2017-10-18, 08:55
Medlem
Aquarellies avatar
Nu dog tråden lite, men hoppet är väl inte dött? Har det hänt något mer kring P's spotify-konto? någon uppdatering?
Citera
2017-10-18, 17:55
Medlem
Snubban007s avatar
Nytt sök på söndag med mps. Samling bakom hotell stinsen i Hallsberg.
Ligger det i närheten av stationen?
Citera
2017-10-18, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snubban007

Ja, ett par hundra meter i från, fast åt det motsatta hållet från det att väskorna hittades.
Citera
2017-10-18, 17:59
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:

Ja typ 200 meter därifrån, så det är nära.

Tvåa på bollen.
Citera
2017-10-18, 18:09
Medlem
Snubban007s avatar
Ok tack för svar! Men då är det första gången som sök görs åt det hållet va?
Givetvis vill man ju bara nås av information att Patrik lever och är välbehållen... Men 5 månader... nja..

Finns han inte kvar i livet hoppas jag att han hittas vid detta söket så att alla runt om honom får svar...
Citera
2017-10-18, 18:17
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Så skönt att det äntligen blir ett nytt sök!
Tittade i förmiddags på MPS facebooksida, men då hade inget sök skrivits in. Patriks efterlysning hade hamnat sorgligt långt ner på sidan.

Vet inte vad meningen nedan innebär under kommentarerna efter sökandet efter den försvunne Pontus som försvann 30/9:

"Missing People Sweden Ett stort tack till alla jägare i Vislanda med omnejd för all hjälp när jakt pågått. "

Kanske innebär det enbart att jägarna haft ett jaktuppehåll under pågående sök, men kanske jägare även deltog och bidrog i sökandet?
Citera
2017-10-18, 18:35
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Så skönt att det äntligen blir ett nytt sök!
Tittade i förmiddags på MPS facebooksida, men då hade inget sök skrivits in. Patriks efterlysning hade hamnat sorgligt långt ner på sidan.

Vet inte vad meningen nedan innebär under kommentarerna efter sökandet efter den försvunne Pontus som försvann 30/9:

"Missing People Sweden Ett stort tack till alla jägare i Vislanda med omnejd för all hjälp när jakt pågått. "

Kanske innebär det enbart att jägarna haft ett jaktuppehåll under pågående sök, men kanske jägare även deltog och bidrog i sökandet?

Eller så kollade de runt under jakten, när de ändå var i skogen, efter en kropp, kläder och annat av intresse.
Citera
2017-10-18, 18:51
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Eller så kollade de runt under jakten, när de ändå var i skogen, efter en kropp, kläder och annat av intresse.

Så kan det vara.
I alla fall ett bra sätt också att hålla liv i uppmärksamheten runt ett försvinnande.
Citera
2017-10-19, 06:19
Medlem
Vet att någon har nämnt Emelie Mengs försvinnande. Sprang också på hennes namn när jag försökta titta lite på beteendet kring försvinnande. En intressant observation är att även i det fallet hade man en Facebooksida där man drev och gjorde narr om hennes försvinnande. Nu var detta i Danmark. Men beteendet är väldigt likt.

Igår, vid utannonseringen av det nya söket, dök det upp en filur i MPS flöde som kallade sig Terry Evans (känt medium). När hans post togs bort så talade han om att han bara skojade. Sinnessjuka människa!

Hoppas att MPS läser här och jag skulle å det strängaste både göra ID-kontroll och bakgrundskontroll (straff, typ lexbase.se) på samtliga som deltar i söket!
Citera
2017-10-19, 10:29
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ok tack för svar! Men då är det första gången som sök görs åt det hållet va?
Givetvis vill man ju bara nås av information att Patrik lever och är välbehållen... Men 5 månader... nja..

Finns han inte kvar i livet hoppas jag att han hittas vid detta söket så att alla runt om honom får svar...

Rätta mig om jag har fel, men visst har man väl samlats vid Stinsen tidigare?

Man är ju förstås nyfiken på var de letar denna gång. Såg att den kommentar som någon anonym skrivit om en kvinnas obs vid tågspåren var borta från deras site för ett tag sedan.
Citera
2017-10-19, 10:52
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av digitaldigger
Vet att någon har nämnt Emelie Mengs försvinnande. Sprang också på hennes namn när jag försökta titta lite på beteendet kring försvinnande. En intressant observation är att även i det fallet hade man en Facebooksida där man drev och gjorde narr om hennes försvinnande. Nu var detta i Danmark. Men beteendet är väldigt likt.

Igår, vid utannonseringen av det nya söket, dök det upp en filur i MPS flöde som kallade sig Terry Evans (känt medium). När hans post togs bort så talade han om att han bara skojade. Sinnessjuka människa!

Hoppas att MPS läser här och jag skulle å det strängaste både göra ID-kontroll och bakgrundskontroll (straff, typ lexbase.se) på samtliga som deltar i söket!

Id- koll görs, men bakgrundskoll skulle bli helt omöjligt administrativt att utföra och även omöjligt att dra gränser på vilka brott som skulle innebära att man inte får delta. Som det är nu, krävs ingen föranmälan.
Men det finns ju fall där gärningsmannen själv har varit med och sökt vid försvinnanden, så det finns naturligtvis ett behov av att veta vilka som deltar.

"Medtag alltid giltig legitimation till sökinsatsen"
"Det behövs ingen föranmälan."

https://www.facebook.com/MPSweden
Citera
2017-10-19, 14:06
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Rätta mig om jag har fel, men visst har man väl samlats vid Stinsen tidigare?

Man är ju förstås nyfiken på var de letar denna gång. Såg att den kommentar som någon anonym skrivit om en kvinnas obs vid tågspåren var borta från deras site för ett tag sedan.

ja dom samlades vid stinsen förra gången också .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in