2017-10-25, 13:53
Medlem
elbels avatar
"Det finns omständigheter kring fyndplatsen som gör att vi misstänker att hon kan ha blivit utsatt för brott"

Låter som att hon inte har några synliga skador?
Citera
2017-10-25, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aethelred
Man vet inte om hon promenerade eller joggade. Hon skulle enligt anhöriga ha varit hemma före mörkrets inbrott, vilket tyder på att GM attackerat under någorlunda ljusa förhållanden i ett populärt motionsspår. Detta, och polisens avrådanden från jogging utan sällskap, tyder på en riskbenägen och impulsstyrd person.

Tröttsamt med alla FB-rasister som bara väntar på nya trådar att infektera. Kan ni inte bara dra åt fanders och skaffa er en meningsfull sysselsättning? Ingenting tyder i dagsläget på att en nyanländ gjort detta.

Det kanske finns folk som är trötta på sådana som dej också. Hur som helst så har båda möjligheterna nämnts här på tråden, att det kan vara en flykting eller att det kan vara en rasist. Även på Aftonbladet står det att man undersöker om det kan finnas någon koppling till hennes arbete.
Tycker du att man bara skall strunta i den möjligheten eftersom du hatar rasister?
Citera
2017-10-25, 13:54
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Jag hävdar bara att fler löpare dör av naturliga orsaker än av mord
Så är det säkert, men skulle polisen gå ut och misstänka brott om detta såg ut att kunna vara en stroke/hjärtattack? Det borde väl finnas tecken på trubbigt våld eller liknande pga detta uttalande?
Citera
2017-10-25, 13:55
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Att de utreder koppling till hennes jobb? Var har du läst det?

Uppgiften att ett negativt besked skulle lämnas är vad jag vet inte bekräftat.

https://www.expressen.se/gt/kommunen-utreder-hotbilder-efter-anstallds-dod/

"Ulricehamns kommun undersöker om det kan finnas något samband mellan en anställd kvinnas död vid ett motionsspår i kommunen och hennes arbetsuppgifter.
Bland annat utreds om det funnits någon hotbild."
Senast redigerad av Hamsterboll 2017-10-25 kl. 13:57.
Citera
2017-10-25, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Att de utreder koppling till hennes jobb? Var har du läst det?

Uppgiften att ett negativt besked skulle lämnas är vad jag vet inte bekräftat.

Aftonbladet:

Citat:
Kvinnan som misstänks ha bragts om livet jobbade som chef inom Ulricehamns kommun. Polisen utreder ett samband mellan kvinnans arbete och det misstänkta mordet.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/79ByK/misstankt-mord-pa-kvinna-i-ulricehamn--hittad-dod-vid-motionsspar
Citera
2017-10-25, 13:56
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Jag tror att någon följt efter henne till platsen. Det är inte speciellt troligt att personen bor i skogen. Kanske någon som gjort iakttagelser på främmande personer i området.

Hur många är vägarna som leder in till området?
Sedan är frågan hur dog hon?
Saknar hon någon tillhörighet tex en mobil?

Man kan tänka sig andra alternativ än att hon blev förföljd eller GM bor i skogen. Exempelvis att GM befann sig i skogen för att han ville överfalla ett lämpligt offer.
Citera
2017-10-25, 14:00
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
https://www.expressen.se/gt/kommunen-utreder-hotbilder-efter-anstallds-dod/

"Ulricehamns kommun undersöker om det kan finnas något samband mellan en anställd kvinnas död vid ett motionsspår i kommunen och hennes arbetsuppgifter.
Bland annat utreds om det funnits någon hotbild."

Okej, tack.
Citera
2017-10-25, 14:05
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredagsmys88
Källa på detta eller gissar du bara? "Egen reflektion" hör flumskolan till och är icke aktuellt.

Ge mig fler bekräftade mord på löpare i sverige , tack ... jag lovar dig att jag kan hitta fler naturliga dödsorsaker hos löpare än vad du kan hitta bekräftade mord hos samma gruppering
Citera
2017-10-25, 14:06
Medlem
elbels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Så är det säkert, men skulle polisen gå ut och misstänka brott om detta såg ut att kunna vara en stroke/hjärtattack? Det borde väl finnas tecken på trubbigt våld eller liknande pga detta uttalande?

Vilket uttalande?

Vore konstigt om hon har våld skador och sedan bara säga
"Det finns omständigheter kring fyndplatsen som gör att vi misstänker att hon kan ha blivit utsatt för brott"
Fats polisen är väl ofta försiktiga i uttalande
Citera
2017-10-25, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Nää de flesta har nog sina vanliga glasögon. Men vad spelar det för roll om hon joggade eller powerwalkade?

Intressant att de undersöker om mordet har koppling till hennes jobb...

Har svårt att tro att man joggar med vanliga glasögon då både svett och kroppsrörelsen gör att de lätt glider av. Tror aldrig jag sett någon jogga med vanliga glasögon.
Om hon joggat med speciella glasögon som sitter hårt och dessa hittats en bit från kroppen tyder det på våld.
Om hon promenerat med sina vanliga glasögon och dessa hittas en bit från kroppen säger det inte så mycket om vad som inträffat. Vi kan nog utgå från att hon varit på en motionspromenad med sina vanliga glasögon.
Det är så jag tänker.
Citera
2017-10-25, 14:11
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Ge mig fler bekräftade mord på löpare i sverige , tack ... jag lovar dig att jag kan hitta fler naturliga dödsorsaker hos löpare än vad du kan hitta bekräftade mord hos samma gruppering

Vad har det med saken att göra?
Citera
2017-10-25, 14:12
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Har svårt att tro att man joggar med vanliga glasögon då både svett och kroppsrörelsen gör att de lätt glider av. Tror aldrig jag sett någon jogga med vanliga glasögon.
Om hon joggat med speciella glasögon som sitter hårt och dessa hittats en bit från kroppen tyder det på våld.
Om hon promenerat med sina vanliga glasögon och dessa hittas en bit från kroppen säger det inte så mycket om vad som inträffat. Vi kan nog utgå från att hon varit på en motionspromenad med sina vanliga glasögon.
Det är så jag tänker.

Alltså nej, glasögon glider inte av lätt. De sitter ju fast över öronen. Jag lovar dig att de flesta joggar med sina vanliga glasögon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in