Citat:
Ursprungligen postat av
ace_sec
Rån eller våldtäkt.
Har svårt att se något annat motiv på ett mord på en kvinna som är ute och joggar.
Finns otroligt mycket asylboenden i trakterna.
Relationsmord - nej. Man dödar inte inte sin partner under hennes joggingrunda i skogen.
Bubblare: ett stort djur. Vi hade ju ett uppmärksammat fall för ett par år sedan där partnern misstänktes och häktades för mord på sin make/maka, men där det visade sig sig att det var ett djur som varit framme.
Rån tror jag inte. Dels för att rånmord på privatpersoner är ovanliga, dels för att en joggare sannolikt i genomsnitt har färre värdesaker på sig än en person som inte joggar. I de fall privatpersoner ändå rånmördas så är det ofta i hemmiljö.
Man ska alltid ta polisens uttalande med en nypa salt, olika poliser uttrycker sig på olika sätt, men jag tycker nog att det verkar som att de är rätt så säkra på att hon utsatts för någon typ av våld (det kan väl i och för sig vara från ett djur, men antagligen inte att det rör sig om ett sjukdomsfall).
Ungefär lika vanligt som sexualmord utan relation mellan GM och BO är det ju också med mer orimliga motiv, utan relation mellan GM och BO. Tänker exempelvis på Lena Wänergrip, Elsie Persson och Stina Zetterberg.
Relationsmord tror jag inte heller på. Utifrån vad som är hittills känt skulle jag säga att BO och GM antagligen saknar relation.
Citat:
Ursprungligen postat av
Dolesn
https://www.sydsvenskan.se/2017-10-25/kvinna-hittad-dod-vid-motionsspar
Sydsvenskan skriver ju polisen rubricerar det som mord eller dråp.
Så dessa sjukdomsanfall och djurattacker kan ni stoppa upp i röva. Detta är death by migrant.
Att det rubriceras som misstänkt dråp eller mord innebär ju i sig inte att det rör sig om brott, men att det utreds som just ett
misstänkt brott. Däremot uttalanden som:
Citat:
Polisen uppger att omständigheter på fyndplatsen gör att polisen tror att hon utsatts för brott.
I kombination med att man använder sig av hundar, talar nog starkt för att det är ett brott.
Att det är "death by migrant" vet du naturligtvis inget om. Rent allmänt sett tror jag att diskussionen blir bättre om vi utgår från vad vi faktiskt vet, och inte hittar på saker.