2017-10-25, 08:54
Medlem
SecretQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Sjukdom är mitt tips, med tanke på åldern.
Någon som vet något om kvinnan?
Googla på folk som är födda 1957 och finn att sextioåriga kvinnor inte automatiskt går med käpp och har grått, krulligt hår.
Citera
2017-10-25, 08:55
Medlem
Karmans avatar
Framgår det någonstans om hon hade lurar i öronen? Jag joggar rätt mycket själv och upphör aldrig att förvånas över hur särskilt tjejer/kvinnor spirnger ensamma omkring på ofta mörka stigar och vägar med musik i öronen. Hur godtrogna och ogenomtänkta får folk bli? Det är en säkerhetsrisk! Dels ur trafiksynpunkt, dels riskerar man att inte upptäcka förföljare och andra hot.

Någon jävla "street-smarthet", får man väl ändå förvänta sig även från kvinnor?
Senast redigerad av Karman 2017-10-25 kl. 08:58.
Citera
2017-10-25, 08:57
Medlem
Sjukdom är det troligaste när man är gammal. Hjärtinfarkt, hjärtflimmer, hjärnblödning, aortabristning...

Varför skulle det rubriceras mord? Bara för att polisen ska få göra en grundlig utredning, man gör alltid så vid oväntade dödsfall.
Citera
2017-10-25, 09:00
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Sjukdom är det troligaste när man är gammal. Hjärtinfarkt, hjärtflimmer, hjärnblödning, aortabristning...

Varför skulle det rubriceras mord? Bara för att polisen ska få göra en grundlig utredning, man gör alltid så vid oväntade dödsfall.
Gammal och gammal, hon är ju inte ens i pensionsåldern. Visst risken för sjukdom stiger med åldern, men polisen kanske har andra tecken på att brott betåtts? Man måste väl hålla alla dörrar öppna tills man vet säkert.
Citera
2017-10-25, 09:05
Medlem
Någon som vet vem kvinnan är?
Citera
2017-10-25, 09:10
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Framgår det någonstans om hon hade lurar i öronen? Jag joggar rätt mycket själv och upphör aldrig att förvånas över hur särskilt tjejer/kvinnor spirnger ensamma omkring på ofta mörka stigar och vägar med musik i öronen. Hur godtrogna och ogenomtänkta får folk bli? Det är en säkerhetsrisk! Dels ur trafiksynpunkt, dels riskerar man att inte upptäcka förföljare och andra hot.

Någon jävla "street-smarthet", får man väl ändå förvänta sig även från kvinnor?

Musik ger ju kraft att faktiskt fortsätta träna....
.
Citera
2017-10-25, 09:11
Medlem
Marimus avatar
Det vore ovanligt med inte omöjligt att det är ett uppsåtligt dråp. Om så är fallet så kan det finnas bevis på att kvinnan utsatts för någon form av våldtäkt. Det kan också vara så att förövarens sperma finns i närheten av kroppen. Gillar inte motionsspår. Det är som en buffè av offer som får löpa på en catwalk. Det är möjligt att det finns likheter som i Ida fallet. Att förövaren är upprörd över någonting och tar sig till spåret och där får ett tillfälle att ge sig på ett offer.

Blir förbannad över att det till synes inte finns något sätt att förhindra att dessa saker händer. Ska områdena stängslas in och beträdas med passerkort, likt gym? Behöver inte kosta något.
Citera
2017-10-25, 09:13
Medlem
Vad jag förstått så inträffade detta mitt på dagen? Kvinnan skulle vara hemma mellan 16-17 så hon bör ha försvunnit innan dess, och det innebär att det fortfarande var ljust ute.
Ja, det finns asylboenden i Ulricehamn, men jag har aldrig under min uppväxt sett en enda varken vid Lassalyckan eller Mulleberget.
Citera
2017-10-25, 09:16
Medlem
”Polisen uppger att omständigheter på fyndplatsen gör att polisen tror att hon utsatts för brott.”
Citera
2017-10-25, 09:18
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Musik ger ju kraft att faktiskt fortsätta träna....
.
Jo, jag förstår, kanske... Personligen tycker jag det är precis tvärtom. Varför inte ta chansen att komma bort från det ständiga bruset, skvalmusiken och lyssna på naturen? Då uppnår du frid och orkar träna ännu mer! Det är min erfarenhet.

Och så säkerhetsaspekten... jag vet inte hur många gånger jag kommit ifatt tjejer som blivit livrädda för att jag plötsligt är där strax bakom dem, utan att de hört eller märkt ett skvatt. Det skulle vara så enkelt...

Men det är ju egentligen en sidodiskussion. Hade kvinnan den här tråden handlar om lurar på sig när hon dog, kanske det är en ledtråd på att hon överraskades av ett plötsligt överfall?
Citera
2017-10-25, 09:34
Medlem
https://www.sydsvenskan.se/2017-10-25/kvinna-hittad-dod-vid-motionsspar

Sydsvenskan skriver ju polisen rubricerar det som mord eller dråp.

Så dessa sjukdomsanfall och djurattacker kan ni stoppa upp i röva. Detta är death by migrant.
Citera
2017-10-25, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungklant
”Polisen uppger att omständigheter på fyndplatsen gör att polisen tror att hon utsatts för brott.”

Vad kommer det citatet med "tror" ifrån? De större tidningarna säger "inte kan utesluta". Det är mycket mer spekulativt. Att man hittar glasögonen en bit ifrån kroppen behöver ju inte innebära mer än att hon virrade runt och tappade glasögonen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in