Citat:
Ursprungligen postat av
clostarwano
Tack för att du svarade! Du har rätt i att GM troligen inte går att binda till brottet. Även jag är 90 procent säker men denna mordgåta är fascinerande. I podden framskymtar också att DNA:t inte är helt tillförlitligt. Läste någonstans på nätet att polisen skulle kolla telefonmasterna och kolla vilka samtal som ringts och tagits emot men det var långt efter att morden begåtts. Minns dock inte när. Om jag hittar uppgifterna igen återkommer jag. Tror dock att polisen var senfärdig i det avseendet också. Vet någon hur lång tid man kan "beta av" telefonmasterna?
Hur länge sparar man "telefonmasterna datat" ?
Hade jag varit utredare hade det varit en av första åtgärderna man skulle gjort att tömma masterna. Jag har en känsla att polisen med flera pusselbitar vet vem eller vilka som är skyldiga men kan inte binda dom via DNA:t. GW har ju även uttalat sig om DNA:t att det kan kommit dit på naturlig väg och det har ryktas om en spya eller liknande.
Håller med om att mordgåtan är fascinerande och jag hoppas mördaren/na kan släppa någon anonym text någonstans hur det gått till utan att avslöja sig själva.