2017-10-22, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wickedness
Några fler förslag på kryptovalutor som inte är projekt att köpa?
Litecoin
Citera
2017-10-22, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milkinc
Litecoin

Vad gör den mindre till ett projekt att köpa än vad exempelvis Monero är? Vill helst kunna köpa genom en svensk bank eller med mitt kontokort.
Citera
2017-10-22, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wickedness
Vad gör den mindre till ett projekt att köpa än vad exempelvis Monero är? Vill helst kunna köpa genom en svensk bank eller med mitt kontokort.
Du kan köpa den direkt med ditt kort via Coinbase.

Vad jag förstått är den rätt lik Vertcoin som exploderat de senaste dagarna. Funderade själv på att gå in med lite deg för en vecka sen när den låg runt 1.50$ och Bitcoin precis passerat 6k. Nu har bitcoin droppat och vtc är uppe på över 4$.

Det svänger snabbt i den här branschen.
Citera
2017-10-22, 19:26
Medlem
KastaMasks avatar
Hur planerar ni att agera inför Bitcoin forken? Vilka alts tänker ni köpa? När köper ni dem? Innan eller efter forken?

Personligen tänker jag köpa lite alts dagarna innan då jag tror att de kommer dra iväg ordentligt efter forken sker, folk säljer sina Bitcoin Gold och flyttar tillbaka sitt kapital till diverse krypts. Det är nog REA på Monero, Litecoin, Ethereum och Vertcoin för tillfället.

Finns ju rykten om att forken redan ska ha skett och vad har det då för effekt på marknaden?
Citera
2017-10-22, 20:37
Medlem
Ni som ska sälja ert BTG får vara försiktiga. Ingen "replay protection" finns implementerat, läs på vad detta innebär.
Citera
2017-10-22, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenTunnaVitaLinjen
Du kan köpa den direkt med ditt kort via Coinbase.

Vad jag förstått är den rätt lik Vertcoin som exploderat de senaste dagarna. Funderade själv på att gå in med lite deg för en vecka sen när den låg runt 1.50$ och Bitcoin precis passerat 6k. Nu har bitcoin droppat och vtc är uppe på över 4$.

Det svänger snabbt i den här branschen.

Visa gärna länk på att så har skett
Citera
2017-10-23, 02:31
Medlem
KastaMasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moderatfan

Är du oförmögen att kolla en chart?
Citera
2017-10-23, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moderatfan
https://coinmarketcap.com/currencies/vertcoin/

Bara att ställa in på olika tidsintervall. Nu nere på 3.30$. Börjar den närma sig 2 känns det som köpläge.
Citera
2017-10-23, 15:03
Medlem
Citat:

Bara att ställa in på olika tidsintervall. Nu nere på 3.30$. Börjar den närma sig 2 känns det som köpläge.

2.62 nu, närmar sig två. Vad talar för att Vertcoin ska komma upp till 4-5 igen?=
Citera
2017-10-23, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aviana98
2.62 nu, närmar sig två. Vad talar för att Vertcoin ska komma upp till 4-5 igen?=
Att det är en gedigen produkt som om den adapteras (Vilket är den springande punkten vad gäller all krypto) kan utföra ett bättre jobb än många motsvarande coins, bla Bitcoin och Litecoin. Större kapacitet när det kommer till transaktioner per minut. Till en lägre kostnad.

En trend som är tydlig när det gäller i princip all krypto som går i taket på kort tid är att det kort därefter sker en prisjustering. Många börjar sälja för att säkra sin vinst och priset droppar strax därefter. Sen guppar den 10ish % hit och dit innan den påverkas av någonting större igen. Kan också vara dåliga nyheter som innebär en större dipp. Det omvända brukar hända då också (I synnerhet när det kommer till Bitcoin).
Citera
2017-10-23, 16:32
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Att det är en gedigen produkt som om den adapteras (Vilket är den springande punkten vad gäller all krypto) kan utföra ett bättre jobb än många motsvarande coins, bla Bitcoin och Litecoin. Större kapacitet när det kommer till transaktioner per minut. Till en lägre kostnad.

En trend som är tydlig när det gäller i princip all krypto som går i taket på kort tid är att det kort därefter sker en prisjustering. Många börjar sälja för att säkra sin vinst och priset droppar strax därefter. Sen guppar den 10ish % hit och dit innan den påverkas av någonting större igen. Kan också vara dåliga nyheter som innebär en större dipp. Det omvända brukar hända då också (I synnerhet när det kommer till Bitcoin).

Fast det där har ju i princip alla nyare coins idag som bygger på equihash, neoscrypt mm. samt bättre anonymitet. Nu har jag inte koll på vad för algo Vertcoin använder sig av men det låter ju inte jätteunikt.
Citera
2017-10-23, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sikkan
Fast det där har ju i princip alla nyare coins idag som bygger på equihash, neoscrypt mm. samt bättre anonymitet. Nu har jag inte koll på vad för algo Vertcoin använder sig av men det låter ju inte jätteunikt.
Verkligen inte. Det finns säkert coins som är ännu bättre i det avseendet.

Poängen är att den i flera avseenden gör jobbet bättre än de stora som lever på att man var tidiga med tekniken. Frågan jag besvarade var vad som motiverade att Vertcoin skulle gå upp till 4-5$ igen (Vilket jag gissar på att den kommer passera med råge i sinom tid).

När fler och fler företag börjar sätta sig in i tekniken och hur den kan användas så kommer alts att börja vinna mark.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in