2017-10-25, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flaggskrivare
Tycker dock inte att man helt kan avskriva djurspåret med tanke på alla tänkbara "GM" - grävling kan bitas riktigt illa. Förr i tiden la man faktiskt ofta kol i stövlarna när man rörde sig i grävlingmarker just för att de jävlarna biter till det krasar.

Det där om grävlingar är bara en skröna.
Citera
2017-10-25, 14:52
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thinkingalot
Okej. De må kanske vara obekräftat men jag tror att detta har ett samband oavsett om de e bekräftat eller inte.
Denna bekanta skrev om detta ca 30 min innan L.H påträffades död.

Okej. Sedan är det ju också så att så vitt känt så jobbade LH inte direkt med ensamkommande flyktingbarn, utan på arbetsmarknadsenheten. I det ingår att försöka få ut folk i arbete, genom diverse åtgärder, program med mera. Många av dem antagligen flyktingar, men det rör ju sig om vuxna personer.
Senast redigerad av Troian 2017-10-25 kl. 14:56.
Citera
2017-10-25, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flaggskrivare
Tycker dock inte att man helt kan avskriva djurspåret med tanke på alla tänkbara "GM" - grävling kan bitas riktigt illa. Förr i tiden la man faktiskt ofta kol i stövlarna när man rörde sig i grävlingmarker just för att de jävlarna biter till det krasar.

Lägg ner djursnacket. Hur många människor har dödats av älg eller vildsvin (kvinnan är alltså från Blekinge), släpats in i skogen och av polisen misstagits för att ha blivit utsatta för brott? Grävlingar biter för övrigt inte tills det knakar.
Citera
2017-10-25, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Okej. Sedan är det ju också så att så vitt känt så jobbade LH inte direkt med ensamkommande flyktingbarn, utan på arbetsmarknadsenheten. I det ingår att försöka få ut folk i arbete, genom diverse åtgärder, program med mera. Många av dem antaglige flyktingar, men det rör ju sig om vuxna personer.

Vi får väl se om de har någon koppling framöver.
Citera
2017-10-25, 14:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag tror du har fel. Ska man jogga (exempelvis) 5 kilometer och det vanligen tar 30 minuter, så kan man anta att det är något fel om hon inte är hemma när det gått långt över en timme. Att man har råkat ut för något; ramlat, gått vilse eller drabbats av sjukdom. Att polisen åker ut på det är inte konstigt. Det kan också vara så att hon hade mobilen med sig och inte svarar på den.

Vet i och för sig inte varifrån du får den där timmen ifrån.

Hon skulle vara hemma någon gång mellan 16-17. Vilken 60-årig gumma preciserar sig så pass till gubben/anhöriga innan man ger sig ut i motionsspåret. Hårt hållen? Nja...

När hon inte dök upp gav sig anhöriga till plats och sökte och 18.40 togs polis emot.

Detta ger gumman knappast utrymme att fara via ica efter ett paket mjölk efter löprundan, så klockad verkar denna motionsrutt vara av anhöriga. Inte normalt.

Jag ser tydligt att du rädslas över att detta har med jobbet hennes att göra men chilla, det behöver inte ha så men det är vad jag tror polis agerade utifrån. En viss hotbild.
Citera
2017-10-25, 14:59
Medlem
Boggymans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaBoledanoTook
Efter mordet på Ida har jag inte sprungit i ett enda motionsspår. Och sen läser man att det har hänt igen, i ens egen hemstad!
Folk blir mördade i motionsspår då och då, flygkatastrofer sker då och då, men allt detta är fortfarande extremt ovanligt, risken att du skulle drabbas av något utav detta är minimal, och nästan alla män där ute är hyggliga män, bara så att du vet, man ska inte gå runt och vara rädd för precis allt.
Citera
2017-10-25, 15:02
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proximac
Hon skulle vara hemma någon gång mellan 16-17. Vilken 60-årig gumma preciserar sig så pass till gubben/anhöriga innan man ger sig ut i motionsspåret. Hårt hållen? Nja...

När hon inte dök upp gav sig anhöriga till plats och sökte och 18.40 togs polis emot.

Detta ger gumman knappast utrymme att fara via ica efter ett paket mjölk efter löprundan, så klockad verkar denna motionsrutt vara av anhöriga. Inte normalt.

Jag ser tydligt att du rädslas över att detta har med jobbet hennes att göra men chilla, det behöver inte ha så men det är vad jag tror polis agerade utifrån. En viss hotbild.

Kan iofs ha varit så enkelt som att han väntade på henne med varm mat ?
Citera
2017-10-25, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aethelred
Lägg ner djursnacket. Hur många människor har dödats av älg eller vildsvin (kvinnan är alltså från Blekinge), släpats in i skogen och av polisen misstagits för att ha blivit utsatta för brott? Grävlingar biter för övrigt inte tills det knakar.

Det handlar inte om "hur många", det är slumpen som avgör om något sådant inträffar eller inte. Hon kan ha blivit injagad i skogen av djuret och tappat glasögonen i flykten. Att bli översprungen av en älg är nog inte allt för skönt, en hov i huvudet eller liknande ställer nog till ganska rejäla skador.
Men visst kan det likväl vara en människa, lutar väl en hel del åt det hållet med tanke på hennes arbete.
Citera
2017-10-25, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aethelred
Hur det är i detta fall, ingen aning.
Men dödad av älg?
Det har hänt.
(FB) Agneta Westlund hittad mördad vid sjö utanför Västervik. Älg visade sig "skyldig"
Citera
2017-10-25, 15:05
Medlem
Polisen uppger att hon hittades i ett skogsområde en bit ifrån motionsspåret, medan glasögonen hittades på motionsspåret. Där hade hon rimligtvis ingen anledning att befinna sig, speciellt inte utan glasögonen.

Gissar att det är det som är "omständigheten på platsen" som gör att polisen misstänker brott. Hade det varit ett djur som attackerat hade hon sannolikt hittats på motionsspåret för som sagt - finns ingen anledning för henne att befinna sig i ett skogsområde bortanför slingan om hon ska motionera.

Sannolikt har hon släpats dit av någon som försökt gömma kroppen. Att hon skulle ha gått vilse på ett motionsspår och hamnat i skogen och där blivit sjuk får anses osannolikt. Att hon kravlat dit pga att hon blivit sjuk/skadad/överfallen av djur får också anses vara osannolikt då hon väl i så fall hade försökt kravla tillbaka till bilen eller ringa 112 (de flesta har ju mobilerna på sig).

Så nog finns det fog för att misstänka att brott har begåtts. Det får av omständigheterna kring var hon hittades och att hon hittades någon annanstans än glasögonen snarast betraktas som den mest troliga förklaringen. Sjukdom eller djurattack känns långsökt.
Citera
2017-10-25, 15:06
Medlem
kardashanarsels avatar
På Aftonbladet bär polisen ett lik med svart långt hår hängande ut
Citera
2017-10-25, 15:07
Medlem
Troians avatar
Citat:

Finns det några uppgifter om hur hon tog sig till motionsspåret? Hon verkar bott ganska nära, så är väl ganska sannolikt att hon tog sig dit till fots? I så fall har man nog inte med sig i plånboken. Alltså, jag tycker att en löprunda ofta är just en löprunda. För många något som sällan/aldrig kombineras med annat.

Citat:

Jag "rädslas" inte över något. Men utifrån vad som är hittills känt, så tycker jag att det mest talar för att det inte finns något personligt motiv. Det kan förstås komma att ändras, om nya uppgifter tillkommer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in