2017-10-25, 18:43
Medlem
joxarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cybergrodan
Men snälla, vi har fattat nu att du tror att en älg har dödat henne. Det mesta tyder snarare på motsatsen och att dödas av en älg är extremt ovanligt, speciellt om du inte är jägare med hund runt dig.

Det är ingen idè att spekulera,det kommer snart att framgå vad dödsorsaken var.
Citera
2017-10-25, 18:43
Medlem
fernebos avatar
För många älgar här. Givetvis går det inte att utesluta än, men i så fall är det ju troligare att hon faktiskt drabbats av nån sjukdom, irrat iväg in i skogen, trillat och fått skador och krupit ihop i en onaturlig position och dött.
Citera
2017-10-25, 18:45
Medlem
Ruggedos avatar
Jag fick ett meddelande från en nyregistrerad användare.

Citat:
Dom åker runt med poloshelikopter just nu här i Ulricehamn, vet inte om det har något med mordet att göra. Sen vet jag inte hur mycket ni har fått reda på men lis*lott* hyland*r verkar vara den som har blivit mördad.
Skriver till dig för att jag inte har några rättigheter då jag registrerade mig nyss, tänkte att ge er lite info haha. Varför jag skicka till dig, ja tog bara någon haha. Jag fick reda på vad hon som blivit mördad på min skola, stenbockskolan ifalk du undrar

Det är jag som maskat namnet.

* = e.
Citera
2017-10-25, 18:47
Medlem
MeggieClearys avatar
Att hennes saker låg kvar kan ju inte utesluta att det var ett försök till rån. Personen kanske hörde något, blev rädd för att bli upptäckt och sprang därifrån utan sakerna.
Citera
2017-10-25, 18:47
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Och kanske kan man tona ned vansinnesdåd; det var långt ut på spåret och där rör sig väl inte så mycket folk
Fyndplatsen ligger nära den centralt belägna golfbanan. Endast några få hundra meter till hotell, gymnasium och lite annat.

Golfstugan ligger ungefär mitt i kartan och 10 km-spåret är märkt grönt:
https://www.ulricehamn.se/innehall/2015/01/Lassalyckan-Spårkarta-2014-11-13.pdf
Senast redigerad av KeithRichards 2017-10-25 kl. 19:03.
Citera
2017-10-25, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruggedo

* = e.
Stämmer bra att det är hon
Citera
2017-10-25, 18:51
Medlem
Citat:

* = e.

Tre vuxna skrivna i samma lägenhet varav den yngre av kvinnorna troligen inte kan vara barn till den äldre kvinnan. Fast vem vet?
Citera
2017-10-25, 18:54
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:

* = e.
Namnet är känt sedan flera timmar. Häng med!
Citera
2017-10-25, 19:00
Medlem
Min preliminära hypotes är att GM är svårt psyksjuk och har agerat under en psykos. Diskussionen som följer kommer handla om svensk psykiatri och hur man låter uppenbart störda individer vandra fritt på gator och torg.
Citera
2017-10-25, 19:02
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
För många älgar här. Givetvis går det inte att utesluta än, men i så fall är det ju troligare att hon faktiskt drabbats av nån sjukdom, irrat iväg in i skogen, trillat och fått skador och krupit ihop i en onaturlig position och dött.
Vilket i sig är extremt osannolikt.

Jag tror att det onaturliga med hur hon låg när hon upptäcktes var att hon var delvis eller helt övertäckt med grenar och löv. Troligtvis hade hon inga synliga skador så som knivhugg eller blödningar eftersom man inte uteslutit sjukdomsfall. Jag vet inte hur lång tid det tar för exempelvis hudblödningar efter strypgrepp att bli synliga hos en död människa, men det som jag gissar omedelbart fick polisen att misstänka brott var att hon låg delvis övertäckt.
Citera
2017-10-25, 19:03
Medlem
Vad folk spekulerar!
BO var på jobbet den dagen och gick milen med stavar och hann gå 7 kilometer och skulle ha varit hemma senast 17. Anhöriga letade när de hittade bilen vid spåret och ringde polis 18.40 när hon inte gick att finna.
Det finns ingen hotbild mot henne vad de vet genom arbetet och hon jobbar inte med ensamkommande och har definitivt inget med beslut gällande ensamkommande. Bara spekulationer ni kör som är helt fel!
Polishelikopter har fotat av området för att kunna hitta ledtrådar, tex en övergiven bil och hundar har spårat.
Att de misstänker mord beror på hur kroppen låg.
Citera
2017-10-25, 19:05
Bannlyst
Vid sådana här fall så brukar GM oftast inte hittas, man kan väl hoppas att GM tabbat sig och lämnat dna eller något på platsen annars är det rätt så kört.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in