2017-10-25, 09:35
Medlem
GrusNegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vargtavla
Vad jag förstått så inträffade detta mitt på dagen? Kvinnan skulle vara hemma mellan 16-17 så hon bör ha försvunnit innan dess, och det innebär att det fortfarande var ljust ute.
Ja, det finns asylboenden i Ulricehamn, men jag har aldrig under min uppväxt sett en enda varken vid Lassalyckan eller Mulleberget.

Under din uppväxt så har vi inte haft kamelryttarna här öht utan skiten har kommit på senare tid. Händer ofta att man är ute och går vid Lassalyckan och ser dem då ofta stryka runt där förutom när det är mörkt men enligt tråden ska det alltså skett innan det blivit mörkt.
Citera
2017-10-25, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrusNeger
Under din uppväxt så har vi inte haft kamelryttarna här öht utan skiten har kommit på senare tid. Händer ofta att man är ute och går vid Lassalyckan och ser dem då ofta stryka runt

Bor här än, och har aldrig sett de där uppe. Men vi kanske bara inte varit där samtidigt då?
Citera
2017-10-25, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Vad kommer det citatet med "tror" ifrån? De större tidningarna säger "inte kan utesluta". Det är mycket mer spekulativt. Att man hittar glasögonen en bit ifrån kroppen behöver ju inte innebära mer än att hon virrade runt och tappade glasögonen?

http://www.bt.se/ulricehamn/misstankt-mord-i-ulricehamn-kvinna-hittad-dod-vid-motionsspar/
Citera
2017-10-25, 09:42
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Rån eller våldtäkt.
Har svårt att se något annat motiv på ett mord på en kvinna som är ute och joggar.
Finns otroligt mycket asylboenden i trakterna.

Relationsmord - nej. Man dödar inte inte sin partner under hennes joggingrunda i skogen.

Bubblare: ett stort djur. Vi hade ju ett uppmärksammat fall för ett par år sedan där partnern misstänktes och häktades för mord på sin make/maka, men där det visade sig sig att det var ett djur som varit framme.

Rån tror jag inte. Dels för att rånmord på privatpersoner är ovanliga, dels för att en joggare sannolikt i genomsnitt har färre värdesaker på sig än en person som inte joggar. I de fall privatpersoner ändå rånmördas så är det ofta i hemmiljö.

Man ska alltid ta polisens uttalande med en nypa salt, olika poliser uttrycker sig på olika sätt, men jag tycker nog att det verkar som att de är rätt så säkra på att hon utsatts för någon typ av våld (det kan väl i och för sig vara från ett djur, men antagligen inte att det rör sig om ett sjukdomsfall).

Ungefär lika vanligt som sexualmord utan relation mellan GM och BO är det ju också med mer orimliga motiv, utan relation mellan GM och BO. Tänker exempelvis på Lena Wänergrip, Elsie Persson och Stina Zetterberg.

Relationsmord tror jag inte heller på. Utifrån vad som är hittills känt skulle jag säga att BO och GM antagligen saknar relation.

Citat:
Ursprungligen postat av Dolesn
https://www.sydsvenskan.se/2017-10-25/kvinna-hittad-dod-vid-motionsspar

Sydsvenskan skriver ju polisen rubricerar det som mord eller dråp.

Så dessa sjukdomsanfall och djurattacker kan ni stoppa upp i röva. Detta är death by migrant.

Att det rubriceras som misstänkt dråp eller mord innebär ju i sig inte att det rör sig om brott, men att det utreds som just ett misstänkt brott. Däremot uttalanden som:

Citat:
Polisen uppger att omständigheter på fyndplatsen gör att polisen tror att hon utsatts för brott.

I kombination med att man använder sig av hundar, talar nog starkt för att det är ett brott.

Att det är "death by migrant" vet du naturligtvis inget om. Rent allmänt sett tror jag att diskussionen blir bättre om vi utgår från vad vi faktiskt vet, och inte hittar på saker.
Citera
2017-10-25, 09:45
Medlem
BO är möjligen L*sb*th H*l*nder

I E Y A
Citera
2017-10-25, 09:48
Medlem
Kvinnan jobbade på arbetsförmedlingen. Någon har säkert mördat henne för hon inte hjälpit dem
Citera
2017-10-25, 09:49
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungklant
BO är möjligen L*sb*th H*l*nder

I E Y A

Skriven i Blekinge?
Citera
2017-10-25, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Framgår det någonstans om hon hade lurar i öronen? Jag joggar rätt mycket själv och upphör aldrig att förvånas över hur särskilt tjejer/kvinnor spirnger ensamma omkring på ofta mörka stigar och vägar med musik i öronen. Hur godtrogna och ogenomtänkta får folk bli? Det är en säkerhetsrisk! Dels ur trafiksynpunkt, dels riskerar man att inte upptäcka förföljare och andra hot.

Någon jävla "street-smarthet", får man väl ändå förvänta sig även från kvinnor?

Det där har jag tänkt på många ggr. Likaså har jag aldrig förstått varför man motionerar pratandes i en tel. Dom reagerar inte heller.
Citera
2017-10-25, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
så du påstår alltså att problem med pumpen är lika stora vid typ 20-30 som vid 60 årsåldern ? 60årsåldern är en kritisk punkt i livet som alla inte överlever

Kolla själv på http://www.statistikdatabasen.scb.se/pxweb/sv/ssd/START__BE__BE0401__BE0401F/BefProgDodstal14/?rxid=4fd1e022-9b6f-4a0c-9178-b3c9ce382c60

Du verkligen vill att detta ska vara naturliga orsaker? Varför?

Sverige har aldrig varit tryggare?
Citera
2017-10-25, 10:05
Medlem
Orobanches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Tror på kollaps , riskålder för t ex hjärtproblem osv...

Hade det varit en tjej i typ 20årsåldern hade misstankarna om mord/våldtäkt varit större enligt mig

Om kvinnans kropp hittades med byxorna nerdragna är ett djur uteslutet. Strypmärken kring halsen. Försvarsskador på händer. Allt detta går inte polisen ut med förrän möjligen efter obduktionen, som kan berätta väldigt mycket om hur en person bragts om livet.
Citera
2017-10-25, 10:06
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredagsmys88
Du verkligen vill att detta ska vara naturliga orsaker? Varför?

Sverige har aldrig varit tryggare?

Jag hävdar bara att fler löpare dör av naturliga orsaker än av mord
Citera
2017-10-25, 10:07
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orobanche
Om kvinnans kropp hittades med byxorna nerdragna är ett djur uteslutet. Strypmärken kring halsen. Försvarsskador på händer. Allt detta går inte polisen ut med förrän möjligen efter obduktionen, som kan berätta väldigt mycket om hur en person bragts om livet.

Hittas en människa död utomhus så tar man alltid det säkra före det osäkra och utgår ifrån det värsta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in