2017-10-16, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
vänsterextremism och kvinnohat går ofta hand i hand

Oavsett ideologi så förstår männen ned makt att kvinnor i grunden är väldigt lydiga och lättpåverkbara. Med det följer en viss grad av kvinnohat vare sig man vill eller inte.
Citera
2017-10-16, 20:36
Medlem
BoJackHorsemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Z2361
Logiska resonemang är väl inte en grej för Bojack?

Visst är det problematiskt att CW går ut med detta nu. Inget kommer någonsin kunna bevisas. Kan väl vara därför det är så tyst från mediakretsar. Vems sida kommer folket välja?

Du får gärna utveckla eftersom jag inte ser hur detta berör mitt inlägg för fem öre. Tyst i mediakretsar? Det står i varenda tidning just nu.

Poängen med mitt inlägg är att ingen ska dömas oskyldig, oavsett vilken idiot man är. Poängen med ditt inlägg är... ingenting?
Citera
Medlem
farlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoom008
Där har du helt fel. Cissi får den uppmärksamhet hon önskar av helt andra orsaker. Typiskt att komma med en sån kommentar vilket förklarar varför vissa kan hålla på år ut och år in med sina övergrepp. Vänstermaffian försvarar alltid sina egna och därför är det som det är. Afghaner kan våldta i lugn och ro på grund av såna som för ditt resonemang. Tala om varför du tvivlar istället. Varför skulle hon välja just Virtanen för att få uppmärksamhet?

Jag gjorde det i post #1072
Citera
Medlem
Z2361s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NorthernAngel
Han är en mycket impopulär man, tidningsläsarna, ABs kunder kommer döma honom så rent ekonomiskt är det vansinne för AB att behålla honom. han kostar aktieägarna pengar fom imorgon.

Japp, med tanke på att CW verkar den som får stöd så lär Virtanen ryka.
Citera
2017-10-16, 20:37
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Varför skulle det bli förtal? Möjligen att det inte går att bevisa men ingen kommer tro att Cissi hittade på det här. För mig räcker det att det kommer ut i etern och att alla inser vilken slusk han är. Man kan inte åka dit för förtal för att man säger sanningen.

Det kan man visst. Detta verkar vara ett solklart fall. Det går dock inte under allmänt åtal vilket gör att Virtanen måste anmäla brottet själv. Det ska bli intressant att se om han anmäler.
Citera
Medlem
Voodooprastens avatar
Hoppas det slutar med avsked från jobbet och skilsmässa. Bara tanken av att se fettsäcken Virtanen bli tvungen att bosätta sig utanför tullarna och spendera dagarna med att sörpla rödvin i ren självömkan får en att känna skadeglädje till orgasmiska nivåer.
Citera
Medlem
apanola IIs avatar
"Hon sa... Han sa..."
Svårt att leda något i bevis eftersom
C.W väntat i flera år med att dra upp den påstådda våldtäkten. Men en positiv sak medför det och det är att det sänker Virtanens namn och goda rykte, och det gör i alla fall mig glad
Citera
2017-10-16, 20:38
Medlem
ace_secs avatar
Virtanens våldtäkt vittnar om en usel kvinnosyn hos Aftonbladets ledarredaktion.
Citera
2017-10-16, 20:39
Medlem
EnDodTigers avatar
Citat:
Varför skulle det bli förtal? Möjligen att det inte går att bevisa men ingen kommer tro att Cissi hittade på det här. För mig räcker det att det kommer ut i etern och att alla inser vilken slusk han är. Man kan inte åka dit för förtal för att man säger sanningen. Den jäveln sitter däremot och förtalar än den ena än den andra dagligen i sina krönikor. Svinet ska hängas ut och vem tror på en narkoman?

Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Jo, man kan åka dit för förtal hur sant det än är. Vi är i Sverige nu...

Så är det.

Det är syftet med det man säger som kan klassas som förtal, inte om det är sant eller ej.
För Cissi antar jag att det är viktigare att få upprättelse som våldtäktsoffer än att undvika böter för förtal.
Jag tycker att hon är otroligt stark som vågar gå ut med detta trots att hon kan åka dit för förtal. I vilket syfte skulle hon riskera det annars?
Citera
2017-10-16, 20:40
Medlem
Z2361s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoJackHorseman
Du får gärna utveckla eftersom jag inte ser hur detta berör mitt inlägg för fem öre. Tyst i mediakretsar? Det står i varenda tidning just nu.

Poängen med mitt inlägg är att ingen ska dömas oskyldig, oavsett vilken idiot man är. Poängen med ditt inlägg är... ingenting?

Nej, alltså ditt resonemang är logiskt, jag håller med dig alltså (Ironi i skriftform är dåligt). Det jag menar är att denna ovisshet skapar problem för t ex aftonbladet som troligen inte kan behålla honom, men inte helt kan distansiera sig eftersom bevis saknas.

Länka gärna vilken etablerad media som skriver om det just nu?
Citera
2017-10-16, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Z2361
Logiska resonemang är väl inte en grej för Bojack?

Visst är det problematiskt att CW går ut med detta nu. Inget kommer någonsin kunna bevisas. Kan väl vara därför det är så tyst från mediakretsar. Vems sida kommer folket välja?

Som nämnts i tråden är det också problematiskt för henne, eftersom hon riskerar att dömas för förtal hur det än går för Virtanen.

Men min magkänsla säger att media kommer att vara ganska tysta, om inte Virtanen döms. För då blir det nog en del feministgnissel och några magra år för gubbslemmen på Spy Bar
Citera
2017-10-16, 20:43
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Tydligen använde Fredrik Virtanen Rohypnol på Cissi Wallin innan han våldtog henne.
Vilket ger en inblick i Virtanens psykologi; Offret skall vara hjälplöst, som en sexleksak
för hans perversa fantasier.

Riktiga män vänder sig med avsmak mot sådant. De föredrar aktiva kvinnor
och sex på lika villkor.
Att han använde sig av en daterape drog är synnerligen anmärkningsvärt utstuderat.
Att han ske begå ett övergrepp är således förberett .
Frågan är förutom dom vittnesmål som finns i kommentarerna på cissis mama blogg, hur MÅNGA som blivit utsatta. Som inte visste vem han var. Som inte kom ihåg nåt.
Virtanen är en riktigt slug och farlig djävel som borde vara inspärrad om inte folkets domstol får tag i honom först
Senast redigerad av Giant Squid 2017-10-16 kl. 20:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in