Citat:
Ursprungligen postat av
CrispyKreem
Till skillnad från mig? Nja. Att maximera SD:s storlek kan aldrig vara ett självändamål, eftersom storleken i sig betyder nada om den inte fylls med något. Även Jimmie Åkesson själv har sagt att SD är sekundärt för honom, det primära är att han lyckas få den migrationspolitiska riktningen ändrad oavsett vilka som gör det.
Jag har alltid satt väljarmaximering i första rummet och slagits för det mot diverse nötter som skiter i det till förmån för ett argare, spetsigare SD som säger vad den radikala falangen vill höra oavsett om det kostar några procent. Men det kan givetvis aldrig vara viktigare än att invandringen stoppas och att dess skador repareras i möjligaste mån. Jag skiter fullständigt i vad reparatören heter eller vad han/hon har för blomma som partisymbol.
Det gör vi alla. Vi anser att ett dynamiskt SD som följer med i tiden vad gäller kommunikation är något att eftersträva .Du tror att du vet, på ganska mökiga hypoteser. Din sanning är knappast mer sanning än andras som hävdar att det nu är extra viktigt med ett spetsigare och skickligare SD, inte minst för att det är enda sättet att bibehålla oppositionsrollen.
Jag har alltid uppfattat dig som en god analytiker och fantastisk stilist, men en person som saknar förmågan att omsätta analysen till något vettigt. Främst för att du är mer försiktig än min gamla mormor och sällan vågar dig på att överhuvudtaget går utanför en moderats tankevärlds.
Nej, nu är tiden inne att handla för SD, annars är det risk att de verkligen handlar ett opinionsmässigt undantag. Moderaterna hade sin chans, sossarna hade sin chans, vi har sett resultatet. Visst, ett spetsigare SD kanske inte funkar heller, men det är förmodligen ännu mindre att ett passivt SD kommer någonstans.