2017-10-20, 14:51
Medlem
Germanofils avatar
Äntligen Fredag och tysk fotboll igen! Här följer matcherna:

BL

Fredag:
Schalke - Mainz 20:30

Lördag:
Augsburg - Hannover 15:30
RB Leipzig - Stuttgart
Mönchengladbach - Leverkusen
E Frankfurt - Dortmund
Hamburg - B München 18:30

Söndag:
Köln - W Bremen 13:30
Freiburg - H Berlin 15:30
Wolfsburg - Hoffenheim 18:00

2. BL

Fredag:
Düsseldorf - Darmstadt 18:30
Ingolstadt - Heidenheim

Lördag:
Braunschweig - Bochum 13:00
U Berlin - G Fürth
Kiel - Bielefeld

Söndag:
Nürnberg - Dresden 13:30
Kaiserslautern - Duisburg
Aue - Regensburg

Måndag:

Sandhausen - St. Pauli 20:30
2017-10-20, 15:00
Medlem
Germanofils avatar
Viktigt för Hannover att börja plocka poäng igen efter två raka 2-1-förluster (båda gångerna kom det avgörande målet i 90/90+ minuten). Augsburg är en motståndare som jag bedömer som likvärdig rent kvalitativt. FCA har visserligen hemmafördel men det känns som att H96 borde kunna ta en eller kanske t.o.m. tre pinnar. Lär bli en jämn match.

Omgångens viktigaste match spelas utan tvekan i Köln där Werder Bremen gästar getabockarna. Inget av lagen har ännu vunnit någon match den här säsongen och läget börjar bli prekärt. 0-0 och ännu mera ångest för båda lagen?

HSV tar emot ett pånyttfött Bayern och här är väl frågan egentligen bara hur stora siffror det blir. Ska vi tro på ettt "skonsamt" 0-3 eller blir det en totalkross?

Timo Werner gör sin mig veterligen första match mot ex-klubben Stuttgart. Tror ni han jublar om han gör en kasse?

I Zweite har vi två toppmatcher att se fram emot. Den ganska väntade Düsseldorf - Darmstadt som spelas ikväll och den mer otippade mellan Kiel och Bielefeld. Viktiga poäng på spel i striden om uppflyttningsplatserna!
2017-10-20, 17:11
Medlem
motvalls avatar
Kopierar i princip mitt inlägg i riktiga tråden eftersom det i högsta grad berör denna matchtråd;

Äntligen händer något angående TV-sändningar från BL.

Expressen (!!) sänder dels 3 livematcher dels ett sammandrag med målen varje omgång. Detta sker i samarbete med http://www.laola1.tv/en-int/channel/...iga-free-video.

Hur allt funkar i praktiken har jag givetvis noll koll på, vi får väl testa i kväll. Matcher som visas;
Fredag 20.30 Schalke 04 - Mainz 05
Lördag 18.30 Hamburg - Bayern München
Söndag 15.30 Freiburg - Hertha Berlin
2017-10-20, 18:52
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Viktigt för Hannover att börja plocka poäng igen efter två raka 2-1-förluster (båda gångerna kom det avgörande målet i 90/90+ minuten). Augsburg är en motståndare som jag bedömer som likvärdig rent kvalitativt. FCA har visserligen hemmafördel men det känns som att H96 borde kunna ta en eller kanske t.o.m. tre pinnar. Lär bli en jämn match.

Omgångens viktigaste match spelas utan tvekan i Köln där Werder Bremen gästar getabockarna. Inget av lagen har ännu vunnit någon match den här säsongen och läget börjar bli prekärt. 0-0 och ännu mera ångest för båda lagen?

HSV tar emot ett pånyttfött Bayern och här är väl frågan egentligen bara hur stora siffror det blir. Ska vi tro på ettt "skonsamt" 0-3 eller blir det en totalkross?

Timo Werner gör sin mig veterligen första match mot ex-klubben Stuttgart. Tror ni han jublar om han gör en kasse?

I Zweite har vi två toppmatcher att se fram emot. Den ganska väntade Düsseldorf - Darmstadt som spelas ikväll och den mer otippade mellan Kiel och Bielefeld. Viktiga poäng på spel i striden om uppflyttningsplatserna!

Denna omgång så hoppas och tror jag att ni förlorar.
2017-10-20, 19:01
Medlem
motvalls avatar
Svenske Kujovic gör mål i 2:a minuten för Düsseldorf. Tyvärr missade jag målet men enligt kicker en nick vid hörna, hans andra för rhenländarna.

(Funnes någon klokhet i landet borde alla fotbollsintresserade svenskar kunna se 2.Bundesliga när så många viktiga/intressanta landslag-/nästanlandslagsmän spelar där.)
2017-10-20, 20:06
Medlem
motvalls avatar
Nu har vi hittat vägen!

www.laola.tv Via menysymbolen till vänster högst upp (tre streck) hittar man i Norden Zweite helt lagligt och med en ok bild.

Edit; Matchen visas utan kommentator.
Senast redigerad av motvall 2017-10-20 kl. 20:15.
2017-10-20, 20:18
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Nu har vi hittat vägen!

www.laola.tv Via menysymbolen till vänster högst upp (tre streck) hittar man i Norden Zweite helt lagligt och med en ok bild.

Edit; Matchen visas utan kommentator.
Grymt bra
2017-10-20, 20:20
Medlem
Germanofils avatar
Kurios sekvens då Kebab-Kevins usla pass tvingar den egna målvakten att ta bollen med händerna. Den efterföljande indirekta frisparken är dock inget vidare.
2017-10-20, 20:20
Medlem
motvalls avatar
Förlåt det pågår fotboll. Kujovic utbytt, tycker han gjorde det ok av det jag såg. 1-0 ännu i en rätt stängd match för att vara denna serie utom då när elefanter klampar/stampar fel (Träbenet ni vet).
2017-10-20, 20:36
Medlem
motvalls avatar
Visar sig vara engelska kommentatorer men klocka hos Laola, Schalke 04- Mainz 05
2017-10-20, 20:46
Medlem
cyberkalles avatar
Snyggt väggspel mellan Goretzka och Steinhaus...

Goretzka 1-0
2017-10-20, 20:47
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Snyggt väggspel mellan Goretzka och Steinhaus...

Goretzka 1-0
Goretzka är sannerligen Schalkes pärla. Förstår om de betalar dyrt för att behålla honom. Snyggt mål!
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in