Citat:
Ursprungligen postat av
boboslacke
Jo hans karriär säger nog en hel del. Undrar just när sittande regering skall börja använda Gaddy som utrikespolitisk rådgivare.
Hela Laroucherörelsen är märklig. OP var inte den ende som omgavs av hatkampanjer utan det var många amerikanska politiker och ämbetsmän som fick utstå både hot, smädelser och och hejdlösa förtalskampanjer som väckte underrättelsetjänstens uppmärksamhet. Gaddy i inre cirkeln och sedan vips en doktorsexamen och in i hetluften i en tankesmedja med kopplingar till både arabiska furstendömen, forna sovjetstater och såväl Storbrittaniens högsta politiska kretsar som Usa:s.
Luktar extern underrättelsenyttighet lång väg.
VG lockades till USA men blev för lösmynt och vidlyftig?! Dyrbar belastning för rörelsen.
Därmed inte sagt att de var inblandade i mordet på OP men de hade säkert stalkare kring OP som kan ha plockat upp saker om händelserna kring OP som man kunde dra nytta av och förmedla till CIA och NSA som påtryckningsmedel mot Sverige och mörkläggningen.
Olof Palme hade ett antal direktkonfrontationer med EAP.
820601 Washington DC : presskonferens i palmekommissionen
Aha, ni är här också . Jag börjar känna igen er., säger OP till en negativ frågeställare.
830501 Jönköping : Under första majtåget dyker EAP upp med banderoller som "Palme-Moskvas torped .
841203 Hotel Pierre . OP svarar på fientligt tilltal
"Jag känner er Larouche"
På väg till jobbet kunde allt som oftast OPs medarbetare förövarna om demonstrerande EAPare .
Däremot har jag bara sett ett våldsdåd som påståtts utfört av EAP. Sprängingen i Demokratisk Allians lokal 1974. Någon bevisning för detta har mig veterligen aldrig kommit fram.
Däremot är deras smädeskampanjer ökända där OP och
Henry Kissinger får sägas stått i en viss särklass. Det jag finner märkligast med EAP är hur mycket intressant info som deras nyhetsbrev EIR innehöll . Tyder på väldigt bra kanaler in i den hemliga världen.
KGB med sina vasaller såg uppenbarligen EAP som en besvärande motståndare . Detta visar
Georgi Arbatovs uttalande från den första mars-86 och STASIS bekräftade desinformationskampanj mot EAP på.
Viktor Gunnarsson har ofta tillskrivits medlemskap i EAP men detta har aldrig kunnat bekräftas med säkerhet. Själv påstod han sig skrivit på en lista för dom någon gång 84-85.
Från att från början trott VG varit ett oskyldigt offer gör han mig mer och mer förbryllad. Inte som GM . Ingen har konfronterats med så många vittnen från mordplatsen utan att någon pekar ut honom. Däremot finns andra förhållanden runt honom som är märkliga.