2017-10-25, 14:13
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aethelred
Tröttsamt med alla FB-rasister som bara väntar på nya trådar att infektera. Kan ni inte bara dra åt fanders och skaffa er en meningsfull sysselsättning? Ingenting tyder i dagsläget på att en nyanländ gjort detta.

Inget annat än statistiken. Det är inte rasistiskt att bedöma sannolikheten utifrån tidigare våldsbrott. Förresten, med "nyanländ" menar du invandrare då, eller? För hur länge kan man egentligen vara "nyanländ", en vecka, en månad, ett år, trettio år?
Citera
2017-10-25, 14:13
Medlem
mjohan84s avatar
Är tidpunkten för anmälan av vikt? Hon sägs vara väntad i hemmet kl 16-17

Om hon nu springer 10km eller går så vet man ju hur lång tid detta tar, visst allting kan inträffa på
Vägen , man kanske blir skadad och får gå (dvs fördubbling av tiden )

Låt säga att hon springer 10 km på en timme , då börjar hon springa typ 15 och säger sig vara hemma runt 16 till kanske 16:30... då har man väntat två timmar innan man tar kontakt med polisen... man har troligen också försökt nå henne på telefonen innan utan framgång
Citera
2017-10-25, 14:14
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Inget annat än statistiken. Det är inte rasistiskt att bedöma sannolikheten utifrån tidigare våldsbrott. Förresten, med "nyanländ" menar du invandrare då, eller? För hur länge kan man egentligen vara "nyanländ", en vecka, en månad, ett år, trettio år?

Vilken statistik då?
Citera
2017-10-25, 14:16
Medlem
ersattningsids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Ge mig fler bekräftade mord på löpare i sverige , tack ... jag lovar dig att jag kan hitta fler naturliga dödsorsaker hos löpare än vad du kan hitta bekräftade mord hos samma gruppering

(FB) Upplands Väsby 2015-08-05: Ida Johansson mördad vid motionsspår
Citera
2017-10-25, 14:18
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ersattningsid
(FB) Upplands Väsby 2015-08-05: Ida Johansson mördad vid motionsspår
(1) person
Citera
2017-10-25, 14:20
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Vad har det med saken att göra?
Vad det har med saken att göra ? Att människor just nu verkar vara rädda för att gå ut i skogen och springa när det är bra mycket farligare att vistas som ensam kvinna i stan t ex

Man bör gå på statistik i sådana här fall och mig veterligen finns det bara en person som har blivit mördad i en motionsslinga.
Citera
2017-10-25, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Att de utreder koppling till hennes jobb? Var har du läst det?

Uppgiften att ett negativt besked skulle lämnas är vad jag vet inte bekräftat.

Om du kollar tidigare av mina poster så har jag en bekant som skrev om detta igår...
Inlägg #87
Senast redigerad av thinkingalot 2017-10-25 kl. 14:29.
Citera
2017-10-25, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Hoppas att dessa rader inte syftar på mig för det vore synnerligen orättvist. Har inte skrivit något om eventuell GM.

Nej, det syftar inte på dig.

OnT: Det är vanligt att polisen skriver ”skäl finns att anta att ett grovt brott begåtts“ när de är mer eller mindre säkra på det.
Citera
2017-10-25, 14:26
Medlem
Citat:

Om hon nu springer 10km eller går så vet man ju hur lång tid detta tar, visst allting kan inträffa på

Låt säga att hon springer 10 km på en timme , då börjar hon springa typ 15 och säger sig vara hemma runt 16 till kanske 16:30... då har man väntat två timmar innan man tar kontakt med polisen... man har troligen också försökt nå henne på telefonen innan utan framgång

Kan ju vara så att hon går den vägen hem varje dag vid 15-tiden med portfölj med laptop och plånbok.
Kommunalanställda har ju lite "flexibla arbetstider" och andra förmåner som att promenera hem på arbetstid.
Lutar mot rånmord här.
Citera
2017-10-25, 14:28
Bannlyst
Citat:

Missar gumman tiden med en till två timmar så får man anta att det fanns nåt som fick polis att börja söka nästan omedelbart, känns mindre troligt att polis agerar åt en svartsjuk gubbe där hemma som blir galen över en minimal försening. Nån "hotbild" säkert då man vidtog åtgärder "direkt".
Senast redigerad av proximac 2017-10-25 kl. 14:38.
Citera
2017-10-25, 14:30
Medlem
Troians avatar
Citat:
Vad det har med saken att göra ? Att människor just nu verkar vara rädda för att gå ut i skogen och springa när det är bra mycket farligare att vistas som ensam kvinna i stan t ex

Om folk är rädda för att gå ut i skogen så må det vara hänt, men det ligger utanför trådens ämne.

Citat:
Man bör gå på statistik i sådana här fall och mig veterligen finns det bara en person som har blivit mördad i en motionsslinga.

Om du med sådana här fall menar: "Person hittad död i joggingspår" så skulle jag hålla med dig. Om det hade varit det enda vi visste, så skulle jag säga att det mest sannolikt att det inte rör sig om ett brott.

Men nu vet vi mer, vi vet att polisen utreder det som ett misstänkt mord, vi vet att polisen varnar personer för att gå ensamma i just det skogsområdet, vi vet att polisen har sagt att man utreder en eventuell koppling till hennes arbete som ett eventuellt spår, vi vet att det finns uppgifter som säger att hennes glasögon hittades på spåret, medan hon själv hittades en bit inne i skogen. Om vi väljer att ta hänsyn till också dessa omständigheter, så lutar jag snarare åt att det rör sig om ett brott.
Citera
2017-10-25, 14:32
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thinkingalot
Om du kollar tidigare av mina poster så har jag en bekant som skrev om detta igår...
Inlägg #87

Precis, det var det inlägget jag syftade på när jag skrev att det rör sig om obekräftade uppgifter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in