2017-10-25, 10:15
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Jag hävdar bara att fler löpare dör av naturliga orsaker än av mord

Som alltid måste man ta hänsyn till samtliga kända omständigheter, vi vet ju att det inletts en förundersökning om misstänkt mord. I det här fallet gör polisens uttalanden gällande att jag i det här fallet lutar jag åt att det faktiskt också rör sig om ett mord, även om naturliga orsaker inte heller kan uteslutas.
Citera
2017-10-25, 10:20
Medlem
Yxzers avatar
De anhöriga säger att hon skulle varit hemma kl 16-17.
Alltså innan det blivit mörkt.

Det borde ha börjat regna strax efter det blivit mörkt så då ökar chansen för att fler människor rörde sig i området.

https://www.expressen.se/gt/dod-kvinna-polisen-misstanker-mord/

Om hon blivit akut sjuk så hade hon mest troligen hittats på vägen/stigen.
Antingen så säckar man ihop direkt eller så försöker man ta sig hem snabbt och då följer man nog vägen.

Polisen verkar även se tecken på våld.
Enklast är ju att hon mött någon som överfallit henne.
Hennes ålder talar dock lite emot det även om "man tager det man haver" som det heter.
GW hävdar dock att de flesta kvinnomord begås av en nära anhörig man.
Hon skulle ju kunna ha dumpats i skogen...
Citera
2017-10-25, 10:23
Medlem
GrusNegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vargtavla
Bor här än, och har aldrig sett de där uppe. Men vi kanske bara inte varit där samtidigt då?

Menade bara att det är ganska rimligt att du inte sett dem vid lassalyckan under din uppväxt eftersom de kommit de senaste åren till Ulricehamn..
Citera
2017-10-25, 10:24
Medlem
[quote=Troian|62151977]Skriven i Blekinge?[/QUOTE

Finns en Lise*ott H*lander 59 år boende i Ulricehamn, chef på kommunens arbetsmarknadsenhet.
Senast redigerad av Hallonsylten44 2017-10-25 kl. 10:28.
Citera
2017-10-25, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yxzer
De anhöriga säger att hon skulle varit hemma kl 16-17.
Alltså innan det blivit mörkt.

Det borde ha börjat regna strax efter det blivit mörkt så då ökar chansen för att fler människor rörde sig i området.

https://www.expressen.se/gt/dod-kvinna-polisen-misstanker-mord/

Om hon blivit akut sjuk så hade hon mest troligen hittats på vägen/stigen.
Antingen så säckar man ihop direkt eller så försöker man ta sig hem snabbt och då följer man nog vägen.

Polisen verkar även se tecken på våld.
Enklast är ju att hon mött någon som överfallit henne.
Hennes ålder talar dock lite emot det även om "man tager det man haver" som det heter.
GW hävdar dock att de flesta kvinnomord begås av en nära anhörig man.
Hon skulle ju kunna ha dumpats i skogen...

Jag tror inte man tänker särskilt rationellt vid hjärnblödning eller hjärtproblem. Kortaste vägen tillbaka kan ju vara rakt igenom skogen om man hittar.
Citera
2017-10-25, 10:31
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretQ
Googla på folk som är födda 1957 och finn att sextioåriga kvinnor inte automatiskt går med käpp och har grått, krulligt hår.
Absolut, men då ska du Googla på hur många sextioåriga kvinnor som överfalls och mördas i motionsspåret.
Citera
2017-10-25, 10:33
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Som alltid måste man ta hänsyn till samtliga kända omständigheter, vi vet ju att det inletts en förundersökning om misstänkt mord. I det här fallet gör polisens uttalanden gällande att jag i det här fallet lutar jag åt att det faktiskt också rör sig om ett mord, även om naturliga orsaker inte heller kan uteslutas.
Absolut jag är med dig på den men handlar mycket om var hon hittades ? Kan hon ha drabbats av något och försökt gena tillbaks igenom skogen för att snabbare Komma tillbaks till startplatsen för att få hjälp ?
Citera
2017-10-25, 10:33
Medlem
Yxzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Jag tror inte man tänker särskilt rationellt vid hjärnblödning eller hjärtproblem. Kortaste vägen tillbaka kan ju vara rakt igenom skogen om man hittar.

Så är det, hon kan ju förlorat orienteringen och hamnat bredvid vägen innan hon föll ihop...
Citera
2017-10-25, 10:36
Medlem
lindblomsgröns avatar
Vid våldtäkt spelar åldern ingen roll för det har inte med sex att göra utan om ilska och kontroll eller i värsta fall sadism. Kom ihåg detta inget med SEX men lagen har tyvärr ändrats så att man blandar ihop päron med äpplen dvs sexuellt utnyttjande
Citera
2017-10-25, 10:40
Medlem
Läste precis på GT att polisen varnar för att motionera ensam i området, tyder väl mest på mord då.
Citera
2017-10-25, 10:45
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MySweetShadow
Läste precis på GT att polisen varnar för att motionera ensam i området, tyder väl mest på mord då.

Lär vara ganska liten chans att ännu en skulle bli mördad i samma område iofs
Om det nu handlar om mord förstås
Citera
2017-10-25, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Jag hävdar bara att fler löpare dör av naturliga orsaker än av mord

Under själva löpturen?

https://www.marathon.se/nyheter/folksam-ovanligt-med-dodsfall-i-lopning

Artikeln nämner 4 fall mellan 1998 - 2009.

För 2 år sen mördades Ida

https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article21346120.ab

Andra fallet nu på 2 år.
Senast redigerad av fredagsmys88 2017-10-25 kl. 10:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in