2017-10-14, 17:35
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agamantum
Jag kan sträcka mig till fulsnygg. Direkt framifrån var det inte så märkbart, relativt okej, men sedan när hon vände sig om 45° och man såg den jättelika näsan och dåliga kroppshållningen - direkt ful :P
Visst har du helt rätt en miljon är en hel del pengar men om de hjälps åt och han faktiskt ger fan i spelandet kan de fixa det på 3-4 år utan större problem, trots medellöner med beslutsamhet och sedan leva med varandra i 40 år till, sedan har de säkert lite arv och sånt som väntar. Personligen tycker jag inte en mille är speciellt mycket idagsläget. Det är vad en ettrumslägenhet kostar i en av våra större städer.

Jo, men då får du ju tillbaka pengarna om du säljer lägenheten. Den kanske T o m stiger i värde. Men en mille i blacolån är ju värre, typ när du bara spenderat på skit, typ utemat, TV, resor mm. De pengarna kan man aldrig få tillbaka till skillnad från om du köpt en lägenhet för slantarna.

Det är väl för väl att man har olika smak när det gäller kvinnor!
Citera
2017-10-14, 17:47
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
[/b]

Jo, men då får du ju tillbaka pengarna om du säljer lägenheten. Den kanske T o m stiger i värde. Men en mille i blacolån är ju värre, typ när du bara spenderat på skit, typ utemat, TV, resor mm. De pengarna kan man aldrig få tillbaka till skillnad från om du köpt en lägenhet för slantarna.

Det är väl för väl att man har olika smak när det gäller kvinnor!
Är ju också helt andra räntesatser på blancolån och krediter jämfört med ett bolån.
Citera
2017-10-14, 18:33
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Personligen tycker jag inte en mille är speciellt mycket idagsläget. Det är vad en ettrumslägenhet kostar i en av våra större städer.

En miljon är såklart jättemycket pengar om det är vad du ska betala av utan säkerhet. Du kan ju inte jämföra en miljon i bostadslånepengar med en riktig miljon.

Skulle du spara 3000 kronor i månaden tar det 28 år innan du har en miljon nominellt.
Citera
2017-10-14, 19:10
Medlem
Ja helt klart är det en helt annan sak att ha en miljon blancolån jämfört med att ha en miljon i bostadslån.

1. Mycket högre ränta på blancolån.

2. Har du köpt din bostad och har bostadslån så betalar du ingen hyra för ditt boende. Du betalar av på lånet i stället. Har du ett blancolån måste du också betala hyra för ditt boende om du inte annars äger din bostad.

3. Om allt skiter sig så kan man sälja sin bostad och få pengarna tillbaka eller till och med göra vinst. Har du slösat bort en miljon på konsumtion finns det ingen möjlighet att få de pengarna tillbaka för att betala bort lånet.
Citera
2017-10-14, 20:40
Medlem
KlopFers avatar
Citat:
Visst har du helt rätt en miljon är en hel del pengar men om de hjälps åt och han faktiskt ger fan i spelandet kan de fixa det på 3-4 år utan större problem, trots medellöner med beslutsamhet och sedan leva med varandra i 40 år till, sedan har de säkert lite arv och sånt som väntar. Personligen tycker jag inte en mille är speciellt mycket idagsläget. Det är vad en ettrumslägenhet kostar i en av våra större städer.

Haha, inte ens med hans nya budget gick det ihop. Lycka till att spara ihop till en miljon på 3-4år.

Jag säger inte att det inte går. Men oddsen att det kommer hända är nog minimala. Han kommer sopa ner ekonomin i botten och få skuldsanering.
Citera
2017-10-15, 17:36
Medlem
Agamantums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlopFer
Haha, inte ens med hans nya budget gick det ihop. Lycka till att spara ihop till en miljon på 3-4år.

Jag säger inte att det inte går. Men oddsen att det kommer hända är nog minimala. Han kommer sopa ner ekonomin i botten och få skuldsanering.
Ja jag förutsätter inte han ensam, jag sa de kommer klara de. De är plural. Sparar man 30k i månaden vilket är fullt rimligt för två heltidsarbetande människor +eventuellt deltid så är man hemma på 2,8 år.
Citera
2017-10-15, 17:44
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Ja jag förutsätter inte han ensam, jag sa de kommer klara de. De är plural. Sparar man 30k i månaden vilket är fullt rimligt för två heltidsarbetande människor +eventuellt deltid så är man hemma på 2,8 år.

Det är helt och totalt omöjligt för dem att spara 30 000 i månaden. Det är det dessutom för nästan alla vuxna svenskar. Förutom du då.
Citera
2017-10-15, 20:19
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fantomsmurfen
Ja helt klart är det en helt annan sak att ha en miljon blancolån jämfört med att ha en miljon i bostadslån.

1. Mycket högre ränta på blancolån.

2. Har du köpt din bostad och har bostadslån så betalar du ingen hyra för ditt boende. Du betalar av på lånet i stället. Har du ett blancolån måste du också betala hyra för ditt boende om du inte annars äger din bostad.

3. Om allt skiter sig så kan man sälja sin bostad och få pengarna tillbaka eller till och med göra vinst. Har du slösat bort en miljon på konsumtion finns det ingen möjlighet att få de pengarna tillbaka för att betala bort lånet.
2. Gäller ju dock fullt ut bara om det är en villa du lånat till. Är det en bostadsrätt så betalar du ju fortfarande en avgift per månad till bostadsrättsföreningen.
Citera
2017-10-15, 21:46
Medlem
Mimurs avatar
Jävla osympatisk han var i relationen med sin tjej i början. Typiskt egoistisk mobbartyp!
Citera
2017-10-19, 20:13
Medlem
Mat slutar aldrig att förvånas. JÄVLA KORKSKALLAR!!!
Citera
2017-10-19, 20:17
Medlem
Mimurs avatar
Jaha, Eskilstuna!... känns det inte som en följetong? Hur kan det komma sig?

Undrar vem Daniel är, vars namn han har tatuerat in på halsen. Pojkvännens namn är väl Fred. Känns ju rätt så WT. Men gay-WT ser ju inte l i k a sunkiga ut som straight-WT...
Citera
2017-10-19, 20:17
Medlem
bigmackos avatar
25 000 back i månaden är fina grejer det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in