Citat:
Ursprungligen postat av
mjohan84
Vad det har med saken att göra ? Att människor just nu verkar vara rädda för att gå ut i skogen och springa när det är bra mycket farligare att vistas som ensam kvinna i stan t ex
Om folk är rädda för att gå ut i skogen så må det vara hänt, men det ligger utanför trådens ämne.
Citat:
Ursprungligen postat av
mjohan84
Man bör gå på statistik i sådana här fall och mig veterligen finns det bara en person som har blivit mördad i en motionsslinga.
Om du med
sådana här fall menar: "Person hittad död i joggingspår" så skulle jag hålla med dig. Om det hade varit det enda vi visste, så skulle jag säga att det mest sannolikt att det inte rör sig om ett brott.
Men nu vet vi mer, vi vet att polisen utreder det som ett misstänkt mord, vi vet att polisen varnar personer för att gå ensamma i just det skogsområdet, vi vet att polisen har sagt att man utreder en eventuell koppling till hennes arbete som ett eventuellt spår, vi vet att det finns uppgifter som säger att hennes glasögon hittades på spåret, medan hon själv hittades en bit inne i skogen. Om vi väljer att ta hänsyn till också dessa omständigheter, så lutar jag snarare åt att det rör sig om ett brott.