Citat:
Ursprungligen postat av
znorlax
Fan vad jag börjar ogilla Pulisic. Varje gång jag ser han lira kommer alla amerikaner på reddit osv fram och skriker "OMG MESSI!" men det jag ser är en väldigt snabb och teknisk tonåring som tror han kan duellera alla och aldrig passar. Han slarvar bort så otroligt mycket chanser men ser bra ut när han gör det.
Grymt frustrerande att se han göra så när Auba/Isak står i bra positioner eller är i perfekta löpningar etc men inte får pass/inte ens ses-
Ja, så där var det ju förra säsongen och man tänkte att "nåväl, han är ung och mognar nog, snart lär han sig att värdera situationerna bättre". Men nu kör han alltså på i samma stil, och det är kanske dags att tränarna tar ett snack med honom. Att be honom passa bollen ibland är ju faktiskt inte samma sak som att sätta handfängsel, fotboja och munkorg på honom - att sätta laget främst är inte att "döda hans kreativitet".
Det måste vara ännu mer frustrerande för lagkamraterna; jag minns när jag som grabb hade en sjukt bollkär spelare i laget, som var jätteteknisk men inte åstadkom ett jäkla dugg eftersom han ALDRIG passade bollen. Sedan när vi blev äldre och större så räckte det med att motståndarna tryckte till honom för att ta bollen ifrån honom, och då blev han sur och lade av