Citat:
Ursprungligen postat av
tempeZZt
Varför inte bara en bluetoothhögtalare?
Berätta mer! Har aldrig använt sådana... (!) Om vi har en sådan i köket jag vill ha med mig musiken från mitt rum - hur skulle det funka menar du? Vad måste jag göra för manövrar innan jag får musik i köket? Vill inte ha massa meck...
Citat:
Ursprungligen postat av
Finskpinne
Om du kan tänka dig att köpa nytt så är den smidigaste lösningen ett par trådlösa högtalare från Sonos, då kan spela olika låtar i olika rum via Wifi (det går givetvis också att spela samma musik om man vill).
Om några dagar kommer nya Sonos One (ca 2500 kr/högtalare m. inbyggd förstärkare), men det går även att nyttja samma funktion med den nuvarande Play:1 (samma pris, men kanske går att hitta billigare nånstans nu när en ny modell är på g).
Ok... måste vi då ha sådana högtalare även i våra rum?
Vad jag är ute efter är egentligen samma som jag tidigare löst analogt när jag bott på egen hand - jag har då haft ett reglage på förstärkaren och eller en högtalarfördelare som gör att jag kopplat till förstärkaren kan ha flera par högtalare i bostaden som jag med ett enkelt knapptryck kan slå av och på. Men i detta fallet är det alltså en person till i hushållet som ska kunna göra samma sak, med samma högtalare.