2017-10-25, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Expressen går ut med att kroppen hittades i en onaturlig position. Bilder på avspärrningen visar att de har spärrat av inne i själva skogen långt bort från ett motionsspår. Förmodligen har GM försökt dölja kroppen med kvistar, jord och skit, eller lagt den på ett "skymt" ställe. Hade det varit en olycka/olycksfall hade hon snarare legat intill motionsspåret.

Mitt scenario är att hon stav-promenerat hem från arbetet med laptop mm i en axelremsväska och blivit rånmördad. Våldtäkt tror jag inte på.
Men att polisen inte sagt något om saknade tillhörigheter talar emot min teori.
Citera
2017-10-25, 18:22
Medlem
Hon var arbetsmarknadschef skriver en utredare här på fb. Vad det innebär är lite oklart. Vi får ta reda på det först, hade hon kontakt med medborgare eller inte ?
Citera
2017-10-25, 18:23
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Mitt scenario är att hon stav-promenerat hem från arbetet med laptop mm i en axelremsväska och blivit rånmördad. Våldtäkt tror jag inte på.
Men att polisen inte sagt något om saknade tillhörigheter talar emot min teori.
Polisen bekräftar att alla hennes tillhörigheter fanns kvar.
Citera
2017-10-25, 18:25
Medlem
joxarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orobanche
Beklagar djupt sorgen för alla nära och kära i kvinnans närhet och hoppas precis som du att polisen får tag på monstret som mördat och förstört mångas liv.
Skrev förut att det skulle kunna vara en älgattack,varg finns också i området.Men det visar sig vad det är för skador.
Citera
2017-10-25, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
https://www.ulricehamn.se/innehall/2015/01/Lassalyckan-Spårkarta-2014-11-13.pdf

Karta över det aktuella området, är obekant med platsen men börjar man vid fotbollsplanerna när man börjar rundan ? Pilen går ju sedan motsols och om det är så har personen dött i slutet av rundan (enligt media var hon funnen nära golfbanan )

Man börjar vid fotbollsplanerna ja. Hon hittades mellan 10km banan och golfbanan, så alltså på vänstersidan av gröna linjen. Om man ser på bilderna vart tältet står på bilder så är de nära en grusväg, det går grusvägar både på vänstersidan vis golfbanan samt ovanför spåret.
Citera
2017-10-25, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Älgar dödar folk varje år, ofta flera varje år
I trafikolyckor....
Menar du att hon krockat med permobilen, eller att hon fyllekört i motionsspåret?
Citera
2017-10-25, 18:29
Medlem
fernebos avatar
Inget som tyder på vare sig våldtäkt eller rån. Då återstår sjukdom/olycka, vansinnesdåd utan sexuella avsikter eller planerat mord som kan ha nåt att göra med kvinnans jobb.

Citat:
– Att vi misstänker brott beror främst på hur kroppen ligger. Hon ligger på ett onaturligt sätt, ett sätt som man normalt inte ligger på om man råkat ut för en olycka, säger Lena Mattijs, poliområdeschef i Älvsborg.

Finns det tecken på att kvinnan har utsatts för yttre våld?

– Det finns det, men jag vill inte gå in på vad det skulle vara. Men vi undersöker kroppen. Man kan ju få skador även vid fall. Men det är alltså främst hur kroppen ligger som får oss att misstänka brott.

Kan du vara mer specifik?

– Exakt hur hon ligger vill jag inte gå in på. Det är en viktig uppgift, som vi inte vill avslöja. Om vi får fram en gärningsman ska han eller hon höras mot de uppgifter vi har, säger Mattihjs.

Finns det något som tyder på att hon har utsatts för sexuellt våld?

– Det finns inga sådana tecken, men det är en fråga som rättsmedicinska kommer att kunna ge klart besked om, säger Lena Mattihjs.

– Vi stänger inga dörrar, men har inga sådana hypoteser i nuläget.

Polisens fynd på platsen tyder på att det inte ska ha handlat om ett rån som gått överstyr.

– Alla hennes tillhörigheter fanns kvar på platsen, säger Hans Lippens, polisens presstalesperson i region Väst.

https://www.expressen.se/gt/dod-kvinna-polisen-misstanker-mord/
Citera
2017-10-25, 18:29
Medlem
Hans Lippens anger i Expressen att värdesaker och andra tillhörigheter fanns kvar på platsen. Något rån är det alltså inte fråga om.
Citera
2017-10-25, 18:30
Medlem
kardashanarsels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
I trafikolyckor....
Menar du att hon krockat med permobilen, eller att hon fyllekört i motionsspåret?

Tror en bil stod parkerad vid någon grusväg i skogen och iakttog löpare Valde ut ett offer
En sjuk människa gjorde det
Citera
2017-10-25, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Polisen bekräftar att alla hennes tillhörigheter fanns kvar.

Om det stämmer kan vi alltså stryka rånmord. Och våldtäkt kan vi väl också stryka?
Då har vi troligen ett lustmord av en knäppgök. Därav polischefens varning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Inget som tyder på vare sig våldtäkt eller rån. Då återstår sjukdom/olycka, vansinnesdåd utan sexuella avsikter eller planerat mord som kan ha nåt att göra med kvinnans jobb.

https://www.expressen.se/gt/dod-kvinna-polisen-misstanker-mord/

Kroppen ligger inte i vad som på polissvenska kallas „onaturlig position“ efter plötslig sjukdom, olycka eller djurattack.
Citera
Medlem
joxarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
I trafikolyckor....
Det är inte första gången som arga älgar sparkat ihjäl människor så jag skulle inte bli förvånad om en älg är dödsorsaken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in