Citat:
Ursprungligen postat av
Fred Friendly
Fredriks presumtiva hyckleri blottläggs. Lite som SD-svansens här. När Wigh avslöjade vad hon utsatts för användes den långa period det tog för henne att anmäla som ett argument för att det ej skett. Cissi anmälde också efter 4 år. Tänker ni likadant då? förövrigt vill jag minnas att jag läst om detta för 2-3 år sedan. Detta är väl en välkänd hemlighet?
Du vet att du kan få svaret på hur folk här tänker genom att läsa tråden? Det är rimligtvis omöjligt att veta om en våldtäktsanklagelse verkligen är sann utan att det finns väldigt påtagliga bevis (vilket det av naturliga skäl inte finns i det här fallet). Speciellt som sanningen kan vara allt från att det är helt sant till att det är helt påhittat till vad som helst där mitt emellan. Sedan har ju ryktena gått i åratal om att Virtanen generellt skulle vara svinig mot kvinnor, men återigen är det med overifierade rykten som med obevisade våldtäktsanklagelser flera år efter att våldtäkten anges ha skett.
Dock är det inte uteslutet att det kan komma fler anklagelser när en person har offentligt blivit anklagad. Om flera sådana anklagelser kommer från oberoende personer, så ser det så klart sämre ut. Det är så klart även en tanke att även om det har funnits fördelar att vinna i den svenska offentligheten med att som feminist påstå sig ha blivit utsatt för våldtäkt och/eller sexuella övergrepp, så är det inte alls lika självklart en fördel (t.ex. karriärsmässigt) att öppet peka ut en journalistkollega. Speciellt inte en av de mest profilerade PK-politrukerna och självutnämnda feministerna inom svensk ljugmedia.
Ja, Wallin har redan offentligt skrivit om händelsen för åratal sedan, utan att ange Virtanen specifikt, men det har samtidigt varit en offentlig hemlighet att det med all sannolikhet var Virtanen som åsyftades.