2017-10-24, 13:14
Medlem
hollyvanarxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Verkligen

Det tror jag med. GM är högst sannolikt den som har tagit ut pengarna.
Kom det via PM då?? Dina PM kompisar verkar ju trovärdiga hittils
Citera
2017-10-24, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruggeugglan
Hade varit väldigt intressant att höra lite mer om vad som framkommit om VL. Alltid tyckt han är lite "skum".

Håller med. Det är väldigt tyst om honom.
Citera
2017-10-24, 13:40
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trams82
Håller med. Det är väldigt tyst om honom.
Kan du sammanfatta lite kort om vem det är, och varför han förekommer i diskussionen?
Citera
2017-10-24, 15:18
Moderator
blomvattnares avatar
Observera att det enligt regel 1.02 inte är tillåtet att citera hela tidningsartiklar. Korta citat ur artiklar är däremot helt OK.

/Mod
Citera
2017-10-24, 16:33
Medlem
Grandiosos avatar
I Veckans brott ikväll kommer man bland annat att uppmärksamma det här dubbelmordet.
Citera
2017-10-24, 16:52
Medlem
Redas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Alla bilar i cruisingen tilldrog sig (trafik-)polisens intresse. Lika mycket på ett ungefär. Att döma av bilder.

Det känns lite billigt att den bilen skulle ha något väsentligt med detta att göra, givet dess exponering i skänninge och här, men jag överlåter gärna den frågan åt andra.

Tryckkokaren kokar snart över med PM....

Uppgiften om en "mintgrön raggarbil" är intressant i så motto att någon ägare av en sådan uppenbarligen inte hört av sig till polisen och meddelat att hen var i Mantorp för att uppsöka korvmojen.

Om jag hade sett "raggarbilen" hade jag troligen vetat fabrikat och ungefärlig årsmodell med ett eller två års fel.

Problemet här är att vittnet troligen inte vet ett skvatt om bilar och det kan lika gärna röra sig om en gammal 745a som en EPA-traktor.
Citera
2017-10-24, 17:40
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
I Veckans brott ikväll kommer man bland annat att uppmärksamma det här dubbelmordet.

Ah. Tack för tipset!
Ska titta. GW lär ju ha chansen att ha lite på fötterna här.
Citera
2017-10-24, 18:22
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Uppgiften om en "mintgrön raggarbil" är intressant i så motto att någon ägare av en sådan uppenbarligen inte hört av sig till polisen och meddelat att hen var i Mantorp för att uppsöka korvmojen.

Om jag hade sett "raggarbilen" hade jag troligen vetat fabrikat och ungefärlig årsmodell med ett eller två års fel.

Problemet här är att vittnet troligen inte vet ett skvatt om bilar och det kan lika gärna röra sig om en gammal 745a som en EPA-traktor.

Svar, ja.
Det som lugnar mig något sånär är att ägare till mintgröna veteranbilar nog har svårt att hålla sig inkognito så värst länge och att lagens arm är låånng.

Och att polisen borde vara klara över att det finns särskilda, kända förhållanden att förhålla dig till: som bilföreningar och -möten å ena sidan, och ev. internationella besökare till Mantorp å den andra. Möjligen vet man att bilen var svenskregistrerad. Möjligen tar man fasta på att GM borde ha vetat att paret var hemma ensamma. Möjligen har man trots allt utfrågat vittnen om fler saker än "amerikanare" och "mintgrön", dvs om upplevelse av exakt kulör, om den så omlackad ut, om den hade moderna (samtida), eller nedskruvade eller barocka (överdrivna) stildrag, om den var flerfärgad eller med betydande krominslag, om det såg ut som en tävlingsbil eller sportbil etc. etc. Många kan skilja en Volvo från andra märken.

Mantorp ligger vid E4, så om förövaren (ytterligare sådan) elelr bilägaren är från samma "gata" så vore ju möjliga bilar teoretiskt väldigt många. Men som det fallit sig här så verkar det ju möjligt att helt enkelt avskriva ett bredare utländskt spår.

Och å andra sidan gillar bilägare att träffas och organisera sig och åka med i varandras bilar (det är ju en form av rullande vardagsrumssoffa för de som inte vill sitta hemma) och en person med en mintgrön bil i sin större bekantskapskrets elelr grannskap som vill åtnjuta ett långt och hälsosamt liv borde kanske höra av sig till polisens tipstelefon. Varthelst de befinner sig i Norden.

Med tanke på den betydande mängden teoretiskt aktuella fordon som kan förmodas ha passerat trakterna omkring första veckorna av juni, med tanke på intilliggande stall och motorbana och travbana och fängelse och skolavslutning och biluppvisningar och semestrar och bonnvischa och TL:s brors väns bilintresse m.m. så förefaller det ju (inte minst sedan EG bundits vid brottsplatsen) inte osannolikt att bilen kan vara slumpens verk av någon som inte kan eller vill träda fram (av en eller annan anledning). Eller då rör det sig om rekning inför mordet, och då är förhoppningsvis ändå EG närmaste väg till bilens ägare.

Sanningen kommer komma fram.
Citera
2017-10-24, 19:58
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso

Såg precis det när jag scrollade genom kvällens tv-tablå. Ska bli intressant att se vad GW har för fakta och även få höra hans teorier. Inte minst om denna misstänkta.

Bra att dom tar upp detta fall. Det förtjänar verkligen att uppmärksammas.
Citera
2017-10-24, 20:44
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Såg precis det när jag scrollade genom kvällens tv-tablå. Ska bli intressant att se vad GW har för fakta och även få höra hans teorier. Inte minst om denna misstänkta.

Bra att dom tar upp detta fall. Det förtjänar verkligen att uppmärksammas.
Det börjar om 20 minuter, det som är intressant är om GW kommer komma med ny information, eller om han bara är mediakåt. Den gamle räven.

Samtidigt anser jag att personer som GW och Nemec Nord inte ska skaffa sig fördelar över att ett stackas pensionerspar blivit mördade.

Hur mycket prestige går det i detta fall egentligen?
Citera
2017-10-24, 21:11
Medlem
Browndawgs avatar
Breaking news! GW bekräftar att den misstänkta kan bindas till gärningen, utom tvivel. Han känner utredarna. Däremot är han lite bekymrad över att han skulle vara ensam gärningsman.

GW berömmer också utredningen. Det är inte så ofta han gör.
Citera
2017-10-24, 21:13
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Det börjar om 20 minuter, det som är intressant är om GW kommer komma med ny information, eller om han bara är mediakåt. Den gamle räven.

Samtidigt anser jag att personer som GW och Nemec Nord inte ska skaffa sig fördelar över att ett stackas pensionerspar blivit mördade.

Hur mycket prestige går det i detta fall egentligen?

Han sa att det är utom tvivel att den misstänkta är gärningsman. Det finns så pass med teknisk bevisning att han är säker på att han kommer bli dömd för morden.

Det måste väl ändå ses som nytt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in