Citat:
Ursprungligen postat av
Hallonsylten44
Finns en Lise*ott H*lander 59 år boende i Ulricehamn, chef på kommunens arbetsmarknadsenhet.
Vi har en användare som påstår att kvinnan ska hete Lisbeth. En annan att hon jobbar på arbetsförmedlingen – varken namnet eller arbetsgivaren stämmer helt överens, men det lutar nog då att det är hon.
Skulle tro att hennes arbetsgivare och roll är ointressant i sammanhanget, men kan nog inte uteslutas att ett eventuellt motiv finns där.
Citat:
Ursprungligen postat av
mjohan84
Absolut jag är med dig på den men handlar mycket om var hon hittades ? Kan hon ha drabbats av något och försökt gena tillbaks igenom skogen för att snabbare Komma tillbaks till startplatsen för att få hjälp ?
Ja, så kan det väl vara antar jag. Fattar det som att glasögonen hittades på spåret, och kroppen i skogen. Det är ju en lite märklig omständigheter, om det skulle röra sig om en olycka. Fast det kan ju också vara just det som är omständigheten, den enda omständigheten, som gör att polisen misstänker brott. Är ingen läkare, men kanske kan hon ha drabbats av typ stroke eller hjärnblödning, tappat glasögonen, och sedan i ett förvirrat tillstånd sprungit in i skogen.
Citat:
Ursprungligen postat av
lindblomsgrön
Vid våldtäkt spelar åldern ingen roll för det har inte med sex att göra utan om ilska och kontroll eller i värsta fall sadism. Kom ihåg detta inget med SEX men lagen har tyvärr ändrats så att man blandar ihop päron med äpplen dvs sexuellt utnyttjande
Men det är nog ändå så att yngre människor löper större risk att utsättas för överfallsvåldtäkter. Och så klart har det ofta med sex att göra.
Citat:
Ursprungligen postat av
ace_sec
Många joggar med sina dyra iphones. Det räcker i vissa fall för att ett personrån skall till.
Fast, inbillar jag mig kanske lite fördomsfullt, kanske inte sextioåringar? Hur som helst onödigt att döda någon vid ett personrån.
Citat:
Ursprungligen postat av
mjohan84
Vi har ett bekräftat mord (Ida)
Jag hävdar fortfarande att det är vanligare med naturlig död vid löpning än mord
I sammanhanget ganska ointressant statistik.
Det är ännu vanligare att en 60-årig kvinna inte dör överhuvudtaget. Det innebär inte att det är mer sannolikt att hon lever än att hon är avliden.