Om en minut kommer VALU:s prognos. Ur hans urinstinkande framficka halar hans rödfrusna, skakande högerhand fram en gammal Samsungtelefon med sprucken skärm. Han måste kisa för att kunna urskilja texten genom regndropparna som rinner nedför skärmen, eftersom en 14-årig tjej ryckte ifrån honom och trampade sönder hans glasögon förrförra veckan, men lyckas till slut hålla handen tillräckligt stilla för att knappa in "aftonbladet.se". Aftonbladet, åh, Aftonbladet, hans gamla arbetsplats som han nu inte ens vet portkoden till. Häromdagen försökte han heja på Sofia Olsson Olsén, men hon hastade snabbt över till trottoaren på motsatta sidan av gatan. Han uppdaterar sidan. Streamad video från SVT är bara att glömma, det är bara ören kvar på det stulna kontantkortet. 20:00. OK, där kom det. SD 30%... M 25%... C 5%... MP 3,5%, åker ut... han snörvlar och fäller några bittra tårar som snabbt flyter bort med regnet. Det sista han hinner se innan ett marockanskt skäggbarn sparkar telefonen ur hans hand är en bild på en överlycklig Hanif Bali skakandes hand med en lika överlycklig Mattias Karlsson. I händerna höll de varsitt glas opastöriserad skånsk lantmjölk.
Det där är vad jag vill ha ut av valresultatet. Upprättelse för de rättfärdiga, total förnedring för ondskan.
Det är värt sjukt mycket mer än att SD efter veckor av nattliga förhandlingar med 7K lyckas få igenom en ändrad skrivning i en paragraf som rätt tolkad kommer att minska invandringen med 30 personer, fast den kommer inte att tolkas rätt eftersom aktivistiska vänsterjurister kommer att tolka den medvetet fel. Nämen usch vad defaitistiskt. Jaså? Säg det 2020. Säg att jag var överdrivet negativ och att invandringen minskade rejält efter att SD fick in en fot i dörren.
Men hur kan du låtsas som att det inte finns något mer som SD kan göra? Vet du hur mycket slappare den svenska mirationspolitiken är t ex den danska? Vi ger t ex uppehållstillstånd till en mängd olika grupper som inte andra länder gör, som t ex de som kan åkalla att de har "särskilt ömmande omständigheter", som ger en utlänning rätt till uppehållstillstånd även om de inte är flyktingar. Det kan t ex vara att personen lider av en allvarlig sjukdom, i jösse namn.
Varför skulle inte SD kunna avskaffa dessa otroligt slappa regler och skriva om lagen så att bara dem som uppfyller FNs definition på flyktingar ska få uppehållstillstånd? Andra ändringar man ytterst enkelt kan göra som vore positiva är att kräva längre vistelsetid i landet innan man får medborgarskap, prioritera utvisningar högre och skjuta till mer pengar till detta samt sätta riktig press på länder så de tar tillbaka sina medborgare, förbjuda bidrag och kostnadsfri sjukvård för dem som inte har tillstånd att vistas i landet, införa stenhårda försörjningskrav vid anhöriginvandring (Typ 75 % av dem som väntas komma de närmsta åren torde vara anhöriginvandrare). Lägg till detta ett krav på att man måste försörjt sig själv i tre år innan man får del av våra trygghetssystem och så skulle de ekonomiska migranterna sky Sverige som pesten. Detta kom jag på på tre minuter så det finns garanterat åtskilliga andra åtgärder man kan ta till.
Du är analytisk och kan skriva bra, som Fnysington sa, men du är också otroligt godtrogen om du verkligen tror att Sverige just nu för en sträng asylpolitik. Tror du verkligen att vi har "lagt oss på EUs minimigräns"? Du för om och om igen defaitistiska resonemang av typen att det inte finns något att göra för att förbättra läget för Sverige och det enda du önskar är någon sorts hämnd. Och alla halmgubbar i de sista tjugo sidorna är inte värdigt dig. Man kan t ex vilja att SD ska lära sig av Trump, men bara lära sig det positiva, t ex att konfrontera media och att utnyttja sociala medier bättre, utan att SD ska börja bete sig som halvkorkade svammelpellar. Du kan bättre än såhär.
Boomers och Gen-X:ares uppträdande i denna tråd gör ju en förtvivlad, suck.
----------------------
Det är för övrigt absolut inte förvånande att M går framåt och SD backar. Detta har man ju fruktat i flera år. Men varför skulle inte M gå framåt? Ms migrationspolitik är ju certifierad av Åkesson himself. Åkesson har ju i egen hög person sagt att M har tagit SDs politik? Och om man är gammal M-väljare och kan välja mellan att rösta på SD eller M, men om man röstar på M så får man SDs migrationspolitik ändå, samt allt det där andra man vill ha, varför skulle man då rösta på SD?
SD är intellektuella dvärgar. Hoppas att Karlsson gör något så vansinnigt snart att han tvingas avgå. Jimmie också. Det spelar ingen roll att Åkesson har offrat en en del för Sverige. Sverige är viktigare än Åkesson och han når inte upp till de krav man har rätt att ställa längre. Mesigheten och tröttheten och anpassligheten och godhetssignalerandet måste få ett slut.