• 1
  • 2
2017-10-23, 16:39
Medlem
edm4lifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Du ska se att en rask promenad fram och tillbaka till akutpsyk kommer att få igång tarmrörelserna.

Om jag var hypokondriker i det här sammanhanget varför var mina leukocyter så kraftigt förhöjda i samband med magsmärtan? Det finns en stark indikation här men ingen i tråden är väl kunnig nog att ta i den. Jag ligger här och min tarm håller säkert på att dö..
Citera
2017-10-23, 16:42
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av edm4life
Om jag var hypokondriker i det här sammanhanget varför var mina leukocyter så kraftigt förhöjda i samband med magsmärtan? Det finns en stark indikation här men ingen i tråden är väl kunnig nog att ta i den. Jag ligger här och min tarm håller säkert på att dö..
Är nog bara en förkylning...eller blodcancer.
Citera
2017-10-23, 16:43
Medlem
edm4lifes avatar
Citat:
Jag tror nog att det finns en hel del andra diagnoser som är aktuella och som du kommer att få hjälp med. Har du tur har de också mikrolavemang på lager.

Tror du seriöst att man får hjälp med det som du tror på akutpsyk? Du måste bo på vischan om du tror att akutsjukvården har tid för det.
Citera
2017-10-23, 16:46
Medlem
edm4lifes avatar
Citat:
Är nog bara en förkylning...eller blodcancer.

Jag har inte blodcancer då skulle det har visats för länge sedan.
Citera
2017-10-23, 16:52
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Jag har inte blodcancer då skulle det har visats för länge sedan.
Då är det nog en förkylning.
Citera
2017-10-23, 16:56
Medlem
udons avatar
Kan du inte ha EN tråd istället där du postar alla dina galna självdiagnoser?

För att vara någon som mår så pass dåligt är det faktiskt lite förvånande att du anstränger dig enormt för att undvika psykiatrin. Det kan ju vara så att alla dina bekymmer är puts veck med lite ångestdämpande medicin. Lockar inte det?
Citera
2017-10-24, 00:45
Medlem
Citat:

Stress i kombination med förstoppning. LPK på 14 är LÅGT om man lider av tarmischemi. Ytterst osannolikt att du lider av det. Du borde vara sämre då än att du kan sitta och skriva på flashback.
Citera
2017-10-25, 00:07
Medlem
edm4lifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loppiloppan
Stress i kombination med förstoppning. LPK på 14 är LÅGT om man lider av tarmischemi. Ytterst osannolikt att du lider av det. Du borde vara sämre då än att du kan sitta och skriva på flashback.

Hur som helst, när jag påpekade det med LPK så sade läkaren på kirurgen "man får inte förhöjda leukocyter av tarmischemi". Vet man inte en sådan enkel sak så ska man fan inte vara kliniker på kirurg akuten! I 2/3 av fallen med tarmischemi så finns ingen klinisk misstanke om diagnosen när personen avlider och tarmen är långt bortom all räddning. Hur fan ska man känna sig trygg med sjukvården när många läkare inte vet vad fan dom håller på med egentligen.
Senast redigerad av edm4life 2017-10-25 kl. 00:25.
Citera
2017-10-25, 07:50
Medlem
udons avatar
Citat:
Hur som helst, när jag påpekade det med LPK så sade läkaren på kirurgen "man får inte förhöjda leukocyter av tarmischemi". Vet man inte en sådan enkel sak så ska man fan inte vara kliniker på kirurg akuten! I 2/3 av fallen med tarmischemi så finns ingen klinisk misstanke om diagnosen när personen avlider och tarmen är långt bortom all räddning. Hur fan ska man känna sig trygg med sjukvården när många läkare inte vet vad fan dom håller på med egentligen.

Så du lever fortfarande alltså!?

Jag kan förresten komma på ett 100-tal sjukdomar som är väldigt svåra att diagnostisera och som du garanterat har. Ser fram emot nästa tråd du startar.
Citera
2017-10-25, 21:22
Medlem
Citat:

Har du blindtarmen kvar? Dina leukocyter var lätt förhöjda, vilket kan stämma med blindtarmspåverkan. Ibland får man kraftiga kortvariga smärtattacker orsakade av blindtarmen men som viker sig igen av sig själva, innan man får en riktig blindtarmsinflammation. Men det betyder absolut inte att du måste få det.

Om ct visade förstoppning, och du två veckor senare inte haft någon avföring, kan det vara en bra idé med lacoberaldroppar eller liknande, som löser avföringen "uppifrån och ner". Det är inte konstigt att du har ont i magen om du är så förstoppad! Promenera och drick mycket vätska.

Tarmischemi med vävnadsdöd ger väldigt kraftiga buksmärtor och en allmänpåverkad patient. Det har du inte, ingen överlever detta mer än någon dag.

Se över kost, läkemedel (kan ge förstoppning), motion osv för att undvika förstoppning framöver.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in