2017-10-17, 17:59
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx
100% korrekt. Så är det ju faktiskt, och även jag själv känner likadant.

Läste även någon som skrev att "psykopaten Virtanen" nog inte bryr sig mycket. Det tror jag absolut han gör. Jag vet inte huruvida han har psykopatiska tendenser men en psykopat saknar främst empati med andra, de saknar absolut inte självbevarelsedrift.

Detta måste vara ett jävligt hårt slag mot honom helt oavsett om det får karriärmässiga följder. Hur ska han ens kunna vistas ute i Stockholms uteliv inom överskådlig framtid? Det finns helt säkert tillräckligt många #meetoo-tjejer som kommer gasta och gapa på honom, samt minst lika många killar som redan ogillade honom som kommer vilja provocera genom att kalla honom våldtäktsman. Sannolikt även en del som kommer vilja slå honom på käften om de är tillräckligt fulla.

Sen den sociala biten. Kommer vänner ta avstånd? Vänners fruar och flickvänner? Hur kommer de välja sida i detta? Det blir nog inte helt utan ansträngning att dyka upp på tillställningar och ge sken av att allt är som vanligt med denna stämpel på sig.

Är han skyldig och har kommit undan den juridiska rättvisan är det absolut ett lämpligt straff att han blir uthängd och får stå vid skampålen. Då kan han gott ha allt detta och mer därtill.

Är han å andra sidan oskyldig... då är det rätt jävla för jävligt faktiskt. Och det säger jag även om jag inte gillar honom ens lite.

Så ja, jag erkänner att jag inte vet men att jag vill att han ska vara skyldig. Rent intuitivt lutar jag åt att han faktiskt också är det, men det är mest en känsla och baserat på att CW:s story delvis backas av att flera andra tjejer vittnar om taskig kvinnosyn hos Virtanen.

Notera att Wallins anklagelse har varit känd i åratal. Hon har inte offentligt angett honom, men det har varit en tämligen offentlig hemlighet att hon med "känd mediaman" menade Virtanen. T.ex. kallade Calle Schulman Virtanen för våldtäktsman på twitter för 1,5 år sedan, när det käbblade, och Virtanen verkade inte minsta överraskad över det eller undrade vad han menade med det (d.v.s. han verkade på det klara med vad Schulman syftade till). Jag har svårt att tro att det hela inte har varit känt både bland hans kollegor och hans närmaste bekantskapskrets, så jag tror inte det här i sig påverkar honom i det vanliga sociala umgänget. Men om det kommer fram mer, så kan det säkert göra det.
Senast redigerad av Europe 2017-10-17 kl. 18:02.
Citera
2017-10-17, 18:00
Medlem
Hahahaha, jag hoppas Virtanen ruineras och hans karriär och liv spolas ner i toaletten. Jävla skamlös och skenhelig ursäkt till människa. Ska bli intressant att följa detta, hoppas verkligen det är slutet för honom. Blir fan att fira om så är fallet. Vilka fler skenheliga horungar i media tror ni döljer något?
Citera
2017-10-17, 18:02
Medlem
NS_14s avatar
”Sexhärvan på Aftonbladet” - älskar Fria Tider ibland

Citat:
När Fria Tider ringer upp Fridah Jönsson, som bland annat skrivit krönikor på Metro, uppger hon att hon inte vill säga så mycket mer om händelsen än det hon har skrivit på Instagram.

– Jag vill helst inte prata om det, säger hon.

Kände Virtanen till att du bara var 14 när han skrev det där?

– Som Facebook såg ut då vet jag inte om åldern stod tydligt. Det stod nog på min profil, men jag vet inte hur mycket han måste ha grävt för att hitta det.

Känner du fler som har utsatts för honom?

– Jag har pratat länge om det, men jag känner ingen förutom Cissi, säger Fridah Jönsson.

http://www.friatider.se/virtanens-sexinvit-till-14-riga-flickan

Även ”nätverket: Stoppa pedofilerna” har indirekt pekat ut Fredrik Virtanen som pedofil så även om Aftonbladet gör sitt bästa för att titta åt andra hållet börjar vi nå en punkt där det är direkt osäkert att täcka upp för honom.
Citera
2017-10-17, 18:03
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutistiskeBarron
Som media (Fria Tider) gör just nu med Virtanen?
Kan man kanske säga. Du har alltså samma syn på kvinnor som SD:are som enligt folk som dig har har samma kvinnosyn som IS. Trevlig kvinnosyn du har...
Citera
2017-10-17, 18:03
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutistiskeBarron
Som media (Fria Tider) gör just nu med Virtanen?
Hyckleriet gäller på båda hållen. Sverigedemokrater försvarar SD, journalister försvarar sina egna. Inget nytt.
Citera
2017-10-17, 18:04
Medlem
Riktigt dålig timing med hela #MeToo-grejen! Aftonbladet hoppades på det vanliga feministtramsandet, och så fick de den här soppan slängd i ansiktet. HUMOR!
Citera
2017-10-17, 18:04
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Runkspenat
Läste nyss en kommentar på Aftonhorans facebook där någon skrev att en "14-åring kommit ut med bildbevis på invid från den anklagade personen". Någon som vet vad det gäller? I så fall är han defintivt rökt.

EDIT: jävlar! Han är RÖKT!

Det som förtar trovärdigheten är väl att hon säger sig avguda hans skrivande. Virtanen är väl närmast lika urusel som jag är och inte ens en 14-åring kan avguda hans skrivande.

Edit: Glöm inte Jan Helins stöttande av Fredrik Svinanen. svt och Jan Helin ska också ner i dyn.
Senast redigerad av Onkel-Ben-ny 2017-10-17 kl. 18:08.
Citera
2017-10-17, 18:05
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NS_14

Även ”nätverket: Stoppa pedofilerna” har indirekt pekat ut Fredrik Virtanen som pedofil så även om Aftonbladet gör sitt bästa för att titta åt andra hållet börjar vi nå en punkt där det är direkt osäkert att täcka upp för honom.
En grupp som är mot pedofiler kanske borde lära sig vad en pedofil är? Att vilja ligga med 14-åringar är inte pedofili. Så länge denna 14-åring inte är sen i utvecklingen, men inte ens då egentligen.

Vedervärdigt dock, hur som helst. Men den gruppen är mest en skrikig WT-grupp som inte ens vet att alla pedofiler inte förgriper sig på barn, och att alla som förgriper sig på barn inte är pedofiler.
Citera
2017-10-17, 18:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Notera att Wallins anklagelse har varit känd i åratal. Hon har inte offentligt angett honom, men det har varit en tämligen offentlig hemlighet att hon med "känd mediaman" menade Virtanen. T.ex. kallade Calle Schulman Virtanen för våldtäktsman på twitter för 1,5 år sedan, när det käbblade, och Virtanen verkade inte minsta överraskad över det eller undrade vad han menade med det (d.v.s. han verkade på det klara med vad Schulman syftade till). Jag har svårt att tro att det hela inte har varit känt både bland hans kollegor och hans närmaste bekantskapskrets, så jag tror inte det här i sig påverkar honom i det vanliga sociala umgänget. Men om det kommer fram mer, så kan det säkert göra det.

Känt åtminstone sen 2011 här på flashback :
(FB) Den stora skvallertråden om Fredrik Virtanen! (Sammanfogad /Mod)
Citera
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NS_14

Det sista svaret var inte särskilt tillfredsställande ur ett rättsligt perspektiv. Det torde finnas fler kvinnor inom media som blivit utsatta. Med det sagt kan vi inte veta hur mycket Fridah har undersökt detta, och är man lite mer konspiratoriskt lagd kan man anta att AB bl.aa redan hunnit fram.

Citat:
Ursprungligen postat av HC47
En grupp som är mot pedofiler kanske borde lära sig vad en pedofil är? Att vilja ligga med 14-åringar är inte pedofili. Så länge denna 14-åring inte är sen i utvecklingen, men inte ens då egentligen.

Vedervärdigt dock, hur som helst. Men den gruppen är mest en skrikig WT-grupp som inte ens vet att alla pedofiler inte förgriper sig på barn, och att alla som förgriper sig på barn inte är pedofiler.

Hebefili/efebofili får väl ändå ses som nära besläktat med pedofili om man (som Virtanen) vid tillfället är 35 år?
Senast redigerad av Cpt.Obvious 2017-10-17 kl. 18:08.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Fredriks presumtiva hyckleri blottläggs. Lite som SD-svansens här. När Wigh avslöjade vad hon utsatts för användes den långa period det tog för henne att anmäla som ett argument för att det ej skett. Cissi anmälde också efter 4 år. Tänker ni likadant då? förövrigt vill jag minnas att jag läst om detta för 2-3 år sedan. Detta är väl en välkänd hemlighet?

Fake news. Hon anmälde inte överhuvudtaget. Det gjorde SD:s partistyrelse.
Citera
2017-10-17, 18:07
Medlem
arbetets avatar
Antar att det redan är postat:

Citat:
Med anledning av anklagelsen mot en av våra medarbetare
17 oktober, 2017, kl. 16:14 av Petter Ovander

En kvinnlig medieprofil anklagar en av våra medarbetare för en våldtäkt som ska ha begåtts 2006.

Hon har framfört anklagelserna förut. Då anonymt. Nu publicerar hon vår medarbetares namn i ett inlägg på Instagram.

Polisen utredde anklagelserna 2012. Förundersökningen lades ned för att brott inte kunde styrkas.

Det är polisen som utreder, åklagarna som åtalar och domstolarna som dömer. Det är viktiga principer i en rättsstat.

Lika viktiga principer som jämlikhet, jämställdhet och ett samhälle fritt från sexuella trakasserier. Det är något jag personligen kämpat för under hela mitt yrkesliv och som jag brinner för nu och i framtiden.

http://inifran.aftonbladet.se/2017/10/med-anledning-av-anklagelsen-mot-en-av-vara-medarbetare/

Håller någon med om att detta var det absolut sämsta AB kunnat göra i det här läget. Nu har de erkänt i sak att en "medarbetare" är utpekad. Detta kommer att sluta med en rejäl skräll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in