2017-10-16, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Nej, det är nog ingen särskilt bra teori. Ingenstans att fly om du blir upptäckt. Det finns fullt med byggnader runt om konsertområdet. Det finns dessutom en mängd vittnen som säger att kulor flög förbi vågrätt vilket indikerar att skytten finns på marken. Vittnen säger också att man upplevde att skyttarna närmade sig eftersom ljudet från vapnen blev allt starkare vartefter.

Ja det har jag sätt. Det finns till och med ett klipp på Youtube som visar två skyttar i polisuniform som skjuter mot folkmassan.
https://www.youtube.com/watch?v=ueY01JIpQbg
Det ser onekligen ut som det, men samtidigt är det lite svårt att tro på det. Det borde ju finnas en del vittnen som har sett detta i så fall. Vad tror du om det?
Citera
2017-10-16, 10:16
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Ja det har jag sätt. Det finns till och med ett klipp på Youtube som visar två skyttar i polisuniform som skjuter mot folkmassan.
https://www.youtube.com/watch?v=ueY01JIpQbg
Det ser onekligen ut som det, men samtidigt är det lite svårt att tro på det. Det borde ju finnas en del vittnen som har sett detta i så fall. Vad tror du om det?
Den troligaste förklaringen är att nästan alla är osäkra på varifrån beskjutningen sker och att man ser beväpnade vakter eller poliser som försöker uppfatta och eventuellt få skottmöjlighet mot eventuella skyttar bakom de flyende.

Det var kaos - garanterat!

Teorier om kamazaki-skyttar som själva riskerar att bli skjutna är inget som jag skulle ägna tid åt.
Senast redigerad av iesho 2017-10-16 kl. 10:49.
Citera
2017-10-16, 12:22
Medlem
I-van-Toers avatar
Är "MGM Jesus Campos" inklistrad i den här bilden med Adobe Photoshop? Titta på kontrasten jämfört med övriga personer, titta på konturerna, titta på höger byxben och kavaj, titta på handen som håller kryckan, titta på brickan och halsbandet som verkar hänga fritt i luften m m.

http://i.4cdn.org/pol/1508097534781.jpg

Nu är han ju också "försvunnen" sen några dagar. Är han i livet överhuvudtaget?
Citera
2017-10-16, 13:03
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Är "MGM Jesus Campos" inklistrad i den här bilden med Adobe Photoshop? Titta på kontrasten jämfört med övriga personer, titta på konturerna, titta på höger byxben och kavaj, titta på handen som håller kryckan, titta på brickan och halsbandet som verkar hänga fritt i luften m m.

Nej, han har ett plåster på pannan. Men jag tycker att hans personlighet verkar ha påverkats mycket på fem till tio år. Det samma kan hävdas om Stephen Paddock, på lite längre sikt.
Citera
2017-10-16, 13:55
Medlem
bjornebarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Sen måste man ju bara undra varför någon skulle utfört en false flag på flera platser och sedan dölja halva operationen för allmänheten? Själva vitsen med en false flag är ju att skrämma upp folk, inte att låtsas som om inget hände..

Jag ser att du 30 sidor senare fortfarande upprepar samma saker, trots mina kommentarer till dig. Det stämmer att det inte verkar speciellt logiskt att göra en false flag-operation och sedan dölja hälften, men det måste inte ha varit en false flag för att myndigheterna skall vilja dölja saker. Om det tex var en FBI sting opertion som gick fel, så finns det gott om skäl för myndigheterna att försöka dölja så mycket de kan. Själv är jag dock starkt skeptisk till att det förekom skottlossning vid Bellagio helt enkelt eftersom det endast finns två vittnen, noll foton på krossade fönster etc.
Citera
2017-10-16, 14:08
Medlem
Citat:

Ja det verkar nästan så. Just konturerna, hans vänsterhand och inte minst polisbrickan, den ser verkligen photoshoppad ut.

Tror inte han är död, han träder säkert fram förr eller senare när han övat in rätt "story".
Citera
2017-10-16, 14:37
Medlem
bjornebarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Nej flera skyttar viftas inte bort på grund av det utan för när man analyserar situtaionen så finns det inte teknisk bevisning som stödjer det. Men sitt du och analysera inspelningar med mobiler och tro att du kan ta ut riktningar mm.

*facepalm*

Det är extremt mycket lättare att visa att det fanns flera skyttar, än att avgöra varifrån skott skjöts. För att visa att det fanns flera skyttar räcker det med att visa på något av följande:

1. Utöver vad som är ekon och vad som är chockvågor från potentiellt supersonisk ammo, så finns det annat ljud samtidigt (dvs flera vapen avfyrades samtidigt). Att en skytte skulle skjuta med ett till vapen samtidigt som han avfyrar en AR-15 med bump fire stock finns inte över huvud taget.

**Ekon är lätta att finna i ljudet, och de förekommer. Chockvågorna är svårare eftersom hur de fångas upp av mikrofonen beror på väldigt många olika faktorer, men man kommer inte att fånga upp sekundära chockvågor. Det man kan höra om man noggrant går igenom ljudet är att det förekommer mer än två olika ljud under skjutsekvenserna, som sedan i vissa fall följes av ekon efter några sekunder.

2. Att vissa ljud är klart mycket tystare än andra. Även om han byter vapen så blir det inte ett dovt bangande istället, utan det smäller fortfarande ordentligt förutsatt att han skjuter från samma position. I tex Taxifilmen kan man höra hur det går från väldigt högljudt till väldigt dovt med bara några sekunders mellanrum, så det kan inte förklaras av att Paddock sprang från ena fönstret till det andra och började skjuta där istället.

**En potentiell förklaring till ljudskillnaden är att eftersom taxichauffören var precis nedanför fönstret, så kan det vara så att Paddock vid vissa tillfällen skjöt längre inifrån rummet. Ljudet kommer då att riktas mer, varpå det kan bli en avsevärd volymskillnad rakt nedanför fönstret. Problemet med denna förklaring är dock att ekot inte längre är hörbart när de dovare ljuden förekommer. Att ekot försvinner är lätt att förklara om skjutpositionen var klart annorlunda, eftersom det helt enkelt kan vara så att det inte fanns någon väg för ljudet att studsa till taxichuaffören, men om det bara var så att Paddock stod längre in i rummet, så kommer ljudet fortfarande huvudsakligen att färdas i samma riktning, varpå det bör studsa på samma plats och sedan komma tillbaka till Taxichauffören.

De ljud som onekligen är ekon kommer flera sekunder senare, vilket rör sig om någon till några kilometers avstånd. Detta är tillräckligt långt för att ljudet skall hinna sprida sig, även om det från början är kollimerat pga att Paddock stod längre in i rummet.

Om jag har tid och ork kan jag simulera ljudvågornas utbredning givet att han skjöt från de två fönstrena, samt jämföra med om han skjöt längre in i från rummet eller med pipan utanför fönstret och då kan vi dra mer säkra slutsatser än dessa kvalitativa resonemang kan ge oss.
Citera
2017-10-16, 17:45
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjornebarn
Jag ser att du 30 sidor senare fortfarande upprepar samma saker, trots mina kommentarer till dig. Det stämmer att det inte verkar speciellt logiskt att göra en false flag-operation och sedan dölja hälften, men det måste inte ha varit en false flag för att myndigheterna skall vilja dölja saker. Om det tex var en FBI sting opertion som gick fel, så finns det gott om skäl för myndigheterna att försöka dölja så mycket de kan. Själv är jag dock starkt skeptisk till att det förekom skottlossning vid Bellagio helt enkelt eftersom det endast finns två vittnen, noll foton på krossade fönster etc.

Exakt, jag köper helt enkelt inte din förklaring om att det skulle kunna ha varit en ”sting operation” eller någon annan framlagd förklaring heller eftersom det, även om de så skjutit med lösa skott bara för att skrämmas, borde fullkomligt vimla av vittnen. Skarpa skott skulle givetvis rimligen även resulterat i såväl döda som skadade, skotthål i byggnader och fönster osv.
Det vi har är istället en brittisk direktsändning via radiolänk från Bellagio där ca 300 personer helt utan skottlossning eller annan uppenbar förklaring råkar i panik. Folk som under press och stress feltolkar situationen är inget underligt..
Senast redigerad av SnakePlisssken 2017-10-16 kl. 17:48.
Citera
2017-10-16, 17:58
Medlem
bjornebarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Exakt, jag köper helt enkelt inte din förklaring om att det skulle kunna ha varit en ”sting operation” eller någon annan framlagd förklaring heller eftersom det, även om de så skjutit med lösa skott bara för att skrämmas, borde fullkomligt vimla av vittnen. Skarpa skott skulle givetvis rimligen även resulterat i såväl döda som skadade, skotthål i byggnader och fönster osv.
Det vi har är istället en brittisk direktsändning via radiolänk från Bellagio där ca 300 personer helt utan skottlossning eller annan uppenbar förklaring råkar i panik. Folk som under press och stress feltolkar situationen är inget underligt..

Jag förstår inte hur du läser, men jag säger inte att det var en sting operation för att det förekom skottlossning vid Bellagio (som jag explicit har skrivit tror jag inte alls att det var någon skottlossning vid Bellagio), utan det jag säger är att om det var en sting operation så kan det mycket väl vara så att de vill försöka dölja så mycket som möjligt helt enkelt för att inte tappa ansikte, likaså även en skottlossning vid Bellagio om det nu förekom en och de hade kunnat dölja den. Jag finner det dock högst osannolikt att de skulle kunna dölja något sådant om inte gärningsmannen enbart skjöt rakt upp i luften.

Vore det en sting operation så ser jag för övrigt inte varför lösa skott skulle komma på tal, eftersom det isf har varit kriminella/terrorister som har skjutit, och inte myndigheter. Syftet är då inte att skrämma med lite smällar, utan att verkligen döda folk.
Citera
2017-10-16, 18:01
Medlem
Citat:

Det är väl mannen i mitten som håller sin hand både på person 2 i bilden och på Jesus Campos axel, med tanke på var tummen är placerad på axlarna.
Om så är fallet kan man konstatera att denna person har ring på sina ”båda ringfingrar” vilket borde gå kolla upp om det finns någon mer bild av mannen ifråga. Lillfingret på Jesus axel ser för övrigt skum ut, eller?
Citera
2017-10-16, 18:11
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjornebarn
Jag förstår inte hur du läser, men jag säger inte att det var en sting operation för att det förekom skottlossning vid Bellagio (som jag explicit har skrivit tror jag inte alls att det var någon skottlossning vid Bellagio), utan det jag säger är att om det var en sting operation så kan det mycket väl vara så att de vill försöka dölja så mycket som möjligt helt enkelt för att inte tappa ansikte, likaså även en skottlossning vid Bellagio om det nu förekom en och de hade kunnat dölja den. Jag finner det dock högst osannolikt att de skulle kunna dölja något sådant om inte gärningsmannen enbart skjöt rakt upp i luften.

Vore det en sting operation så ser jag för övrigt inte varför lösa skott skulle komma på tal, eftersom det isf har varit kriminella/terrorister som har skjutit, och inte myndigheter. Syftet är då inte att skrämma med lite smällar, utan att verkligen döda folk.

Jag säger detsamma - jag förstår inte hur du läser, jag håller ju med dig men utvecklade varför även andra ”förklaringar” till avsaknaden av bevis för skottlossning är orimliga. Givetvis tar man inte blanka skott till en skarp situation (som t.ex en s.k sting operation).

EDIT: Menar du att jag borde skrivit Att en sting operation vore ett rimligt alternativ - fast varken du eller jag tror på den förklaringen?
Senast redigerad av SnakePlisssken 2017-10-16 kl. 18:35.
Citera
2017-10-16, 18:20
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Den troligaste förklaringen är att nästan alla är osäkra på varifrån beskjutningen sker och att man ser beväpnade vakter eller poliser som försöker uppfatta och eventuellt få skottmöjlighet mot eventuella skyttar bakom de flyende.

Det var kaos - garanterat!

Teorier om kamazaki-skyttar som själva riskerar att bli skjutna är inget som jag skulle ägna tid åt.
Kamikaze = säkert döda. Soldater/black ops = en viss risk att skadas/dö. Om det var fler skyttar så är det självklart att skottvinklar och rörelser på marken var noga planerat, repeterat och genomfört av riktiga proffs med skyddsvästar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in