2017-10-15, 15:26
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bewitched
Borde vi inte kunna författa ett brev till Wenna om just de barnen som mystiskt dött? Är det en eller två?

Menar polisen la ju ner Akis mål innan de blev något. Och oavsett vad så borde alla dödsfall kring henne utredas!

Var hon vårdnadshavare av fosterbarnen? Försäkringspengar? Var drunknade hon?
Jag har inte gått igenom allt här i tråden om fosterbarnen. Det finns en fråga eller två från fh i fup. Det är JMs mamma som svarar att JM haft ett tvillingpar i femårsåldern. Sedan en flicka från Halmstad. Hon försvann sen...Jättekonstigt, säger JMs mamma.
Att barnet försvann och att Anki tycker det var jättekonstigt får åtminstone mina öron att fladdra. Det ska varit runt 2012. Visst kan man skriva till Wenna om det.
Citera
2017-10-15, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Jag har inte gått igenom allt här i tråden om fosterbarnen. Det finns en fråga eller två från fh i fup. Det är JMs mamma som svarar att JM haft ett tvillingpar i femårsåldern. Sedan en flicka från Halmstad. Hon försvann sen...Jättekonstigt, säger JMs mamma.
Att barnet försvann och att Anki tycker det var jättekonstigt får åtminstone mina öron att fladdra. Det ska varit runt 2012. Visst kan man skriva till Wenna om det.

Jag har skrivit till kriminologen Catarina Lundbäck och frågat om "avlidet fosterbarn" som JM har haft men ej fått svar ännu. Kanske kan man även fråga Wenna, men frågan är om hon har tid, ork och lust att svara. Polisen vet i.a.f om detta. Men kommer det upp i Hovrätten, kan jag undra.
Citera
2017-10-15, 16:13
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Jag har skrivit till kriminologen Catarina Lundbäck och frågat om "avlidet fosterbarn" som JM har haft men ej fått svar ännu. Kanske kan man även fråga Wenna, men frågan är om hon har tid, ork och lust att svara. Polisen vet i.a.f om detta. Men kommer det upp i Hovrätten, kan jag undra.
Hallandsposten skrev den 11sept 2012 om de stora problemen med många barn placerade i familjehem. Chefen som skulle ta tag i problemet hette Yvonne Oliv. Den flicka som ska ha försvunnit från JM kom från Halmstad.
Citera
2017-10-15, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Hallandsposten skrev den 11sept 2012 om de stora problemen med många barn placerade i familjehem. Chefen som skulle ta tag i problemet hette Yvonne Oliv. Den flicka som ska ha försvunnit från JM kom från Halmstad.

Det finns 2 stycken Yvonne Oliv, En i närheten av Varberg och en annan i Kalmar, ser jag på Eniro. Båda (om de inte är samma person eftersom de är i samma ålder) verkar ha arbetat på soc. Här står telefonnummer, men just nu har jag inte mod att ringa upp....men kanske finns en del av svaret där om det omkomna barnet hos henne? Hon har även uttalat sig i Halmstadsposten om att hon tycker det har blivit för många fosterhemsplaceringar i regionen och artikeln skrev hon som sagt 11/9-2012:

http://www.hallandsposten.se/nyheter/halmstad/barn-med-problem-ska-hem-till-sin-familj-1.1593884
Senast redigerad av zilvereko 2017-10-15 kl. 17:20.
Citera
2017-10-16, 13:40
Medlem
Johanna Möller ställer krav (!!!) på Hovrätten och försöker dirigera vilka som ska vittna och att de ska vara på plats personligen i HR. Inte höras per länk. Jag hoppas verkligen att man gör som man har tänkt och inte dansar efter hennes pipa.
https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/johanna-mollers-krav-pa-sin-mamma-efter-attacken/
Citera
2017-10-16, 14:45
Medlem
Citat:
Johanna Möller ställer krav (!!!) på Hovrätten och försöker dirigera vilka som ska vittna och att de ska vara på plats personligen i HR. Inte höras per länk. Jag hoppas verkligen att man gör som man har tänkt och inte dansar efter hennes pipa.
https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/johanna-mollers-krav-pa-sin-mamma-efter-attacken/

Som vanligt mao. Johanna har liksom missförstått sin position lite. Hon kan be sin advokat framföra sitt och sin klientens önskemål så får åklagaren komma med sin åsikt liksom moderns via ombudet sina och rätten besluta i frågan.
Senast redigerad av Remark 2017-10-16 kl. 14:49.
Citera
2017-10-16, 16:00
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Mördar-Johanna förnekar sig inte
Verkar som om hon har stora förhoppningar att styra, ställa och manipulera även i hovrätten
Hon kommer att bli gruvligt besviken
Citat:
I ett brev till Expressen skriver Johanna Möller bland annat att det inför prövningen i Svea hovrätt inte längre handlar om "vem som är skyldig eller inte" – utan att det nu är "prestige."
Tycker citatet ovan är ett mycket besynnerligt uttalande
Citera
2017-10-16, 16:39
Medlem
EndastJag01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Verkar som om hon har stora förhoppningar att styra, ställa och manipulera även i hovrätten

Jo, det är det. Prestige framför allt för Johanna som vill domdera och bestämma... Låt henne inte få göra det!
Senast redigerad av EndastJag01 2017-10-16 kl. 16:43. Anledning: x
Citera
2017-10-16, 17:28
Medlem
Det är märkligt. Hon klarar inte av att skriva de simplaste rader till någon utan att lägga in ett hot i det. Är det storhetsvansinne aka psykopati?
Citera
2017-10-16, 18:29
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Det finns 2 stycken Yvonne Oliv, En i närheten av Varberg och en annan i Kalmar, ser jag på Eniro. Båda (om de inte är samma person eftersom de är i samma ålder) verkar ha arbetat på soc. Här står telefonnummer, men just nu har jag inte mod att ringa upp....men kanske finns en del av svaret där om det omkomna barnet hos henne? Hon har även uttalat sig i Halmstadsposten om att hon tycker det har blivit för många fosterhemsplaceringar i regionen och artikeln skrev hon som sagt 11/9-2012:

http://www.hallandsposten.se/nyheter/halmstad/barn-med-problem-ska-hem-till-sin-familj-1.1593884
Jag vet inte mer än du vilken av de två Oliverna det är som var chef inom socialförvaltningen i Halmstad 2012 men fick för mig att den i Varberg har samma typ av arbete där, på chefsnivå. De finns båda på Ratsit så det bör vara två väldigt (o)-lika damer med samma namn...!?
Hoppas att nån känner för att ta tag i detta ärende!
Citera
2017-10-16, 18:33
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk

Skulle gärna se henne föras in inför HR i sing-sing och med kedjor kring händer o fötter.
Citera
2017-10-16, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan
Det är märkligt. Hon klarar inte av att skriva de simplaste rader till någon utan att lägga in ett hot i det. Är det storhetsvansinne aka psykopati?

Prestige? Hon är ute efter ren hämnd! Som om det inte var nog med att hon mördat sin far (mammans livskamrat) och via mordförsök tillfogat sin mor skador för livet!!! På många sätt.

Nej, det räcker inte för Johanna. Mamman överlevde vilket inte var Johannas avsikt alls.

Hovrätten kommer nog hålla henne i strama tyglar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in